Аеродинамічний обвіс на автомобіль

143

Аеродинамічний обвіс на автомобіль робиться для додання спортивного вигляду і для покращення поведінки машини на високій швидкості. Розповімо для чого потрібен аеродинамічний обвіс.

Для чого робиться аеродинамічний обвіс?

Обвіс переднього бампера робиться для кращого притиснення передка автомобіля набігаючим потоком. Обвіс порогів робиться для запобігання бічних завихрень, які віджимають машину від дороги. Обвіс заднього бампера робиться для запобігання завихрень повітря за машиною, вони теж намагаються відірвати задню частину авто від асфальту. А спойлер або антикрило – для притиснення задній частині машини.

Вирішуємо для чого робимо обвіс: для зовнішнього вигляду або для поліпшення ходових характеристик.

Якщо вирішили для зовнішнього вигляду, то все просто: робите обвіс на машині (бампера не знімаємо, дірки в кузові не робимо). Якщо вирішили, що для поліпшення ходових характеристик, то з цим складніше. Необхідно вирішити наступне: будете робити глобальні зміни конструкції (проводити повітроводи для охолодження гальмівної системи, врубати повітрозабірники), в цьому випадку демонтажу деяких деталей і вирізки дірок в кузові не уникнути.


При модернізації існуючого бампера залишають заводську конструкцію без змін, що сприяє збереженню заводський міцності деталі. У бампер можна вмонтувати повітроводи для забезпечення охолодження дискових гальм за рахунок набігаючого потоку повітря. Для цього необхідно розмітити місця введення повітроводів, прокласти повітроводи, що б повітря з них потрапляв на дискові передні гальма.

Також в бампері роблять отвори для охолодження радіатора. Всі отвори закриваються сіткою, яка прикручується із зворотного боку бамперів, або вклеюється в них. Можна передбачити місця розміщення протитуманних фар. Далі з бампера зрізаються зайві частини і виготовляється нова форма. Бюджетні обважування робляться з епоксидки, подорожче із пластика та найдорожчі з металу.

З чого роблять аеродинамічний обвіс?

Скловолокно. В першу чергу з пінопласту робиться основа майбутнього обважування, потім за допомогою монтажної піни, пластиліну і гострих канцелярських ножів остаточно виводиться. Після чого обклеюється склотканиною. Коли все застигне – виймається пінопласт і піна, зачищаються місця під кріплення і на епоксидки робляться кронштейни під кріплення. Після установки на кузов за місцем затирається зі шпаклівкою, грунтується і фарбується.

Пластик. В якості оснастки необхідна болванка (пуансон). Виготовляють її з липи, бальзы або щільного пінопласту. Бальзовую болванку необхідно загрунтувати для зміцнення поверхні. Відповідний склад грунтовки можна приготувати, додавши тальк. При збільшенні вмісту тальку виходить шпаклівка, за допомогою якої легко виправити дефекти поверхні.

Метал. Після зняття всього зайвого зі старої деталі машини, вирізаються необхідні розміри листів металу. Після чого вони приклепываются до поверхні старого бампера і один до одного. Далі вони шпаклюються, грунтуються і фарбуються. Отримана в результаті конструкція досить стійка до дрібних ударів. Декоративні обважування повітроводів виготовляють в основному з скловолокна за вищеописаною технологією.

Якщо зважитеся виготовляти обвіс самостійно, то краще запасіться гумовими рукавичками – епоксидка досить добре прилипають до рук. Більш докладно у статті “Виготовлення аеродинамічного обваження”.