Безпілотним вантажівкам дозволять розганятися до 75 км / год

8

Витрати перевізників на придбання безпілотної вантажівки складуть в середньому 17-18 млн рублів. Це в 2,5 рази вище вартості нового магістрального тягача, керованого водієм (в середньому 7-8 млн рублів), підрахували в транспортній компанії пек, що займається вантажоперевезеннями.

Додатково перевізники понесуть витрати на технічне обслуговування, страхування та інші статті. Ще одна стаття витрат-оплата тест-пілота, чия заробітна плата може перевищувати зарплату звичайного водія на 20-30%. Згідно із законом необхідно, щоб тест-пілот знаходився в кабіні тягача.

У росії не існує жодного безпілотного магістрального тягача, який отримав висновок в лабораторії нами для виходу на дороги загального користування, але перспективні прототипи є.

Існує дві основні моделі підготовки безпілотних вантажівок до перевезень: створити автономне тз з нуля або встановити автономне обладнання на вантажівки, які до цього адаптовані. Така вантажівка повинна бути оснащена бортовим комп’ютером, який і буде відповідати за безпілотний рух, грунтуючись на даних сенсорів: камер, радарів і лідарів. Також одне з основних вимог — електричний підсилювач керма, який може управлятися бортовим комп’ютером.

Такий транспортний засіб обійдеться, в середньому, в 7 млн рублів, а вартість безпілотного обладнання на основі лідарів — оптичних сенсорів, що визначають відстань до об’єктів за допомогою лазерного променя, — складе 10 млн рублів. Обладнання для безлідарної технології вдвічі дешевше.

Мінтранс прискорив запуск тестування безпілотних вантажоперевезень на трасі м-11 «нева». Як повідомив заступник міністра транспорту кирило богданов на східному економічному форумі, експеримент стартує вже в 2022 році. При цьому швидкість руху безпілотних вантажівок по магістралі до 2030 року складе до 75 км/ч.

Компанія пек вже тестувала безпілотну вантажівку evocargo на території логістичного хаба в бутові. Машина перевозила вантажі між складами компанії протягом місяця. При цьому не було жодної аварії, але в той же час експеримент показав, що інтенсивний рух на складському майданчику заважає безпілотнику розвинути максимальну швидкість. Ця проблема вимагає опрацювання, як і проблема взаємодії безпілотника з розміткою, яку він не завжди розпізнає через опади.