Фільтр нульового опору. Чи є толк від нулевика?

257

При тюнінгу двигуна збільшена потужність вимагає більшої кількості повітря і необхідний нульовий фільтр. Розповімо, що таке фільтр нульового опору і що він дає порівняно із звичайним фільтром.

Для чого потрібен нульовик?

Головна функція стандартного повітряного фільтра очищення повітря і захист від попадання пилу в двигун. Але, отримуючи ефективну фільтрацію повітря, втрачаємо потужності двигуна. Паперові елементи мають великий опір повітряному потоку, тому що матеріал фільтра щільний. Чим більше опір, тим більше втрата потужності. Особливо це помітно, коли фільтр «забивається».

Фільтр нульового опору – заміна стандартного повітряного фільтру, який дозволяє максимально знизити опір на впуску без зниження фільтруючої здатності і збільшити потужність двигуна. Так, щоб додати кілька коней» мотору. Чи є від нього користь для автомобілів зі стандартним мотором?


У більшості “нульовик” дає приріст потужності близько 3-5%. Людина фізично не може відчути різницю в потужності двигуна менше 5 л. с., а динамічні характеристики розрізняються майже непомітно. Так що потішити самолюбство зможуть цифри на папері, ніж реальність.

Переваги фільтра нульового

По-перше, підвищення потужності без зниження чистоти повітря. Фільтр має складну конфігурацію, що забезпечує низький опір, але в той же час ефективну фільтрацію, що оберігає систему впуску від засмічення, а двигун від зносу.

По-друге, позбавляєтеся від необхідності заміни фільтра через кожні 10 000 км Фільтр легко промивається спеціальним складом, після чого відновлює початкові властивості.

нулевик под капотом ВАЗ 2112

По-третє, після установки нулевика з’явиться трохи більше унікального шуму і кілька додаткових «коней», а також додасться крутний момент при середніх і низьких обертах.

Для отримання реальної надбавки в потужності і крутному моменту необхідно демонтувати стандартний корпус повітряного фільтра в зборі з фільтруючим елементом-вкладишем і поставити на датчик масової витрати повітря або на патрубок, що йде до нього, конусний фільтр нульового опору, який підбирається по діаметру посадкового місця.

Чи є толк від нулевика?

Помиляється той, хто вважає, що, якщо зняти фільтр і його корпус, потужність мотора зросте, причому значно. Це не так. Справа в тому, що інженери розраховують фази газорозподілу з урахуванням втрат на фільтр. І з практичної точки зору двигун, в який потрапляє пил, довго не протягне.

Перешкода у вигляді повітряного фільтра необхідна. Знизити опір потоку можна тільки за рахунок збільшення прохідних отворів, тобто трохи погіршити якість фільтрації.

Пам’ятайте: якщо автомобіль не володіє спортивним движком, недоцільно витрачати кілька тисяч рублів на “нульовик”. Нульовик — привілей гонщиків! А на серійний двигун – просто гарна річ під капотом.
Інша справа, якщо комплексно допрацьовуєте двигун з установкою спортивних розподільних валів, розточенням циліндрів. Тоді нульовий фільтр буде до місця. Також, спільно з “нулевиком” набувають збільшену дросельну заслінку, що дасть найбільший ефект у підвищенні віддачі від впускної системи двигуна.

Обслуговування фільтра нульового

З придбанням нульового фільтра автолюбитель зобов’язаний регулярно промивати і просочувати “нульовик” спеціальним розчином. Причому обробляти потрібно витримуючи певну технологію, що важко порівняти з простотою операції “зняв—поставив”. Забувати про періодичному обслуговуванні фільтра не можна, інакше машина стане “тупий” і “ненажерливою”.

Фільтр знімають, з допомогою щітки з м’яким ворсом очищають його від великих частинок бруду. Після фільтр промивають водою. Сушити не треба, а потрібно кілька разів струсити, щоб видалити залишки води. Потім на фільтруючий елемент з обох боків наноситься засіб для очищення і “нульовик” встановлюється на місце.

В жорстких умовах експлуатації рекомендуємо проводити просочення фільтру маслом через кожні 6-8 тис. км, в нормальних — через 10-12 тис. км. Фільтр розрахований на 20 промивок. Після рекомендується заміна на новий.