Чому зимові шини nokian hakkapeliitta 10p – це не та ж 10-я «хакка», що продається в європі (і це добре)

18

До зимового сезону концерн nokian tyres підготував для російських автовласників новий продукт — шиповані шини hakkapeliitta 10p. Їх унікальність полягає не тільки в технології, застосовані при проектуванні і виробництві, але і в тому, що вперше в історії концерну на ринок виходить версія шини, спеціально розроблена для росії.

Однією з рис, характерних для жителів суомі, безумовно вважається турбота про екологію своєї країни. Якщо ж говорити про концепцію шин, створюваних nokian tyres, то незалежно від того, для якого сезону ці шини призначені, на чолі кута завжди стояла і стоїть безпека. І ось що розповідає керівник технічної підтримки клієнтів nokian tyres матті моррі: «говорячи про безпеку, яку забезпечують наші шини, я маю на увазі не тільки безпеку нас і наших сімей, а й безпеку для навколишнього середовища. Якщо говорити про екологічну складову, то, з одного боку, це зниження опору коченню шин, що зменшує споживання палива, з іншого — все більше використання натуральної сировини при їх виробництві». Все чисто по-фінськи.

зліва направо: шини hakkapeliitta 10p, hakkapeliitta 10p suv і hakkapeliitta 10p ev. Серед основних характеристик версії ev-низький коефіцієнт опору коченню і високий рівень акустичного комфорту. Останнє забезпечується технологією silentdrive-додатковим шаром з звукопоглинаючої піни на внутрішній стороні шини.

А ще матті моррі повідомив, що при проектуванні нових шин потрібно враховувати нинішню зміну клімату, яка характеризується істотними стрибками температури протягом зими. Тому сучасні зимові шини повинні не тільки володіти «нордичним характером», необхідним для суворих зимових умов, але і мати куди більш високий рівень універсальності, ніж раніше. При проектуванні шин враховуються мінливі тенденції в самій автомобільній промисловості. З урахуванням активного розвитку автомобілів з гібридними силовими установками і електромобілів змінюються і характеристики шин. Двигуни з високим крутним моментом вимагають від шин більшої стабільності, їх акустичний комфорт повинен повною мірою відповідати “тихим” автомобілям, а низький опір коченню дозволить економити заряд акумуляторної батареї. Все це якісь загальні постулати, а тепер саме час перейти до особливостей nokian hakkapeliitta 10p.

У тому, що nokian tyres знаходиться на лідируючих позиціях в розробці і виробництві шин для зимового сезону, сумнівів немає. При цьому кожна наступна модель серйозно відрізняється від попередньої. Самі виробники представили свою нову розробку як ідеальну шину для зими, але hakkapeliitta 10p і тут має свою родзинку. Як вже говорилося вище, це “спецверсія”, що відрізняється від призначеної для північної європи hakkapeliitta 10. У» нашій ” шині шипи трохи довші.

щільна конструкція блоків як в центральній, так і в бічній частинах шини. зони малюнка протектора адаптовані згідно виконуваним функціям.

Малюнок протектора, традиційно для зимових шин фінського концерну, спрямований симетричний, але з неабиякою часткою інновацій. Блоки в центральній частині щільно розташовані і жорстко пов’язані між собою-такий “моноліт” сприяє гарному відгуку на рулювання, особливо на асфальті (пам’ятаєте міркування з приводу примх сучасних зим?). Шашки протектора в плечових зонах довші і вже тих, які були в протекторі попередньої «дев’ятки». Завдяки цьому рішенню конструктори змогли розмістити в цій частині шини більше шашок, а значить, збільшити кількість кромок зачеплення, що підвищило рівень зчеплення і гальмування на слизьких покриттях. Ламелі особливо густо розташовані в центральній частині протектора. При цьому вони не прорізають блоки від краю і до краю — це забезпечує шашкам необхідну жорсткість, що знову ж сприяє хорошій керованості на асфальті. У плечових зонах застосована інша форма ламелей: довгі 3d-ламелі розташовані під різними кутами. Крім того, вони прорізані дуже глибоко, і велика їх частина залишається робочою навіть при залишковій глибині протектора 4 мм, тобто до моменту, коли зимові шини вже потребують заміни. Для довідки можна відзначити, що початкова глибина протектора nokian hakkapeliitta 10p становить 9,5 мм. Такий протектор і в глибокому снігу не повинен рятувати, і з акваплануванням побореться, і снігову сльоту буде надійно виводити з плями контакту шини з дорогою.

