Ktm 50 sx 2006 → найшвидший мотовелосипед

83

Стайлінг і тюнінг

І знову здрастуйте! ще в кінці минулого сезону був виготовлений новий муффлер для мого мотовела, після чого я зрозумів, що передавальне відношення головної передачі цілком можна було б змінити, причому без особливої втрати тяги. Швидкість при цьому повинна була б збільшитися досить значно. Однак, все це було відкладено до нового сезону, тому що. Вже мінусова температура і сніг не дозволили б тоді все одно випробувати ні максимальної швидкості, ні оцінити що залишилося від тяги на грунтах.але ось настав мотосезон 2021. Відкрив я його ще в квітні, а на початку травня у нас пройшло офіційне відкриття мотосезону. І вже тоді я згадав таки те, що хотів збільшити максимальну швидкість — їхати в колоні на відкритті я міг, але варто було комусь різко прискоритися-і я вже не міг його наздогнати. Хоча, «про що ти тут взагалі говориш» — запитаєте ви, адже у мене і не мотоцикл, а мопед менше 50 кубів, який і не зобов’язаний прискорюватися як мотоцикл. Так-то воно так, але насправді, не зовсім. Забігаючи вперед-я не використовував до цього і половини потужності цього движка. Його резонансна характеристика як з’ясувалося, була резонансна у всьому. Але тоді я про це лише здогадувався, бо як ми пам’ятаємо, цей пепелац спочатку створювався як якийсь «позашляховий мотовелосипед», як швидка заміна основному, дешевому мотовелу (який нині вже розібраний, і деталі якого будуть використані вже для нового проекту).але перед цим я полегшив сам мотовел як зміг. Зробити щось з важкою сталевою рамою я не міг при всьому бажанні. Зате замінити деталі, що мають зайву вагу, але не несуть будь-яке навантаження — запросто. Перша деталь, зроблена з нуля — зовнішній дифузор (дудка) карбюратора. Зліва нова деталь, зроблена з магнієвого сплаву, а праворуч сталева, що важить в три рази більше.

Вага магнієвого дифузора склав не більше 50гр, а в реалі думаю і менше. Але займатися крохоборством я був не має наміру…

Наступні деталі-штуцера, з яких був зібраний трубопровід системи охолодження. Так, раніше там стояли сталеві штуцери. І вони теж стали магнієвими. Заощадив ще півкіло. І, нарешті, полегшив важкий підсидільний штир, що має спочатку стінки по 8мм-тепер там залишилося міллітра по два-три. Разом я скинув не менше 1,5 кг загальної маси мопеда.

Але повернемося до передавального числа. Найпростіше, що я міг тоді зробити — це купити максимально можливу, з існуючих, провідну зірку на цей мотор. І це була зірка на 12 зубів.

Тут вона-крайня зліва. Взагалі, на фото всі можливі зірки на цей мотор, від 9 і до 12 зубів. Всі вони-під 415 ланцюг і легко переточувалися під радянську мопедну ланцюг для мопедів рига і карпати, яку я використовував на цьому мотовелі з самого початку.

З відомою зіркою-складніше. Встановивши зірку на 12 зубів на мотор, і залишивши при цьому ведену «звездищу» на 77 зубів, і не змінюючи при цьому гуму, я відразу отримав максималку в 79 км/ч. І при цьому я не помітив взагалі будь-якої втрати тяги! але мені цього було вже мало! я відразу зрозумів, що справжня стихія цього апарату — асфальтові дороги з хорошим покриттям. І я купив чисто “слікові” покришки maxxis hookworm, а ведену зірку поставив свою стару, на 60 зубів.

Вирішивши діяти поетапно, з нею я поставив спочатку провідну на 11 зубів. Це відповідало передавальному відношенню, рівному 5,45. Простий розрахунок показував, що з таким ставленням я отримаю максималку відразу більш ніж 90 км на годину. В реальності вийшло трохи гірше.

Так, я отримав максимальну швидкість в 87 км/год.вона була нижче розрахункової з простої причини. Ні, це не було опір повітря. Справа була в тому, що нові слікові покришки, особливо будучи накачаними не до межі, мали менший профіль у висоту (їх ширина була 2,5 дюйма, на відміну від грязьових з їх 2,7 дюймами). Цього виявилося достатньо. В цей час до мене прийшли нові зірки. Спочатку я замовляв взагалі зірку на 66 зубів, і чорт подери, я тоді і подумати не міг, що мені цього буде вже багато. Тому вже під час виготовлення першої зірки, була замовлена ще й друга, на 59 зубів. Чому не на 60? я вирішив по-макмімуму використовувати простір, який я взагалі зміг би використовувати. Справа в тому, що у мене гальмівний ротор заднього гальма знаходиться поруч із зіркою. Зроблено це через те, що з іншого боку знаходяться зірки велосипедної трансмісії (це все-таки мотовелосипед, не забуваємо!) і там розташувати ротор просто неможливо. А якщо зробити зірку ще менше, ланцюг би чіпляла вже за супорт заднього гальма. Загалом, зробив я ерзац-підніжку і став ставити нову зірку.

Ось до речі і зірки. Менша, на 59 зубів, лежить на зірці з 66 зубами.

