Блог ім. Ascender → мокринський міст (і назад) на мопеді, 31 липня – 1 серпня 2021 року

103

Всім привіт! сьогодні, в останній день літа я таки вирішив запостити історію, як я їздив подивитися знаменитий мокринський залізничний міст на своєму мотовелосипеді. У казані про нього знають багато, але відстань до нього досить велике (особливо, якщо їхати на досить повільному мотовелосипеді). І хоча спочатку планувалося скачати до нього на більш новому апараті, який дозволив би мінімум в 2 рази скоротити час шляху, але на той момент більш новий мопед як на зло, знаходився на ремонті, і вирішено було їхати на дешевому мотовелі.

Забігаючи вперед, ця поїздка стала його “лебединою піснею” – останнім дальняком, так би мовити. Наступна стокілометрова покатушка привела до знищення коленвала шляхом злизування нгш (але я якимось дивом доїхав назад, скриплячи, і гримлячи як відро з болтами). Воістину, двигун д-6 має колосальні можливості по виживанню. Хоча і не дивно-коліно було вбите з самого початку, зняте з втопленого на смерть двигуна, з виразною іржавою «ватерлінією» посередині. Те, що воно пройшло більше 10тис. Кілометрів на цьому моторі — невимовна удача. У підсумку, мотовел вирішено було не відновлювати – за свої більш ніж 8 років він просто мені набрид. Попереду в будь-якому випадку збірка абсолютно нового апарату, з набагато більш потужним движком, але про це я розповім як-небудь іншим разом.

Але це було потім. А тоді-я зібрався, і викотив. Моє спорядження було цілком звичним-у велоштани я завантажив спальник, намет, каністру на 5л, двотактне масло, інструменти і насос з велоаптечкою на випадок дрібної поломки і трохи їжі. У 17год я відчалив з заправки, заливши повний бак і ще близько 7л бензину в каністру і дві дрібних ємності. На маслі не економив – для дальняка я давно зрозумів, що менш ніж 1 до 25 для дешки лити не варто — черевато перегрівом.

Через годину я був уже в верхнеуслонском районі, а через два — на кордоні республіки татарстан з чувашією. Сонце стрімко сідало, а значить, у мене не так багато часу до темряви, коли пересуватися стане просто небезпечно

Вже темніло, коли я став шукати місце для установки намету. Місце таке було знайдено досить швидко. Намет був поставлений, я спочатку хотів розвести вогонь, але вирішив не робити цього і поївши, просто ліг спати. Ніч була досить теплою, мій фактично зимовий спальник не знадобився. Прокинувшись о 7-30, о 8-00 я вже був повністю зібраний і рушив у дорогу далі.

Початковий план мав на увазі рух через урмари, але погортавши карту, була знайдена коротша, хоч і багаторазово більш погана сільська дорога, яка дозволила скоротити шлях мінімум на 30км, а то і більше. Якість шляху для мого тихохода не була проблемою – я міг би без проблем пересуватися чисто по грунтовці, якщо це б знадобилося. Невелика швидкість і мізерна вага робили свою справу. Ну хіба що навантажений велоштанами багажник на сильних купинах і ямах не дуже-то радий був такому. Так чи інакше, я був в канаші в 11год ранку.саме місто досить маленький, але я спочатку навіть примудрився звернути не в ту сторону. У будь-якому випадку, я знайшов потрібний мені поворот і був на шляху з міста.

На самому виїзді стався неприємний випадок. Я зупинився біля паркану поруч з жд. Причина банальна-повний бак, залитий ще вранці, під час збору, закінчився. Витрата дешки – 2л на сотню. Стою, заливаю бензин, нікому не заважаю. Начебто закінчив, засовую каністру назад у велоштани, як бачу-підходять до мене дві собаки. Була б одна – я б так не боявся, але дві — і обидві вже гарчать і скаляться. А мотовел заводиться з штовхача-з педалей. Я відразу зрозумів, що ситуація у мене “пан або пропав” — треба звалювати, але вель варто сісти на нього і почати крутити педалі для розгону — як ти максимально вразливий-а точніше вразливі мої ноги. А ще не забуваємо, що собак дві — за обома не встежиш. Благо мабуть, я правильно побачив “ватажка” – більшу особину, і крив її триповерховими матами, дивлячись чисто на неї і не відвертаючись. Інша схоже не наважувалася атакувати без “ватажка”, а я таки запустив двигун і почала набирати швидкість — бігти за мною у них вже не вистачило ховай. Ось вам і собачки, територію зоѕніщают. Шкодував, що не було з собою перцевого спрею — залив би обох.у будь-якому випадку, після 15 хвилин шляху я був у повотора на мокрі. Про це також говорив ось такий покажчик.

