Автомобільний бензин АІ 95 або АІ 92. Що вибрати?

730

З хорошим бензином машина розвиває повну потужність і двигун працює без проблем. Від чого це залежить? У цій статті розберемо який вибрати бензин: АІ 92 або АІ 95?

Технології виробництва автомобільного бензину

Якість бензину регулюється техрегламентом, в якому перераховується, чого не повинно бути: металовмісних присадок на основі заліза, марганцю і свинцю та присадок на основі метанолу. Для одержання високооктанового бензину з нафти використовують різні технології, але тільки одна дозволяє отримати октанові числа аж до 99. Інші виробляють з менш складним технологіям.

Тут виникають різні октанопідвищуючих присадки і добавки. Їх можна розділити на три групи. Перша базується на застосуванні металлсодержащих присадок – тетраетилсвинцю, який заборонений у багатьох країнах світу, і в Росії. На заміну прийшов фероцен.

Якщо в двигуні міститься велика доза ферроценов (залізовмісні присадки), то залізний капут прийде в першу чергу свічок запалювання. Другим впаде датчик кисню, а за його гибилью піде передчасна смерть каталітичного нейтралізатора.
Інша група високооктанових добавок працює за принципом «сумішевого» підвищення октанового числа: базовий бензин змішують з чимось дуже стабільним. Частіше застосовують монометіланіліну (ММА), чиє октанове число 280. Ці бензини дорожче ферроценовых, але головне перешкода – норми Євро IV, що обмежують рівень «ароматики».

Третя група – ефіри і спирти. З екологією все гаразд, але є проблеми. По-перше, порівняно невисока октанове число – близько 120, так що потрібно їх досить багато – іноді більше 10%. По-друге, ефіри агресивні по відношенню до гум, фарбі, деяких пластиків. Саме агресивність ефірів зажадала обмеження їх концентрації – до 15%.

До числа страшних ворогів автолюбителів відносять ММА і МТБЕ. Використання цих присадок при виготовленні бензину допускається, але при строгому дозуванні. Зміст МТБЕ більше 15% призводить до падіння потужності двигуна і роз’їдає ущільнення в паливній системі. ММА (не більше 1%) дозволений тільки в паливі до четвертого класу і буде заборонено з початку 2016 року.

Можна замість АІ-92 залити 95-й?

Що буде, якщо замість АІ-92 залити 95-й? Варто керуватися вимогами заводу-виробника, який вказує потрібний тип бензину. Зазвичай, якою заливати паливо вказано на внутрішній стороні заправної кришки автомобіля. Використання неналежного бензину позбавляє гарантії.


Відзначимо, що деякі авто виробники перестраховуються і вказують більш високооктановий бензин як основний. Це робиться для перестраховки, коли не впевнені в якості палива, що заправляється. Адже, якщо водій заправляв неналежний тип палива – це позбавить його гарантійного ремонту у разі виникнення ремонту з вини поганого бензину.

Якщо інструкція рекомендує конкретне октанове число, дотримуйтесь цих вказівок. Але частіше виробник дає вилку: наприклад, 95 – основний, 92 – резервний. В цьому випадку можна використовувати і той, і інший, але 95-ий краще. До того ж, з 95-им бензином автомобіль поїде краще, а витрата палива знизиться.

Якщо говорити про витрату палива на 95-му бензині, порівняно з 92-им, то він істотно нижче. У міському режимі руху різниця може досягати значення 15-20%. При їзді з максимальною швидкістю, наприклад по трасі, різниця в економічності скромніше – до 3-4%.
А чи є відмінності в динаміці? Є, але не суттєві. Якщо переходити з 92-го на 95-ий бензин, то злегка збільшиться максимальна швидкість і час розгону. Далеко не кожен автолюбитель це помітить. Якщо двигун не сучасний, то різниця у динаміці більш істотна. На високооктановому паливі поліпшується еластичність, наприклад при розгоні з 80 км/год до 120 км/год – що корисно при обгоні на трасі.

А як щодо вартості бензину? Ціна на 95-ий бензин дорожче, ніж на 92-ий на 2-3 рубля. Якщо постійно їздимо в місті з пробками і малими навантаженнями, то заправка більш високооктановим паливом вигідна у фінансовому плані. Навіть незважаючи на велику вартість палива. При їзді на трасі вся економія зводиться до мінімуму, і в цьому випадку їздити на 95-му було б дорожче.

заправляйте бензин указанный производителем автомобиля

Якщо розщедритися замість АІ-92 на АІ-98? Великого сенсу немає, 98-ї зроблений для форсованих двигунів і двигунів з турбонаддувом. Скажімо, провести тюнінг двигуна, поставити распредвали з «широкими фазами», тоді – так. Без цього – порожній переказ грошей. 98-й бензин заливають в машини з турбонаддувом, причому обов’язково рекомендується лити в сильну спеку. Справа в тому, що із зростанням температури повітря збільшується ймовірність виникнення детонації, тому 98-ий бензин обов’язковий.

Заливати 98-ой у звичайний атмосферний мотор нема чого. По-перше, дорого. По-друге, ніяких плюсів не відчуєш. А мінуси можливі. І всі заклики заливати 98-ий бензин – всього лише рекламний маркетинг.

Зворотний перехід на низькооктановий бензин (замість 95-ого лити 92-ій) потрібно розцінювати як запасний варіант – про це говорять інструкції до більшості машин. Що стосується розмов, що на 95-му частіше виходять з ладу свічки, то вони викликані практикою спілкування з поганими бензинами.