Як скласти бізнес-план: покрокова інструкція, поради та рекомендації

9-9-2018

Ось чотири основні правила складання бізнес-плану:
1. Будьте лаконічні.
Ваш бізнес-план повинен бути коротким і лаконічним. Ця вимога пояснюється двома причинами. хочу порекомендувати финансовые показатели бизнес-плана

Ваш бізнес-план повинен бути таким, щоб у читача виникло бажання прочитати його повністю. Хто захоче витрачати час на документ, що нараховує 40 (а іноді і всі 100) сторінок?
Будучи інструментом, сприяючим зростанню і розвитку бізнесу, бізнес-план повинен змінюватися разом з вашою компанією. З об’ємним документом складніше працювати, а це означає, що занадто довгий бізнес-план, швидше за все, буде припадати пилом на полиці.
2. Вивчіть свою аудиторію.
Пишіть бізнес-план на мові, який буде зрозумілий вашої цільової аудиторії. Наприклад, якщо ваша компанія працює в області науки, а ваші потенційні інвестори не розуміють складну термінологію, ви повинні підлаштуватися під потреби своїх інвесторів. Пропоную скачать бизнес-план компании

Ось приклад занадто складною формулювання:
«Наша технологія являє собою комплектуючий пристрій з одним з’єднанням для апаратів СИПАП. Підключаючись до апарату СИПАП, наш продукт забезпечує неінвазивну вентялицию з підтриманням подвійного тиску».
Спрощене формулювання:
«Наш продукт являє собою просте у використанні пристрій, який замінює традиційні медичні апарати штучної вентиляції і не вимагає підключення до електромережі. Вартість продукту становить 1/100 від вартості традиційного апарату штучної вентиляції». рекомендую почитати про бизнес-план по разведению осетра в узв

Орієнтуйтеся на інвесторів. Описуйте свій продукт як можна простіше і уникайте складних термінів. Більш детальну інформацію краще винести в додатки.

3. Не бійтеся.
Більшість підприємців не є експертами в області ведення бізнесу. У них немає спеціальної освіти, і вони змушені вчитися по ходу справи. Складання бізнес-плану може здатися непідйомним завданням, але це не так. Якщо ви знаєте і любите те, чим хочете займатися, для вас не складе труднощів написати хороший бізнес-план та коригувати його у міру розвитку вашого проекту.

Більш того, зовсім не обов’язково відразу створювати повноцінний, докладний бізнес-план, структура якого буде описана в цій статті. Краще почати з простого односторінкового бізнес-плану і на його основі скласти більш детальний документ.

4. Подивіться приклад бізнес плану.
Перед тим як написати бізнес план, краще подивитися на зразок бізнес плану компанії у своїй галузі (кафе, салон краси, автомийка, інтернет магазин). Ви зможете зрозуміти як він повинен виглядати, як правильно зробити розрахунки, що включити до бізнес-план, особливості галузі і т. п. Приклади готових бізнес-планів ви можете знайти і викачати тут. Також ви можете пошукати приклади в Інтернеті — просто введіть у рядок пошуку, наприклад «бізнес план кав’ярні» або «бізнес-план перукарні».

як скласти бізнес план

Шість пунктів, які повинні бути присутніми в бізнес-плані
Розібравшись з основними правилами написання бізнес-плану, перейдемо до опису структури документа. В іншій частині цієї статті я розповім про те, що потрібно і не потрібно включати в свій бізнес-план, перерахую основні показники фінансових прогнозів і наведу посилання на додаткові ресурси, які допоможуть вам скласти грамотний документ.

Пам’ятайте, що ваш бізнес-план — це не якийсь нудний документ, який не має нічого спільного з практикою. Хороший бізнес-план — це інструмент, який здатний допомогти вам побудувати більш ефективний і прибутковий бізнес. Це гнучкий документ, до якого ви будете час від часу повертатися. По мірі того, як ви будете дізнаватися своїх клієнтів, виявляти сильні та слабкі сторони тих чи інших маркетингових стратегій, оцінювати точність бюджетного планування і прогнозів, ви будете постійно вносити зміни в свій бізнес-план. Ваш бізнес-план визначає цілі, яких ви хочете досягти, і ви повинні використовувати його для того, щоб відстежувати виконану роботу і коригувати свій курс.

1. Резюме
Бізнес-план починається з резюме — короткого опису вашого бізнесу і планів. Резюме повинно займати не більше 1-2 сторінок. У деяких документах ця глава наводиться останньої.

2. Можливості
У цій главі ви повинні розповісти, що ви хочете продавати і як ви збираєтеся вирішити проблему (задовольнити певну потребу) вашого ринку. Також тут необхідно приділити увагу опису цільової аудиторії та основних конкурентів.

3. Реалізація
Як ви збираєтеся використовувати існуючу можливість і запустити на її основі свій бізнес? Тут ви повинні описати свій маркетинговий план, план продажів, операційну діяльність і показники успіху.