Так, мокринський залізничний міст-реально місцева визначна пам’ятка і пам’ятник архітектури, який регулярно відвідують безліч туристів. Ось він вже видно вдалині

А ось він поблизу, у всій красі! тут напевно, треба розповісти коротко його історію.

Арочний залізничний віадук був побудований в 1918 році під керівництвом німецького інженера гехарда шумахера. 15-пролітний залізобетонний міст на перегоні «мокри-ачакс» з’єднав би собою залізничну гілку, удучу прямо до казані.

Міст одноколійний, йде по невеликій кривій і служив для подолання долини дрібної річки качка, яка протікає там досі.

Найбільша висота моста 34м.з цієї причини він користується попитом у роуп-джамперів.

А якщо спуститися вниз, то можна знайти стежку, що веде до місцевого святого джерела.

Дрібний місток дозволяє пішки подолати ту саму дрібну річку, заради подолання якої вже поїздами було побудовано цю бетонну споруду.

Про підхід до самого джерела говорить ось така табличка.

Ну і саме джерело.

Але він мене не цікавив зовсім. Йдемо далі-продовжуємо дивитися міст.

Міст справно працював до 1986 року-коли недалеко від нього був споруджений вже сучасний залізничний міст. Деякий час, поки той міст був одноколійним, частина складів ходила по вже старому мосту. А потім, після добудови другої черги-мокринський залізничний віадук був остаточно покинутий.

Вдалині видно новий міст-він до того ж ще й значно спрямив шлях, дозволяючи поїздам рухатися на значно більшій швидкості.

Шляхи ж на старому мосту були розібрані, розібрана була також і насип. Її залишки все одно помітні як на супутникових знімках, так і наживо.

На міст можна забратися і пройтися по ньому пішки — для цього хтось дбайливо поставив з одного боку сходи. Що я власне, і зробив.

Зверху гуляє досить сильний вітер – навіть в жарку погоду. Не сказати, що йти по мосту страшно – була ідея навіть спробувати залізти в технологічні ніші по богам моста — але я так і не зробив цього.

Ще раз поглянемо на новий міст зі старого, що вже став подобою, пам’ятником.

Йдемо далі.

Сам міст досить рясно покритий різними графіті. Майже всі вони нехитрі…

Ще кілька фото…

Добираємося до протилежного кінця моста. Спуск вниз – вже без всяких сходів. Доводиться стрибати приблизно з двометрової висоти. Це не викликає у мене труднощі-я стрибав і з висоти побільше.

Ось я вже внизу — залишилося дістатися до байка… Внизу помічаю магазин, де купую трохи їжі в дорогу, а також прикупив пару магнітів із зображенням моста (магазин ще й сувеніри продає, є гуртки і подібне). Так чи інакше, час 13ч. Треба рухатися назад в казань.

Зворотний шлях займає приблизно стільки ж часу. Найгіршу дорогу я проїхав, залишається ще 100км до міста…

О 16-30 я вже біля центрального вокзалу міста. А в 17-00, через рівно 24год після початку поїздки, я був уже вдома.

Ну і наостанок, карта, що показує мій шлях. В одну сторону вийшло близько 185км.таким чином сумарний пробіг вийшов 370км за добу. Було “зжрано” всього близько 7л бензину за весь пробіг.

Ну і звичайно, досить поганої якість відео, яке було знято під час поїздки. Вітер нещадно попсував звук зверху моста-виявив лише по приїзду додому.