Досвід експлуатації Лада Калина універсал

466

Пошук нового автомобіля розпочався з перегляду інтернет-сайтів і спеціалізованих авто газет. Після довгих міркувань, мій схилився на користь Лади Калина з кузовом універсал.

Чому я вибрав саме універсал? Літом я часто їжджу в село, і обсяг перевезених речей і продуктів збільшується з кожним роком. Купувати заради цього окремий причіп я не бачив сенсу. З цієї причини я вибрав «Калину» з великим багажним відділенням, куди поміститься весь скарб з дачі.

Купівля Калини універсал (заводське позначення Lada Kalina 2117) в авто автосалоні обійшлася в 348 000 рублів. Ця сума вкладалася в скромний бюджет на покупку машини.


Перші відчуття в порівнянні з колишньою «сімкою» – не передаються. По динамічним характеристикам Калина набагато жвавіше і могутніше, вона органічно вписується в щільний міський потік. Спочатку, після покупки машини, це не відчувалося в повну силу. Але приблизно 7 000 кілометрів пробігу, коли закінчилася обкатка двигуна, «Калина» відкрила немов друге дихання. У місті можна спокійно піти першим з світлофора. А який комфорт! Зручні сидіння, кермо з електропідсилювачем, передні склопідйомники дверей, центральний замок, заводський иммобилизатор (що таке иммобилизатор), атермальне скло та інші приємні дрібниці.

А якість автомобіля? Я трохи побоювався, адже мав невеликий досвід експлуатації вітчизняного автомобіля. Відгуки в авто журналах і думки власників були неоднозначними. Одні запевняли, що Калина постійно ламається, в ньому постійно гримить і трясеться. Інші ж, навпаки, стверджували, що порівняно з вазівської класики, Калина – це зразок ідеального автомобіля. Вона проста і дешева в обслуговуванні, запчастини можна знайти в будь-якому магазині, а полагодити може будь автомайстер.

Чим це можна пояснити, що в одних машина постійно ламається, а інші їздять і всім задоволені. Може в цьому винне якість збірки, або відношення власника до машини. Адже якщо їздити агресивно, зі світлофора рушати з буксом, гальмувати різко, то машина буде відповідно реагувати. І ламатися буде частіше.

Моя Калина пробігла 25 000 кілометрів, пережила зимові морози і жодного разу серйозно не підводила. Ні, дрібні неприємності були. Нещодавно перегоріло реле покажчика повороту, купив його в магазині за 115 рублів і сам поміняв за 5 хвилин. На 16 000 кілометрів пробігу порвалася подушка глушника, ця деталь «копеешная» – всього 70 рублів. А замінити її було складніше, для цього знадобилося шукати естакаду.

Вже не знаю, з чого роблять подушки глушника, але якість виготовлення огидне. Але чому АвтоВАЗу не стежити за якістю поставляються на конвеєр деталей. Чому не посилити якість продукції? Може ця міра позбавить вітчизняну продукцію від «дитячих» помилок і наблизить їх до якості закордонних аналогів.

Зовсім недавно їздив на діагностику Калини в автосервіс. На спідометрі вже 25 000 кілометрів і пора вже думати про майбутнє. Легше усунути проблему заздалегідь, ніж намагатися впоратися з нею де-небудь на околиці міста, далеко від цивілізації. Технічний огляд не виявив нічого кримінального, машина в хорошому стані. Гальма працюють добре, у рульовому керуванні немає люфтів, як і в підвісці автомобіля, амортизатори відмінно тримають навантаження і справляються з ямами на дорогах.

Діагностика двигуна не виявила ніяких неприємностей. Правда, довелося долити моторного масла. Чому в нього такий звірячий апетит поки не ясно. Система охолодження також зажадала додаткових вливань, довелося долити літр антифризу. За словами фахівців, термін служби цього антифризу становить як мінімум пару років. Поки про його заміну думати ще рано, хоча фахівці порадили новий антифриз G12, у якого заявлений термін служби понад 5 років. Кажуть, антифриз G12 заправляють в іномарки. А чим моя Калина гірше?

Загальні враження про автомобілі – позитивні. Серйозних неприємностей не відбувалося. Хоча дрібні теж не радує. Чому ВАЗ не може позбутися від цих стандартних «дитячих хвороб», які трапляються з їх автомобілями. Адже недарма в народі вважають, що при покупку вітчизняної машини її спочатку потрібно перевірити, підкрутити всі болти і позбавити від дрібних недоліків.
Звичайно, можна зробити своїми руками, якщо є мінімальні знання в автомобільної техніки і є технічна література по ремонту. Але чому цим має займатися власник? З такою якістю автомобілів, ВАЗу ще далеко до своїх закордонних колег.