Чому двигун автомобіля троїть? Причини

1068

“Не працює один з циліндрів” – дане явище означає, що “двигун троїть”. Розберемося в причинах, якщо двигун почав троіть і що робити.

Чому двигун почав троіть?

Якщо двигун троїть і не працює один із циліндрів, то почуємо явно помітне і рівномірне «бу-бу-бу». Це викликає додаткові проблеми, тому що мотор починає швидко зношуватися. З-за цього зменшується компресія двигуна, створюються умови для утворення задирів на циліндрах і поршнях. Двигун починає працювати в іншому температурному режимі, починає перегріватися.

На перший погляд визначення цієї несправності просте. Але іноді виявляється, що перевірено і все працює нормально, а двигун все-одно “троїть”. Тому по пунктах постараємося розібрати порядок діагностування у звичайних умовах, коли немає спеціальних приладів, що б зазирнути всередину двигуна і точно визначити причину.

Винні свічки запалювання?

Для початку выкрутим свічку з циліндра і уважно оглянемо її. Що побачимо? Якщо двигун працює правильно, то колір бічного електрода і ізолятора будуть світлими і трохи коричневими. Така свічка повинна працювати. Якщо побачимо нагар чорного кольору – це причина, по якій двигун може троїти. Йде збагачення паливом або закидання маслом.

З-за нагару свічка запалювання може не працювати або працювати нерегулярно, тому що він заважає нормальному протіканню іскроутворення.

Причини нагару на свічках авто:
  • тривала робота двигуна на холостому ходу та в режимі прогріву;
  • знижена компресія в циліндрі;
  • зміщення або порушення фаз газорозподілу;
  • неправильна робота інжектора (форсунок);
  • неправильна робота датчика кисню.

Переведемо погляд на корпус свічки запалювання. Він повинен бути білим і на ньому не повинно бути вертикальних чорних смужок або точок. Наявність цього говорить, що свічка пробивається і нормально працювати не буде.


Якщо візуальний огляд задовольнив, то перевіримо іскру при прокручуванні стартером. Вставляємо свічку запалювання в наконечник високовольтного дроти, кладемо на масу двигуна і прокручуючи мотор стартером дивимося – проскакує іскра між електродами свічки чи ні. Якщо між свічкою і масою проскакує хороша іскра насиченого синього кольору – все нормально.

Якщо іскра свічки запалювання не проскакує або проскакує, але ледве помітна – це основна причина, чому двигун почав троїти.

Огляд високовольтних проводів запалювання

Якщо зі свічками запалювання все нормально, то уважно розглянемо кожен високовольтний провід окремо. Спочатку оглянемо наконечник дроту вставляється в свічку запалювання. Він повинен бути однотонного і не мати нальоту на внутрішній поверхні і точок зовні.

І перше і друге говорить, що даний високовольтний провід працював в екстремальному режимі (несправна свічка запалювання, збільшений зазор в свічці запалювання), що послужило причиною даної. Якщо вчасно не звернути увагу на зміну кольору всередині наконечник високовольтного дроти – далі провід проб’є.

Для визначення стану “высоковольтников” вимірюємо опір з допомогою цифрового мультиметра. Значення бувають різними на конкретному двигуні, але не повинно перевищувати величини 20 кОм. Якщо один з проводів показав значення опору значно менше, ніж всі інші, значить він несправний і в ньому криється причина перебоїв у роботі двигуна.

Буває, що переплутані високовольтні дроти. Таке трапляється, тому що на котушках запалювання хоча є цифри, що позначають номер циліндра на який працює ця котушка запалювання, але не всі це знають або погано читаються через бруд. На машинах номери циліндрів написані на розподільнику запалювання, треба тільки гарненько очистити кришку від бруду і відразу стане видно.

Несправність форсунок або інжектора

Двигун може троїти з-за інжектора або несправності форсунок у випадках:

  • Несправності самого інжектора (зустрічається досить рідко);
  • Внаслідок використання неякісного палива або застосування “очисників паливної системи”;
  • Форсунки засмічені і потребують очищення;
  • Обірвані або замикають ланцюга живлення або управління на інжектор.

Якщо не працює один з датчиків – з’явиться помилка, яку можна вважати авто сканером. Якщо її немає – значить причина в механічної частини. Якщо не вдалося знайти причину, слід скористатися діагностикою двигуна. Як правило, багато випадки несправності роботи мотора може виявити тільки спеціальний прилад. Інакше викинете “зайві” гроші на заміну ще справних деталей.
Одна з причин чому двигун почав “троіть” – погане з’єднання “маси” з кузовом авто. Був випадок, коли від вібрацій відійшло кріплення маси і двигун працював з перебоями, оскільки не було надійного контакту. Після протягання сполук, мотор запрацював без перебоїв.