Холодні і гарячі свічки запалювання

384

Свічки запалювання підбираються індивідуально для конкретного двигуна і умов руху. Розповімо, що таке холодні і гарячі свічки запалювання і пов’язаний з ними гартівне число.

Що таке гартівне число?

Гартівне число – це величина, яка показує час, по закінченні якого, свічка досягне стану гартівного запалення. Чим більше гартівне число, тим свічка менше нагрівається. Відповідно з малим калильним числом буде «гаряча» свічка, а з великим «холодна».

При невеликих навантаженнях відмінно працюють «гарячі» свічки, але при тривалій і інтенсивній роботі температура свічки зростає, це може призвести до «гартівного» запалюванню. Результат – втрата потужності двигуна. Свічку обов’язково слід замінити, уточнивши теплову характеристику і усунути всі несправності.


Теплі і холодні свічки запалювання

У камері згоряння різних двигунів температура підвищується по-різному, необхідні свічки запалювання з різним тепловим еквівалентом. Цей тепловий еквівалент висловлює у вигляді так званого гартівного числа.

Теплові еквіваленти, виражені за допомогою гартівного числа, являють собою виміряні на електродах і ізоляторі середні температури, відповідні навантаженні двигуна. На спідниці ізолятора робоча температура повинна бути в інтервалі від 400°С до 850°С. При цьому температуру понад 400°С потрібні тому, що при таких температурах відбувається самоочищення свічки запалювання.

Однак вище 850°С температура на ізоляторі підніматися не повинна, так як при температурі понад 900°С може з’являтися гартівне запалення. Крім того, при дуже високих температурах електроди додатково піддаються впливу хімічно агресивних з’єднань або руйнуються. Уникнути гартівного запалення можна, якщо дотримуватися простих правил: перше – не допускаємо ранньої установки запалювання; по друге – заливаємо паливо, що відповідає даному двигуну; і в третіх – стежимо за зовнішнім виглядом свічки.

Коли застосовуються холодні і теплі свічки запалювання?

Треба мати на увазі, що умови роботи свічок влітку і взимку різні, випливає висновок – найправильніше мати два комплекти свічок: літній з «холодними» і зимовий з «гарячими». Якщо ви їздите взимку і часто стоїте в пробках, то краще всього поставити свічки більш гарячі, ну а якщо влітку ви ганяєте на високих швидкостях – ставте холодні.

Для довгих відстаней і високих швидкостей – «холодні» свічки, а для коротких і на малій швидкості – «гарячі» свічки.

применяемость холодных и горячих свечей зажигания

На вибір свічки впливає і розмір двигуна, чим він більше, тим «холодніше» свічка. Та ж сама свічка для одного двигуна може бути «холодна», а для іншого «гаряча». Як сильно буде розігріватися свічка в процесі роботи, і як вона буде віддавати тепло, залежить від матеріалу ізолятора і довжини теплового конуса.

Маркування свічок запалювання

маркировка свечей зажигания

Приклад маркування свічки запалювання:

низьке гартівне число (наприклад BP4ES) — «гаряча свічка запалювання», високе поглинання тепла, обумовлене довгою спідницею ізолятора;
висока гартівне число (наприклад BP8ES) — «холодна свічка запалювання», мале поглинання тепла, обумовлене короткою спідницею ізолятора.