4. Команда і компанія
Крім привабливих ідей, інвестори шукають хороші команди фахівців. У цій главі ви повинні розповісти про тих, хто вже працює у вашій компанії, а також перерахувати фахівців, яких ви плануєте набрати в свою команду. Якщо ваш проект вже запущений, вкажіть інформацію про організаційно-правову форму та місцезнаходження вашої компанії, а також коротко опишіть історію її створення і розвитку.

5. Фінансовий план
Будь-який бізнес-план повинен включати в себе фінансовий прогноз, докладніше про який ми поговоримо трохи пізніше.

6. Додаток
У додатках розміщуються зображення продукції та додаткова інформація.

Тепер розглянемо кожну главу більш докладно і спробуємо скласти такий бізнес-план, який би справив сприятливе враження на ваших потенційних інвесторів і кредиторів.

резюме бізнес-плану

Резюме
В резюме ви знайомите людей зі своєю компанією, розповідаєте про свій рід діяльності і пояснюєте, що ви хочете отримати від своїх читачів. Оскільки це перша глава, яку будуть читати потенційні інвестори, то краще писати її в останню чергу. Чому? Вже описавши інші аспекти свого бізнесу, ви будете мати більш чітке уявлення про свій проект і, отже, зможете скласти більш точне і лаконічне резюме. Резюме повинно подытоживавать весь бізнес-план, тому починайте з голови «Можливості» і повертайтеся до написання резюме, коли весь документ вже буде готовий. В ідеалі, резюме повинне виступати в якості окремого документа, в якому стисло сформульовані найбільш важливі аспекти, докладно описыванные у вашому бізнес-плані. Найчастіше, щоб оцінити проект, інвесторам досить ознайомитися лише з резюме. Якщо резюме їм сподобалося, вони попросять вас надати бізнес-план, організувати презентацію або запросять іншу інформацію, що цікавить їх.

Таким чином, резюме є найбільш важливою главою бізнес-плану, від якої залежить успіх вашого проекту. Тому постарайтеся викласти інформацію як можна більш коротко і зрозуміло. Виділіть основні аспекти вашого бізнесу, але при цьому не вдавайтеся в деталі. Обсяг резюме не повинен перевищувати 1-2 сторінок. Це має бути свого роду приманка, яка викличе у інвесторів інтерес до вашого проекту і бажання познайомитися з ним ближче.

Основні складові гарного резюме:
Короткий опис бізнесу в одному реченні
В самому верху сторінки, прямо під назвою вашої компанії, висловіть суть вашого бізнесу в одному реченні. Це може бути слоган, але все ж краще вказати, чим займається ваша компанія.

Проблема
Кожен бізнес вирішує певну проблему ринку шляхом задоволення попиту на той чи інший товар або послугу. В одному-двох реченнях опишіть проблему, яку ви маєте намір вирішити.

Рішення
Рішення — це ваш продукт або послуга. Яким чином ви збираєтеся вирішити існуючу проблему?

Цільовий ринок
Який портрет вашого ідеального покупця? Скільки покупців можуть бути зацікавлені у вашому продукті? Постарайтеся надати якомога більш точну інформацію.
Якщо ви займаєтеся виробництвом взуття, це зовсім не означає, що ваша цільова аудиторія включає в себе абсолютно всіх людей (тому що ноги є практично у всіх). Ваша діяльність повинна бути націлена на певний сегмент ринку, наприклад, на бігунів або чоловіків, що стежать за модою. Так вам буде набагато простіше розробити відповідну маркенговую стратегію і стратегію продажів, а також залучити потенційних покупців, які можуть бути зацікавлені у вашій продукції.

Конкуренція
Як ваша цільова аудиторія вирішує існуючу проблему? Чи є на ринку альтернативи або замінники відсутнього продукту? Конкуренти є у будь-якої компанії, і в своєму резюме вам необхідно приділити належну увагу цьому аспекту вашого бізнесу.

Команда
Коротко опишіть свою команду. Обґрунтуйте, чому ви та ваша команда зможете з успіхом реалізувати свою ідею на ринку. Пам’ятайте, що для інвесторів команда важлива навіть більше, ніж ідея. Без сильної команди навіть сама приваблива ідея не отримає гідної реалізації.

Фінансовий план
Наведіть основну інформацію з вашого фінансового плану. В ідеалі, це має бути діаграми, що наочно демонструє ваші плановані продажу, витрати і рентабельність. Якщо ваша бізнес-модель (тобто те, як ви збираєтеся заробляти гроші) потребує додаткового пояснення, ця глава відмінно підійде для такої мети.

Фінансування
Якщо ви шукаєте кошти для запуску або розвитку свого бізнесу, ви повинні описати свої потреби в резюме. Про терміни потенційного інвестування замислюватися поки не варто, оскільки зазвичай такі питання обговорюються на більш пізніх етапах обговорення проекту. Поки вам потрібно лише вказати, скільки грошей зажадає ваш проект.