А ось вона і на своєму місці. Видно, як близько вона проходить поруч зі штуцером прокачування заднього гальма — в реальності там не більше 2-3мм залишається до краю ланцюга. Якщо я захочу поставити зірку ще меншого діаметру, мені неминуче доведеться міняти ротор заднього гальма на 180мм (зараз стоїть 203мм), а разом з ним міняти і адаптер самого супорта, щоб він стояв на своєму місці.

Заодно зібрав і встановив нову помпу…

У будь-якому випадку, виїзд був можна сказати, тріумфальним у всіх відносинах. З провідною зіркою на 12 зубів передавальне відношення становило вже 4,9. І я розігнався до 94 км / год.

Правда, майже відразу спливла одна проблема-на швидкості більше 85 км / год вже щосили впливала балансування заднього колеса (точніше її відсутність) — жопа починала цілком відчутно «стрибати». Проблему вдалося вирішити шляхом позиціонування гуми на ободі — будучи просто так накачаної, вона просто вставала не зовсім рівно і виходило таке собі «яйце», яке усувалося шляхом прокатування мопеда на сильно спущеною гумі і після подальшого накачування колесо вже було відносно рівне, і можна було їхати не помічаючи ніякого «підстрибування».колір свічки був правда світлий…

Довелося ще розсвердлювати жиклер! свердлом в 1,2 мм! насправді, на більш багатою суміші максималка трохи менше, але зате двигун не ” зсиплеться в штани».

На радощах я скачав в міні-дальняк. Ну як дальняк, сумарно 155км. Виявилося, що я можу їхати в потоці на трасі місцевого значення, тримаючи довготривало 90 км/год, хоча комфортною була швидкість в 80-85…

З гірки вдалося вичавити аж 97 км/год по gps. Але це вже нечесно-двигун люто перекручувався і був готовий вистрибнути з рами. Але тим не менш, циферку я зафіксував.

ну і звичайно відео як воно їде по трасі.

Але… «недовго музика грала, не довго фраєр танцював». Звичайно ж, щось неодмінно відвалиться, здохне, ну ви зрозуміли. Цього разу, не витримавши вібрації від тривало працюючого движка (або ж метал на той момент вже накопичив втомної напруги), тріснув резонатор, прямо біля місця сполучення з циліндром. Це був другий міні-далекяк, і я реально думав, що труба просто відвалиться по дорозі додому. На щастя, додому я доїхав нормально.

Як з’ясувалося, тріснув ще й мій самозбраний в минулому році муффлер! та як тріснув! аж по всьому корпусу тріщина пішла! ай краса!

Ну з резонатором то зрозуміло, а якого біса то муффлер? ну тут все ясно-тріщина пішла від зварного шва. Звинувачувати свого знайомого, який це варив, не буду, але нова обойма була зроблена вже по іншому. Як власне, повністю перероблена передня частина резонатора. Змінений вузол сполучення з циліндром – за основу була взята конструкція цього вузла у останнього покоління ktm sx 50 (правда там ці гумки на самій трубі, а у мене на циліндрі). Роботи також виконував микола груздов з п’ятигорська. Забавно, що колись він робив резонатор для проекту» найшвидший пітбайк”, і той проект так і не поїхав нормально (принаймні про те пітбайку з двигуном від кроссача ні слуху, ні духу). Ну а зараз-цей мій проект, який вже можна сміливо називати»найшвидший мотовел”. Ну в рф він точно найшвидший, і при цьому у мене движок — легальні 49,5 кубів.але повернемося до теми. Ось вони, деталі перед установкою на байк.

А це новий фланець на циліндр, з гумовими кільцями для ущільнення. Сам же резонатор має втулку, яка одягається на цей фланець, і притискається до циліндра пружинами.

Ось тут це видно краще

Кому цікавий весь процес-можете подивитися відео:

Через те, що риговська мопедна ланцюг просто руйнувалася на цих навантаженнях (на моїй ланцюзі ролики просто лопалися), я вирішив просто замінити її на 428ю. Для цього треба було зробити як нову провідну зірку, так і при цьому замовити ведену ширшу. Почав я з ведучою.

Зроблена вона була з двох зірок – я спиляв зірки з непотрібної мені оригінальної зірки, після чого вона була проточена на токарнику. Отримана бобишка була запресована в також проточену зірку від якоїсь хонди під 428 ланцюг, а після чого обварена аргоном.

Нова алюмінієва ведена зірка на 59 зубів.

І вона ж після першої сотні кілометрів

Зовнішній вигляд байка в своєму остаточному”шосейному” вигляді.

Ну і нарешті, виготовив шильдик і встановив його на рульовий стакан

Відео всієї цієї збірки (там же є і як воно їде-але їде точно також, просто на відео мені не захотілося виїжджати на трасу заради випробування максималки)

Ніби як все. У такому вигляді цей байк схоже і залишиться тепер. Технічно, можна встановити зірку на 13 зубів (зроблену таким же методом), тоді максималка в теорії буде аж 105 км/ч.але думаю, що це вже занадто багато. Тому ймовірність, що я все-таки перевірю це — вкрай мала.

  • мопед,
  • мопед 50 кубиків,
  • мотовелосипед,
  • кастом,
  • тюнінг,
  • несправність
  • ascender
  • arkadius
  • сьогодні в 1:57
  • ?