Газова хмара: яким міг бути довоєнний автомобіль з срср

18

Це обтічне спортивне купе побудували в 1934 році. З точки зору дизайну воно цілком гідно будь-якого міжнародного автосалону, але про це тоді ніхто не думав. Адже створювали ефектну машину не в модному кузовному ательє, а у військовій академії механізації та моторизації рсча.

У новому номері «за кермом» сергій канунников розповідає, що мук вибору платформи для цього автомобіля не було: авангардний дводверний кузов, розроблений ад’юнктом кафедри бронеавтомобілів олексієм нікітіним, поставили на шасі газ-а — на той момент єдиною радянською легковика. Кузов робили за прийнятими в європі стандартами: дерев’яний каркас був обшитий листами сталі.

Машина вийшла трохи важче стандартного відкритого “газика”, але через проробленої аеродинаміки (сх = 0,207) максимальна швидкість зросла з 90 до 106 км/год, а крім того, автомобіль став, в середньому, на чверть економічніше.

За роботу нікітіна нагородили грошовою премією і подарували автомобіль — правда, що побував в аварії… Допомогти інженеру з відновленням машини наказали “автодору”.

А автомобіль газ – а аеро так і залишився сміливим концептом, втіленим в металі лише один раз. Але в довоєнну епоху в нашому автопромі було чимало новаторських задумів, і вони точно варті того, щоб ми про них згадали.

Згадуємо радянські довоєнні концепткари у вересневому номері журналу «за кермом». Вже у продажу!

Замітка створена за матеріалами статті сергія кануннікова» казку зробити бувальщиною «з журналу» за кермом ” №9/2021.