Історія skoda superb: як одна модель повернула чеську марку в «вищу лігу»

8

Флагманська модель чеського автовиробника відзначає свій 20-річний ювілей

Редакція

11 вересня 2001 року на автосалоні у франкфурті дебютував 4,8-метровий седан з вражаюче-просторим салоном, потужними і економічними двигунами, високим рівнем комфорту і безпеки. Це був skoda superb. Але це був далеко не перший «суперб», та й не перший автомобіль такого високого класу в історії skoda.

Вже в 1907 році, через всього 12 років після заснування компанії laurin&klement в млада-болеславі, була представлена розкішна модель type ff.

З 1925 по 1936 рік автомобілем skoda hispano-suiza користувалися президент чехословацької республіки томаш гарріг масарик і багато інших впливових людей того часу.

На початку 1930 – х років компанія skoda пропонувала широку лінійку моделей з 6-і 8-циліндровими двигунами. Але саме моделі superb судилося стати флагманом чеського бренду.

Вперше назва superb було згадано у внутрішніх документах компанії skoda 22 жовтня 1934 року. Серійне виробництво “суперба” стартувало навесні 1935 року, а до 1949 року було випущено майже 900 примірників у п’яти варіантах.

Крім 6-циліндрових 640 superb (1934-1936 роки) і superb type 902 (1936), вона мала і 8-циліндрові модифікації superb type 913 (1936-1939), type 924 (1938-1949) і type 919 (1938-1940). Багато з них мали кузова, вироблені на замовлення.

У 2001 році, через 10 років після об’єднання з концерном volkswagen, skoda відродила це ім’я, представивши перше покоління сучасного superb. Ще до офіційної прем’єри, тодішній президент чехії вацлав гавел особисто протестував новинку в замку лани.

Superb, що представляв собою «розтягнутий» vw passat, відрізнявся численними системами безпеки, в число яких входила рідкісна для тих років система esp з асистентом при екстреному гальмуванні – їй оснащувалися версії з 6-циліндровим мотором.

У списку обладнання новинки також були біксенонові фари і система навігації. Superb випускався не тільки в чехії, але також в китаї, україні та казахстані. За 7 років було вироблено понад 136 тис.примірників цієї моделі.

У березні 2008 року на міжнародному автосалоні в женеві skoda представила друге покоління superb, ліфтбек з подвійними задніми дверима twindoor, а рік по тому в лінійці superb вперше з’явився універсал. Ця модель виявилася набагато успішніше попередника: до 2015 року вона розійшлася тиражем 618 тис.примірників.

Світова прем’єра superb третього покоління відбулася в 2015 році. На ньому вперше в історії skoda з’явилася адаптивна система управління шасі, асистент паркування і тризонний клімат-контроль.

У 2019 році вийшов перший superb з plug-in гібридною силовою установкою потужністю 218 к.с. І запасом ходу до 62 км, проте в росію його так і не привезли.

Зараз у нас можна купити “суперб” в кузовах ліфтбек і універсал з бензиновими моторами потужністю від 150 к. С. До 280 к. С.

На сьогоднішній день по всьому світу випущено понад 700 тис. “супербів” третього покоління, а в всього за останні 20 років було вироблено близько 1,5 млн екземплярів цієї моделі.