Екіпіровка пілота – комбінезони для авто гонщиків

754

Захист пілота в авто спорті максимальна: міцний каркас, шеститочечные ремені, спеціальні сидіння, системи та екіпірування. Мова про комбінезонах для авто гонщиків. Діляться вони на дві групи: для картингу і «великих» автомобілів.

Комбінезони для картингістів

Картинговий захищає від пілота «асфальтової хвороби», тобто від травм при перекиданні машини або вильоті з сідла, що дуже імовірно, адже швидкість потужного карта досягає 200 км/год – при тому, що пілот сидить на «шаленій табуретці», не пристебнувшись!

Для зовнішнього шару картингового комбінезона використовують поліестер або фірмовий матеріал кордура. Його відрізняють висока зносостійкість і міцність, але при цьому він досить легкий. Внутрішній шар виконаний з махрової тканини, яка вбирає піт. Щоб гонщик не варився у власному соку, передбачені вентиляційні клапани.


Оберігаючи шкіру, тонкий матеріал не в змозі уберегти від травм суглобів і кісток. Тому дорогі комбінезони забезпечені полістироловими вкладишами в найбільш уразливих місцях: вони захищають коліна, стегна, лікті, ключиці і хребет. Цим відрізняються дорогі моделі від бюджетних: другі позбавлені вбудованого захисту, і до них доведеться додатково купувати наколінники, налокітники, а при необхідності – своєрідний «спасжілет». Його функції ті ж самі: запобігти травми хребта, ключиць і грудної клітини.

Вимоги єдині для всіх картингових комбінезонів. Якщо амуніція їм відповідає, то в ній можна брати участь як у національних змаганнях, так і в світових чемпіонатах. Це справедливо для комбінезонів, що надають захист рівня 2. Знайти маркіровку з омологації (офіційним підтвердженням, що комбінезон відповідає певним вимогам) просто: нашивка з позначенням рівня захисту є на рукаві і продубльована на комірі, де межує з датами виготовлення і завершення дії омологації. Цей період становить п’ять років, а потім потрібно купувати новий, більш сучасний «комбез».

Вироби економ-класу, що відповідають Level 1, годяться тільки в національних першостях. Однак зустріти комбінезон з такою нашивкою складно: більшість нових моделей, навіть початкового рівня (і найдешевших) – Level 2.

Комбінезони для автомобільного спорту

Комбінезони для авто спорту істотно відрізняються від тих, що в картингу. У будь-якому боліді, будь то формула або «кузов», пілот сидить пристебнутим. Вилетіти він не може, тому захист від механічних пошкоджень не важлива. А ось при пожежі йому буде потрібно якийсь час, щоб вибратися з машини. Звідси основне завдання автомобільного комбінезона – витримати випробування вогнем. За сучасним вимогам, він повинен протистояти відкритого полум’я не менше 12 секунд і захищати від жару.

комбинезон пилота Формулы-1

Гоночні комбінезони шиють з номекса – вони обов’язкові у всіх різновидах автоспорту. Звичайно, якщо б мова йшла лише про опірності матеріалу відкритого полум’я, кращим варіантом виявився б костюм пожежника. Однак пілот повинен мати свободу рухів і при цьому не відчувати дискомфорту. До списку вимог додаються легкість, еластичність і хороша повітропроникність.

Недорогі комбінезони виготовлені з досить товстою багатошаровою тканини. Вони не підведуть у вогні, а з комфортом у них туго. Більш просунуті моделі легше, тонше і просто приємніше. Показником якості служить щільність матеріалу. У середньому вона становить близько 460 г/м2, а у комбінезонів високого рівня – всього 380 г/м2. Існують, правда, більш легкі різновиди: квадратний метр номекса з кевларовими нитками – важить всього 298 грамів.

Додатковий комфорт і мікроклімат всередині комбінезона створюють спеціальні клапани, які пропускають повітря. Розташовані вони під рукавом та поясом, а зроблені з еластичного номекса.

Ще один елемент на перший погляд введено лише для краси, але насправді дуже функціональний – погони. Виявляється, це дуже міцні петлі: вхопившись за них, можна витягнути з кокпіта втратив свідомість або травмованого пілота. Як бачимо, в пошитті гоночної одягу дрібниць не буває.