Досвід ремонту рульової рейки на Toyota Will VS

451

Не скажу, що Toyota Will VS машина-звір, але в цілому її експлуатацією задоволений. За десять років експлуатації майже нічого серйозного не ламалося. Єдина проблема, яка мені запам’яталася (так як я її усував власноруч) – це ремонт рульової рейки.

Як я виявив проблему? Спочатку були чутні нечіткі стукіт в рульовій рейці. Але я грішив на все підряд, тільки не на кермо. Однак, пізніше, все частіше прислухаючись, що виявляється під час їзди звуків, зрозумів стукіт йде саме від керма і саме кермо «б’є». Щоб переконатися в правильності своїх суджень відправився в автосервіс. І дійсно, мої здогади не були помилковими. Мою Toyota Will VS очікувала копітка заміна рейки.

Перечитавши купу інформації про проблеми з рульовою рейкою, я вирішив замінити в рейці все, що може видавати стуки. А постукує у всіх кермових рейках зазвичай тільки одне це добре потріпаний регулювальний вузол, що «живе» в районі втулки. А, отже, весь комплекс ремонтних робіт по відновленню рульової рейки буде зводитися до зміни фірмової рідний втулки на куплену під замовлення новеньку.

Приступаючи до ремонту, першим ділом я заліз у педальний вузол мого залізного коня і зняв захист із потужного рульового вала. Зняв я її дуже просто, так як вона швидко і легко викручується. Потім я викрутив болт, що кріпить проміжний вал до прилеглої хрестовині. Хочу уточнити, що я робив все по посібники, де було написано, що колеса слід виставити прямо, вилучивши ключ запалювання, поставивши кермо на блокувальний режим.

Після проведеної підготовки робочої поверхні, я проводив зняття рульової рейки. Переконався, що відкрутити всі кріплення дефектної рульової рейки самому легко, а от витягти саму рейку досить складно. Але я і тут знайшов вихід викрутити підрамник. Відкрутивши останній, викрутив чотири кузовних болта, три болти-кріплення задньої подушки мотора і три додаткові гайки, які там само впевнено «сиділи». Після даних маніпуляцій, підрамник разом з рейкою в мене м’яко опустилися і повисли на важелях і стабілізаторі, що відповідає за передню стійкість. Так рейка виявилася у мене в руках. Розглянувши її візуальні дефекти, я відніс її на верстат.

Процес розбирання рульової рейки Toyota Will VS складався з наступних етапів:

  • зняття гумового пильовика;
  • ключем «на 12» викручування болта;
  • акуратне зняття проміжного вала;
  • за допомогою газового ключа, акуратне відкручування контргайки;
  • викручування притискного склянки від валу рейки;
  • за допомогою слабкого удару автомобільного молота зняття валу з підшипником;
  • перевернувши рейку, розбирання регулювального вузла за допомогою ключа «41».

как я ремонтировал рулевую рейку на Toyota Will VSПісля описаних вище етапів, слід викрутити регулювальний склянку (помічником у цьому мені став перший-ліпший під руку плоский предмет). Потім я вийняв пружину і щільний притискної поршень. Потім я приступив безпосередньо до зняття пильовика. Робити цю процедуру слід дуже акуратно, щоб не травмувати пильовик. Коли пильник знято, я приступив до відкручування лівої тяги від рейки. Здійснити це мені допомогли ключі «29» і «на 22». Щоб відкручування відбувалося більш легко, мені довелося із зворотного боку розслабити великий хомут і відкріпити пильовик. Ось так я і дістався до качалки з рейки. Вийнявши її і відклавши в сторону, я став розглядати рейку з добре проглядається лівого торця.

Нарешті я побачив алюмінієву притискну шайбу, а зовсім з нею поруч горезвісну втулку. З допомогою гачка я зачепив шайбу. Потім її вибив і вийняв втулку. Щоб одягнути нову втулку, мені довелося зробити на ній невеликий розпил, щоб вона добре обжалась. Я ретельно змастив втулку. Запресувала шайбу, акуратно вставив втулку на місце і повторив всі дії, зроблені мною раніше, але тільки у зворотному порядку.

Результат мене приємно здивував. Рульова рейка працювати стала як новенька. Та й по сьогоднішній день я проблем з нею не маю.