Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

559

Автолюбителі з приходом холодів задаються питанням: “скільки часу потрібно прогрівати машину взимку”? І коли прогрівати – у русі чи на місці? Розберемося з проблемою прогріву мотора взимку і дамо поради скільки часу займає прогрів.

За і проти прогріву машини взимку

Прихильники прогріву двигуна стверджують, що холодний мотор більше схильний до механічного зносу. При випробуванні непрогрітого двигуна помітного зносу не було помічено. Це пояснюється, що холодний двигун в русі, тобто під навантаженням, швидше прогрівається і виходить на оптимальний режим роботи.


Чому автолюбителі продовжують прогрівати двигун узимку? Це звичка і досвід минулих років. У минулому, для зменшення зносу прогрівали холодний двигун. З ростом технологій, необхідність у тривалому прогріванні двигуна відпала через непотрібність. Сучасні мотори швидко прогрівається, ніж карбюраторні, тривалий прогрів двигуна – надлишок минулого.

Зазначимо, що при прогріванні на місці страждають свічки запалювання. У момент прогріву топливовоздушная суміш перезбагачується, тобто у неї з’являється велика кількість бензину. Це призводить до затоки та слідчо до швидкої заміни свічок.

Як їде автомобіль на холодному двигуні?

Залишається питання: як їде автомобіль на холодному двигуні? Сучасні машини обладнані системою уприскування, яка самостійно змінює параметри мотора, в залежності від параметрів на даний момент. Тобто чорнову роботу по прогріванню двигуна зробить за вас електроніка.

Єдине правило, яке треба виконувати при їзді на холодному моторі – не розкручувати мотор до граничних оборотів і намагатися не давати йому максимальних навантажень. Це необхідно для прогріву технологічних рідин: автомасла, мастильних компонентів і палива.

Скільки часу потрібно прогрівати двигун?

Сучасні автомобілі не варто довго прогрівати, достатньо трьох-п’яти хвилин для прогріву, щоб спокійно їхати і не хвилюватися за підвищений знос двигуна. Двигун під час їзди прогрівається швидше, ніж працюючи на холостому ходу. Давайте розберемося, скільки часу потрібно прогрівати двигун при певній температурі повітря.

Від + 5о до 0о достатньо 1-2 хвилини для прогріву двигуна. При цій температурі скла автомобіля ще не встигають покритися льодом, так що тривалий прогрів не потрібен.

При температурі від 0о до мінус 10 – час прогріву двигуна становить приблизно 2-3 хвилини. За цей час двигун вийде на робочу температуру, прогріються всі технічні рідини для подальшого руху. У свою чергу, для прогріву салону автомобіля потрібно не менше 5 хвилин.

При температурі від-10 до мінус 20 ° – час прогріву становить від 3 до 5 хвилин. При такій температурі можливе замерзання стекол автомобіля і поки вони не отогреются – подальша поїздка небезпечна. Кращий варіант, це прогріти двигун 2-3 хвилини, а після включити піч і почекати ще пару-трійку хвилин, поки не розморозяться скла автомобіля.

При температурі мінус 20 ° і нижче – прогрів двигуна повинен становити не менше 5 хвилин. Достатній час прогріву залежить від технічного стану автомобіля. Чим сучасніший машина і чим краще працює пічка, тим менше час прогріву. Для прогріву технічних рідин достатньо не більше 5 хвилин, для прогріву салону – не менше 10 хвилин.
Що робити, якщо не бажаєте довго чекати, коли прогріється двигун? В такому випадку допомагає сигналізація з автозапуском (або система вебасто). Не виходячи з дому запускають двигун з брелока, і в той час як одягаєтеся і виходите з будинку, автомобіль буде прогрітий.

Як визначити, що прогрітий мотор? У двигуна є робочий діапазон температур і критерієм прогріву є мінімальна температура з робочого діапазону, а не час прогріву. Це пов’язано з тепловими зазорами в деталях двигуна. Вони приходять в допустиму норму лише при мінімальній температурі з робочого діапазону. Після чого мотор може нешкідливо сприймати навантаження.

З досвіду скажу: 90 градусів це швидше оптимальна температура для роботи двигуна на всіх режимах експлуатації, а ось його робоча температура коливається з позначки в 50 градусів, так що 3-5 хвилин прогріву зайвими не будуть. Причому 5 хвилин – максимальний час. Мається на увазі прогрів машини, а не салону. Прогрів за півгодини до 80 градусів – пережиток минулого. Якщо залито нормальне масло та інші технічні рідини, то все буде працювати як треба, тому що розраховані на експлуатацію у морози.