Карбон для тюнінгу автомобіля. Для чого потрібен?

151

У цій статті поговоримо: що таке карбон і для чого цей матеріал застосовується при тюнінгу салону і зовнішнього вигляду автомобіля.

Карбон для машини – це…

Карбон – це композитний матеріал. Він відноситься до класу вуглепластиків – матеріалів, що поєднують у собі декілька тисяч різних рецептур. Всі ці матеріали ріднить одне – наповнювачем в них є вуглецеві (графітні) частинки, волокна. Основу углетканей складають нитки вуглецю (вуглець – це, приміром, грифель олівця). Тільки такі нитки досить тонкі. Зламати її просто, але порвати нелегко. З них шиються тканини, де вуглецеві нитки скріплюються паралельно один одному.


Вуглепластик має виражену анізотропію (різні властивості в різних напрямках), тому для отримання міцної поверхні углеволокно доводиться укладати в декілька шарів, кожен раз змінюючи напрям ниток. Скріплюються волокна смолами. Щоб повністю використовувати переваги цих матеріалів, необхідно застосовувати вакуумні технології, термообробку і задіяти складне обладнання, таке як автоклав.

Карбон на 40% легше сталі і на 20% – алюмінію. Вуглепластикові деталі легше і міцніше склопластикових. Але парадокс: автолюбителі полюбили карбон не за його видатні властивості, а за оригінальний зовнішній вигляд. Мода на карбонові накладки пішла зі спортивних машин, але там вони мали чітке призначення: максимум міцності при мінімальній вазі.
Автовиробники для автомобілів преміум сегменту використовують карбон для зниження загальної маси машини. Так, компанія BMW для нової “сімки” використовує технологію Carbon Core і застосовує вуглепластик, що дозволило полегшити машину на 130 кілограм.

Карбон для тюнінга салону і зовнішнього вигляду

Визначення «під карбон» характеризує чорно-сіру «шахматку». Плівок подібного малюнка з’явилося безліч. Головна їх перевага – низька вартість і доступність. Дизайн салону або зовнішнього вигляду обмежує лише фантазією – автолюбителі обклеюють плівкою під карбон як зовнішні деталі машини (карбон, дзеркала), так і деталі салону. Виглядає не погано, а співвідношення отриманий результат/гроші – мінімальне.

Рекомендую до прочитання: які матеріали використовують для тюнінга салону?
Плівки під карбон бувають не тільки чорного кольору, є інші кольори – білий, синій, червоний і т. д. Якщо раніше у продажу були тільки плівки формату 3D з чорною шахівницею, то зараз набирає обертів плівка 4D – яка найбільш близька за зовнішнім виглядом до справжнього карбону і володіє об’ємним малюнком. Альтернатива плівки – це аквапринт.

Справжній карбон – дійсно легкий і красивий матеріал. Враховуючи характеристики, цей матеріал назвати чисто декоративним складно і варто сказати про недоліки.

блок кнопок стеклоподъемников в карбоне

Карбон має дуже маленьке відносне подовження, тобто не розтягується. Крихкість і боязнь точкових ударів роблять його певною мірою «ніжним і вразливим». Щоб виріб з карбону працював як треба, необхідно точно розрахувати безліч параметрів: товщину шару, напрям ниток вуглеволокна, кількість смоли і т. д.

При тюнінгу салону справжній карбон застосовується, хоча й нечасто. Причина – висока вартість виготовлення. Посудіть самі, обробка справжнім карбоном однієї пластикової деталі обійдеться не дешевше, ніж 5 – 10 тисяч рублів, а весь салон не дешевше 40 – 50 000 рублів. Цей варіант підійде для власників машин преміум, хто не хоче мати справу з дешевою плівкою і кому важлива якість матеріалу.