у hakkapeliitta 10p використана технологія подвійної ошиповки. шипи нового дизайну з оригінальним кріпленням. Товщина базового шару збільшена. Розташування шипів оптимізовано.

Гумова суміш hakkapeliitta 10p, як і вся конструкція шини, розроблялася з орієнтиром на два головних принципи nokian tyres: безпека і екологічність. Що стосується екологічної складової, то тут присутній цікавий зв’язок. У гумовій суміші hakkapeliitta 10p більше 30% інгредієнтів мають натуральне походження (наприклад, сосновий екстракт і рапсове масло), що дозволило підвищити термін служби шини, тобто скоротити обсяг продукції, яка потребує подальшої утилізації. Склад компаунда безпосередньо впливає і на безпеку, а підвищення рівня останньої багато в чому залежить від впровадження нових технологій. Для зимових шин існує дуже важливий критерій-діапазон температур, при якому зберігаються їх характеристики. Так, в шині nokian hakkapeliitta 9 була застосована технологія green elastoproof, що забезпечує широкий температурний діапазон, але в гумовій суміші hakkapeliitta 10p застосовані пластифікатори нового покоління, що дозволило поліпшити і цю характеристику.

ламелі центральної і бічних зон різняться за формою і довжині. Гумова суміш містить велику кількість натуральних матеріалів, використана технологія green elastoproof нового покоління.

Шипи. Ох, скільки копій було зламано в битвах апологетів “зубастих” шин і прихильників шин фрикційних! а розробники nokian tyres, як кіт васька з байки крилова, який «слухає, та їсть», створюють все більш і більш досконалі шиповані шини. І hakkapeliitta 10p стала важливою сходинкою в цій еволюції. У моделі hakka – peliitta 9 інженери nokian tyres першими застосували технологію подвійної ошиповки, в якій для центральної і бічної частин шини були використані два різних типи шипів. Шипи в центральній частині ефективно допомагають при розгоні і гальмуванні, а шипи плечових зон покращують зчеплення при поворотах. Цей підхід зберігся і в новинці, але для hakkapeliitta 10p були розроблені нові моделі шипів. Змінам піддалися і фланець, і тіло шипа, і твердосплавна вставка. Вага шипа становить 0,9 грама. Кількість шипів, в порівнянні з «дев’яткою», було збільшено на 16 %: якщо в типорозмірі 205/55r16 hakka-peliitta 9 було 190 шипів, то в тому ж розмірі hakkapeliitta 10p їх 220. Причому вперше в історії шин hakkapeliitta для поліпшення акустичного комфорту було оптимізовано розташування шипів. Крім того, оригінальна технологія фіксації шипів. Вони фіксуються в базовому шарі, який став більш жорстким і товстим, але під кожним шипом присутній шар більш м’якої гумової суміші, яка є своєрідною подушкою. Також під підставою шипа є порожнина з повітрям. Комбінація м’якої гумової подушки, повітряного “амортизатора” і збільшення гумового шару між шипом і брекерним пакетом дозволила значно знизити рівень шуму і змінити його тональність.

для більшої міцності боковини в конструкції hakkapeliitta 10p suv використовуються арамідні волокна.

На закінчення «препарування» новинки nokian tyres не можна не сказати про hakkapeliitta 10p suv, оскільки ця модель була спеціально розроблена для позашляховиків і в деталях відрізняється від легкової версії. По-перше, у всіх типорозмірах шин suv використовуються два шари текстильного корду. Відмінності є і в дизайні протектора, особливо це стосується плечових зон. Для більшої стабільності блоків між шашками протектора є перемички. Та й довговічності шини, призначеної для важких автомобілів, ці виступи додають. І, звичайно ж, в hakkapeliitta 10p suv використана фірмова технологія nokian tyres – арамідні волокна в боковинах, що забезпечують надійний захист від порізів і пошкоджень при наїзді на перешкоди.