Автомобіль за передплатою: у кого брати і чи вигідно?

89

Послуга підписки на автомобіль з’явилася в росії порівняно недавно і поки не дуже популярна. Тим часом, за даними дослідницького холдингу «ромір», практично половина опитаних (49%) росіян чули про сервіси підписки на авто, і це в 2,5 рази більше, ніж роком раніше. На слуху, перш за все, сервіс яндекс.драйв-про нього знають 62% респондентів, сберавтопідписка — 21%, hyundai і kia mobility — по 19%.

Тільки ось користувалися підпискою одиниці, а, наприклад, в європі частка схожого сервісу — лізингу для фізосіб, становить близько 30%, і це вже звичний формат володіння автомобілем. Частка лізингу в преміальних марках перевищує 50%.

Поки, судячи з усього (хоча ніхто з бізнесу своїх карт не розкриває), послуга для компаній збиткова. Тим не менш, багато її розвивають, так як, за найскромнішими прогнозами, до 2030 року сервіс підписки на авто досягне 15% від ринку продажів нових автомобілів.

Де можна взяти автомобіль за передплатою?

Зараз підписку на авто надають самі виробники, банки, оператори каршерінга і стартапи. З автовиробників це: hyundai, kia і genesis, volvo, skoda, audi і land rover. Включився в гру і вітчизняний уаз, але поки тільки для юросіб. Є на ринку і» бутикові ” сервіси, такі як anytimeprime, орієнтовані на короткі терміни і ненові авто.

Яндекс, в основному, розвиває підписку на автомобілях з каршерінга. При цьому треба бути готовим, що автомобілі будуть з пробігом і відеореєстратором в салоні, що, звичайно ж, не є стоп-фактором при виборі.

Так навіщо ж це потрібно компаніям при такому величезному попиті на покупку нових автомобілів, коли автоконцерни навіть не встигають формувати склади?!

«вже досить давно автовиробники експериментують з різними моделями ведення бізнесу. Цілі однакові-диверсифікувати свої джерела прибутку, засновані переважно на продажу автомобілів, зберегти контроль над галуззю і не упустити нові можливості, в тому числі в умовах зростаючої популярності шерінга. Цінність підписки масштабується на всіх гравців автобізнесу. По-перше, це приносить прогнозовані сервісні заїзди і продажу запасних частин. По-друге, збільшує продажі автомобілів, які повернуться на додаткову реалізацію після закінчення терміну підписки», — пояснює експерт маркетплейсу банкавто (цифрова платформа ргс банку) денис мавланов.

Шерінгова свідомість

Між тим, у сучасних людей чітко формується нова модель користування (стосується не тільки автомобілів). Ідея полягає в тому, що у тебе повинно бути все найсучасніше і нове і постійно оновлюватися, і для цього необов’язково мати це у власності. За даними boston consulting group, тільки для 45% представників покоління z, народженого з 1995 по 2010 рік, володіння автомобілем є необхідністю. У той час як для основного сегмента автомобілістів більш старшого віку ця цифра досягає 75%. Тобто більше половини молодих людей цілком готові перейти до сервісів автопідписки або каршерінга, і саме вони складуть основу суспільства автолюбителів через 20-30 років.

Денис мавланов зазначає, що прагнення до виняткового володіння автомобілем поступово відходить у минуле, а популярність ідеї спільного користування зростає. В даному контексті підписка, що дає можливість довгострокової оренди автомобіля і включає в себе страхування, оплату податків, обслуговування і сезонний шиномонтаж, істотно підвищує комфорт володіння автомобілем.

У hyundai mobility говорять про це так: «підписка — це вже не просто окремий експериментальний проект, а перспективна бізнес-модель, яку плануємо активно розвивати паралельно з основним видом бізнесу. В цілому компанія hyundai прагне трансформуватися з виробника автомобілів в провайдера сервісів мобільності”.

Плюси автопідписки

«автопідписка» дозволяє користуватися новою машиною, не витрачаючи значних коштів і часу на її придбання. Крім того, її можна оформити на кілька місяців, а потім припинити або, навпаки, продовжити її, а також поміняти автомобіль за обставинами. Наприклад, взяти мінівен за підпискою на час сімейних подорожей або компактний хетчбек для пересування в місті.

Істотний плюс підписки в тому, що компанії найчастіше надають новий автомобіль, який не був до цього в оренді або каршерінгу. Ще через рік підписки компанія знову надасть нову машину тієї ж марки. Заощадити можна за допомогою яндекс.драйв. Це оператор каршерінга, але є в його портфелі і «передплатне» напрямок. Якщо всі сервіси видають клієнтам нові автомобілі, то у яндекса їх вік варіюється від півроку до року, зате і ціни будуть привабливими.

В сберавтоподпіске видають автомобілі на термін від 6 місяців, зараз за замовчуванням це нові машини. Але деякі автомобілі вже повертаються в парк після перших клієнтів, які брали машину на півроку — їх теж тепер пропонують, заздалегідь попередивши, що авто вже кілька місяців було у використанні.

