Краш тести автомобілів. Методика випробувань

501

Заходи, спрямовані на вдосконалення автомобілів дозволяють знизити кількість смертельних випадків, але цього недостатньо. Іншим методом зниження смертності в аваріях є підвищення норм безпеки. Рассморим методику випробувань: як проходять краш тести автомобілів.

Для чого проводять краш тести?

Краш-тести проходить будь-який транспортний засіб, перш ніж бути випущеними в масове виробництво. Основними методами оцінки безпеки автомобіля є випробування на лобові, бічні проникаючі, задні зіткнення, де оцінюється потенційна небезпека для тулуба і голови. Також проводяться випробування на надійність і безпеку бамперів.

Оцінки ранжуються на «Добре», «Задовільно», «Слабкі», «Погані». Оцінка «Добре» означає, що ви навряд чи постраждаєте в аварії. Тоді як «Погано» передбачає дуже велику ймовірність отримання ушкоджень.


Щоб автомобіль був визнаний придатним для безпечного руху, він повинен отримати оцінки «Добре» або як мінімум 3 зірки в тестах Euro Ncap як мінімум в трьох випробуваннях перерахованих нижче

Лобове зіткнення

Лобове зіткнення небезпечно не тільки ударним впливом на водія, але і можливістю проникнення небезпечних предметів через лобове скло. Таким чином, як можна менша частина передка автомобіля повинна піддаватися впливу при лобовому зіткненні. На випробуваннях автомобілі врізалися в нетривку перепону на швидкості 65 кілометрів на годину. Вплив при цьому було аналогічним впливу при зіткненні двох автомобілів.

Результати виявилися дуже хорошими. З 100 випробовуваних транспортних засобів 80% отримали оцінки «Добре», і тільки дві «Погано». Виробникам транспортних засобів, що отримали хороші оцінки, була надана можливість самим проводити такі випробування. Правда час від часу передбачається ревізія.

Бічне вплив

Для цього випробування використовується мобільний перешкоду вагою в півтори тонни. Ця махина врізається в область двері водія на швидкості 50 кілометрів на годину, імітуючи зіткнення з вантажівкою. При випробуванні використовуються два манекени: водія та дитини-підлітка, розташованого позаду водія.

Це було перше випробування, де використовувався жіночий манекен. Це пов’язано з тим, що жінки сидять ближче до кермовому колесу, що зміщує їх голови до середини бічного вікна. Таке становище жінки в машині робить її найбільш уразливою при бічних зіткненнях.

Задні зіткнення

При цих випробуваннях головним чином контролюється висота підголівників і їх відповідність людям різного зросту і розміру. Випробування проводять наступним чином: водійське крісло встановлюється на рухомих рейках. У крісло поміщається гнучкий манекен, пристебнутий до крісла ременем безпеки. При виконанні випробування імітується удар в задню частину автомобіля на швидкості 30 кілометрів на годину.

после проведения краш теста авто

На тестах перевіряються також системи антиблокування гальм і миттєво реагують ременів безпеки. Новітні системи безпеки включають системи оповіщення відхилення від прямолінійного руху і системи запобігання зіткнення. І хоча поки що ці системи не отримали широкого розповсюдження, в планах розробників автомобілів оснастити всі випускаються автомобілі подібними системами.

Інші випробування

Безпека салону не стоїть на місці і тому до трьом основним методикам постійно додаються нові. Так нещодавно з’явилися випробування бампера автомобіля і застосовуються наступний метод перевірки. На швидкості 10 кілометрів у годину на бампер спереду або ззаду впливає перешкода на висоті 50 сантиметрів від землі. Випробування бамперів не є прямими випробуваннями безпеки автомобіля для життя людини. Але хороший бампер здатний запобігти дорогі пошкодження автомобіля.

Не варто забувати і про безпеку пішоходів при наїзді. Для цього вводяться методики, за якими машина повинна мінімізувати шкоду здоров’ю при зіткненні з людиною. Як було з’ясовано, більшість смертельних випадків трапляється, коли збитий чоловік просідає під автомобіль і під тяжкістю власної ваги вдаряється головою об капот.

Щоб цього уникнути, встановлюють гидропатроны, які при наїзді людини злегка піднімають капотм і не дозволяють йому вдариться об нього головою. Також опрацьовуються зони деформація в місці контакту людини при наїзді. І все це враховується при проведенні краш-тестів. І якщо авто виробник хоче отримати за безпеку автомобіля максимальну оцінку, то йому треба враховувати всі ці нюанси. Ігнорування хоча б одного пункту введе до зниження підсумкової оцінки.

Більшість автовиробників, на жаль, орієнтуються тільки на лабораторні краш-тести. Дуже мало займаються дослідженням реальних аварій, які вносять істотний вклад у розвиток безпеки. Але саме їх автомобілі при стандартизованих ударах захищають краще за інших.