ДМРВ – датчик масової витрати повітря. Що це таке?

1058

У цій статті поговоримо про ДМРВ – датчик масової витрати повітря, розповімо, що це таке, основний принцип роботи та обслуговування.

Що таке ДМРВ?

ДМРВ – це датчик масової витрати повітря. Він служить для визначення кількість повітря, що йде на заповнення циліндрів при роботі двигуна. Датчик встановлений у впускному тракті після повітряного фільтра і є одним з головних при роботі системи упорскування.

Як працює датчика витрати повітря? У двигун приблизно повинно потрапляти за один такт 1 частина палива і 14 частин повітря, тоді мотор буде працювати в оптимальному режимі. Якщо порушити це взаємовідношення, буде або зменшення потужності двигуна або перевитрата палива.


ДМРВ необхідний, щоб вимірювати ідеальне кількість матеріалу, що надійшов в двигун повітря. Він розраховує кількість повітря і після цього відсилає інформацію головного комп’ютера, який на підставі цих даних розраховує кількість необхідного палива.

Чим більше ви тиснете на педаль газу, тим більше повітря поступає в двигун. ДМРВ це фіксує і дає команду головного комп’ютера збільшити кількість палива. Якщо ви їдете рівномірно, то витрата повітря не великий, а значить і витрата палива також буде невеликим. І за цим стежить датчик масової витрати повітря, який вимірює кількість повітря, що надходить у двигун. Датчик встановлюється між повітряним фільтром і впуском двигуна.

Виміряти кількість повітря, що надійшло в двигун, — значить, визначити навантаження двигуна. Коли водій натискає на педаль газу, дросельна заслінка відкривається і кількість всмоктуваного повітря збільшується. Ми говоримо: навантаження збільшилася. І навпаки, відпустили педаль — навантаження зменшилося. Все це завдання для ДМРВ.

Принцип роботи та обслуговування ДМРВ

Датчик складається з дроту з платини діаметром 70 мкм, встановленого у вимірювальній трубці, розташованої перед дросельною заслінкою. Робота датчика масового витрати повітря заснована на принципі сталості температури.

При експлуатації платиновий дріт ДМВР неминуче забруднюється. Для запобігання забруднення після вимикання двигуна провід протягом 1с нагрівається до температури 1000 С. При цьому вся налипшая на нього бруд згорає. Цей процес контролюється електронним блоком управління.

Датчик витрати повітря простий і надійний в експлуатації, але це не означає, що його ремонт потрібно робити самостійно. У разі його поломки краще звернутися до фахівців і якщо датчик витрати повітря перестав працювати – його міняють на новий. Неможливість ремонту – це недолік ДМРВ, адже вартість нового велика.

Недоліком ДМРВ є, що він вимірює об’єм повітря, що поступає. Оскільки для визначення потрібної кількості палива вимагається визначення маси повітря, необхідне коригування показань датчика відповідно до щільності повітря. Для вирішення цієї проблеми в повітрозабірник поруч з датчиком витрати ставлять датчик температури повітря. Одним з напрямів модернізації датчиків витрати повітря є – датчик вимірювання тиску.

Датчик масової витрати повітря дуже вимогливий до стану повітряного фільтра. У нього забруднюються платинові спіралі. Промити їх можна з допомогою очищувача карбюратора, але якщо зробити це неправильно – доведеться купувати новий.