Для чого потрібна підвіска автомобіля?

779

Від роботи підвіски автомобіля залежить безпека руху. Поговоримо, для чого потрібна підвіска автомобіля і як визначити основні несправності в її роботі.

Для чого потрібна підвіска автомобіля?

Робота підвіски полягає в перетворенні енергії удару при наїзді на нерівності дороги в переміщення пружного елемента. Пружний елемент зменшує силу удару, що передається на кузов, і в результаті плавність ходу і комфорт збільшуються. Пружним елементом в автомобілях є пружини підвіски, але зустрічаються і ресори.

Однак мало пом’якшити удар, треба ще погасити коливання, які створюють пружні елементи, а цим займаються амортизатори. Не будь останніх, автомобіль, наїхавши на нерівність, довго б розгойдувався по вертикалі, погіршуючи зв’язок (зчеплення коліс з дорогою і створюючи передумови “полетіти” з неї.


Підвіска також повинна передавати штовхає зусилля від коліс на кузов автомобіля і протидіяти боковим зусиллям, що виникають в поворотах. Цим і займаються штанги підвіски у випадку з пружинними пружними елементами або самі ресори, якщо вони є.

Основне призначення підвіски: вона збільшує комфорт (плавність ходу), стійкість в русі (здатність протидіяти занесенням і перекиданню) і прохідність машини. Всі ці вимоги входять в суперечність один з одним, тому конструктори змушені йти на компроміси. Наприклад, занадто м’яка підвіска погіршує стійкість, а надто жорстка — знижує комфорт і зменшує ресурс вузлів.

Як визначити несправності в підвісці авто?

В першу чергу треба навчитися “слухати” роботу підвіски, тобто відрізняти ненормальні добу (що свідчать про несправності) від звичайних. Нормально, коли при наїзді на нерівності чути м’які глухі звуки. Ненормально — якщо різкі звуки, металеві, вони виникають в кульових шарнірах, опорах або амортизаторах. При їх появі необхідно без зволікання звертатися в автосервіс, де визначать зношені вузли і замінять їх. Пам’ятайте, це ваша безпека, зволікати з ремонтом підвіски не варто.

неисправность в подвеске авто - определяем люфт

При зношених або несправних амортизаторах кузов машини починає розгойдуватися на нерівностях. Визначити знос можна натиснувши на будь-який з передніх кутів кузова і різко відпустивши його. Кузов повинен повернутися у вихідне положення і відразу зупинитися. Більш точно визначити стан амортизаторів зможуть майстра на діагностичному стенді автосервісу. Знову ж таки з ремонтом зволікати не варто.

Якщо є можливість, час від часу не лінуйтеся перевіряти стан гумових чохлів, захищають шарніри різних важелів і тяг підвіски і кермової трапеції. Особливо якщо були сильні удари або наїзди на “круті” перешкоди. При пошкодженні чохлів швидкий знос і вихід з ладу цих вузлів неминучий. Для перевірки автомобіль ставлять на яму або естакаду або піднімають на підйомнику.

Таблиця несправностей підвіски машини

таблица неисправностей подвески машины

Загалом, вчіться слухати і чути свій автомобіль, адже багато в чому ваша безпека залежить від цього вміння. І як говорили, підвіска автомобіля служить не останню роль у забезпеченні безпеки на дорогах.
У вивченні пристрою автомобіля допоможуть статті:

  • Пристрій гальмівної системи автомобіля
  • Рульове управління машини