” після повернення машина проходить комплексну перевірку технічного стану, усуваються всі дефекти, які могли виникнути. Проводиться комплексна мийка, включаючи багажне відділення, пилосос, вологе прибирання салону, протирання вікон і дезінфекцію. У деяких випадках забезпечують полірування окремих деталей«, – розповів лев феофанов , керівник сервісу»сберавтопідписка”.

Автомобілів по підписці в hyundai mobility нові і у них завжди багата комплектація. Робиться це навмисно, щоб користувач «закохався» в орендовану модель.

Купуючи машину, людина часто намагається заощадити, при підписці ж ціна від оснащення не залежить, тому у клієнта є можливість спробувати датчики світла і дощу, парктронік, підігрів задніх сидінь і керма і багато іншого, в чому, можливо, він відмовив би собі купуючи машину у власність.

У land rover mobility клієнту нададуть виключно новий автомобіль у фіксованій найпопулярнішій комплектації, але мінімальний термін передплати-рік. У преміальному сегменті особливо важливо відповідати вимогам клієнта.

«на відміну від інших подібних сервісів, в lr mobility немає обмежень за стажем, віком і кількістю допущених до управління осіб.в принципі, все замовлення можна оформити онлайн, внести передоплату і замовити доставку автомобіля до під’їзду. Але є в сервісі і “живі люди»: досвідчені і привітні менеджери розкажуть про всі умови оренди, дадуть відповідь на питання, що цікавлять клієнта”, — повідомив відповідальний за lr mobility керівник корпоративних продажів дмитро астрахан .

Багато автовласників не усвідомлюють реальну вартість володіння автомобілем, відзначають в ргс банку. Вони не враховують вартість несподіваних ремонтів, покупку аксесуарів, страхування, податки, покупку нових шин і дисків та інші приховані платежі. З урахуванням всіх ризиків володіння машиною і пов’язаних з цим неминучих витрат вигода, наприклад, річної підписки, може доходити до 500 тис.рублів в порівнянні з покупкою, користуванням і подальшим продажем через рік особистого автомобіля.

Беручи до уваги, що в поточних реаліях покупка нового автомобіля за готівковий розрахунок утруднена через дефіцит, підписка стає прекрасним альтернативним варіантом, щоб пережити складні часи на ринку і не переплачувати за опції, які вам не потрібні (нав’язані дилером). Це дозволяє не тільки заощадити гроші, але і дає можливість оновлювати автомобіль в залежності від поточних потреб.

Мінуси автопідписки

Вони теж є: на клієнті залишаються витрати по заправці, мийці, дрібному обслуговуванні автомобіля, оплаті паркування — все це доведеться брати до уваги, особливо після вже звичного для багатьох каршерінга. Автомобіль завжди оформлений на компанію, а значить, юридична особа, тому розміри штрафів можуть відрізнятися. Наприклад, за парковку на газоні в москві юрособі доведеться заплатити штраф 300 тис.рублів, втім, стверджується, що такі штрафи легко оскаржити в суді і знизити їх до 5000 рублів, як для фізособи.

Крім того, у кожної компанії, що надає послуги автопідписки, є своя внутрішня система штрафів і нарахування пені: за порушення терміну оплати орендних та інших платежів, за дострокове розірвання договору, за несвоєчасне проходження техобслуговування, заправку неправильним паливом і т.д. Відносно недорого обійдеться несвоєчасна зміна шин по сезону — штраф складе близько 15 000 рублів. А якщо просто відключити абоПошкодити обладнання в машині, то доведеться виплатити в 3 рази більше — близько 50 000 рублів.

І ще – у багатьох компаніях обмежують не тільки вік орендаря, число допущених до управління, пробіг, але і географію поїздок. Часто мова навіть не про інші держави, а про межі регіону. Хоча тут умови у різних компаній можуть відрізнятися. Так, в land rover mobility запевняють, що у них таких обмежень немає, єдина умова виїзду клієнта за кордон — повідомлення оператора. Оформляється відповідний дозвіл, і з його допомогою клієнт може їхати, куди йому потрібно. Однак це привілей швидше преміальних сервісів, і зрозуміло, ціни на послугу тут зовсім інші — щомісячна орендна плата може перевищувати 100 тисяч рублів.

Кому вигідно брати автомобіль за передплатою?

Це можуть бути люди, які приїжджають в місто по роботі на певний час, які не хочуть нічого купувати у власність: ні квартиру, ні машину. Або, наприклад, автолюбителі, які очікують певну модель, якої поки на ринку немає, а їздити при цьому на чомусь треба. Є й ті, хто всі свої гроші інвестував в бізнес і не хоче виймати великий «шматок» для покупки нового преміального автомобіля, а на іншому йому їздити не належить за статусом. При цьому вносити фіксовану щомісячну плату він в змозі. Загалом, ситуації можуть бути різними.

***

Ринок послуги “підписка” тільки формується — загальний парк всіх гравців навряд чи перевищить 4-5 тисяч авто, але очевидно, що частка сервісу сильно збільшиться в найближчі пару років. Чи вигідна ця послуга для клієнтів сьогодні? з урахуванням невеликої розвиненості і популярності і пов’язаної з цьому дорожнечі, все-таки, швидше, немає. Але перспективи у неї колосальні-як це не банально звучить, світ змінюється все стрімкіше, і ми змінюємося разом з ним.