Поговоримо про колірну маркіровку пружин по жорсткості і надамо інформацію у вигляді таблиці для автомобілів ВАЗ, а потім розглянемо питання встановлення пружин.
На етапі виготовлення пружин підвіски автомобіля — остання операція це контроль статичного навантаження. Пружини, що не потрапляють в допуск, вибраковуються, а інші в залежності від отриманого значення контрольної навантаження діляться на 2 класу. Пружини з плюсовим полем допуску по навантаженню відносяться до класу А, з мінусовим — до класу В. При цьому пружини підвіски мітяться фарбою (розпилювачем наноситься смуга на зовнішній стороні витків), відповідної класу.
По жорсткості пружини маркуються таким чином: А – стандарт (жорсткі); – м’які.
Колірна маркування пружин ВАЗ
Марка машини | Колір пружини | Колір маркування | |
Передні пружини | Клас А | Клас В | |
ВАЗ 2101 | Чорний | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2101 пер. крок | Синій металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2108 | Чорний | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2110 | Чорний | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2108 пер. крок | Синій металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2121 | Чорний | Без маркування | Білий |
ВАЗ 1111 | Чорний | Зелений | Білий |
ВАЗ 2112 | Чорний | Без маркування | Білий |
ВАЗ 2123 | Чорний | Без маркування | Білий |
Задні пружини | Клас А | Клас В | |
ВАЗ 2101 | Білий | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2101 пер. крок | Блакитний металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2102 | Білий | Синій | Червоний |
ВАЗ 2102 пер. крок | Блакитний металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2108 | Білий | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2108 пер. крок | Блакитний металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 21099 | Білий | Синій | Червоний |
ВАЗ 2121 | Білий | Чорний | Без маркування |
ВАЗ 2121 пер. крок | Блакитний металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2110 | Білий | Чорний | Без маркування |
ВАЗ 2110 пер. крок | Блакитний металік | Зелений | Жовтий |
ВАЗ 2123 | Білий | Чорний | Без маркування |
ВАЗ 2111 | Білий | Блакитний | Помаранчевий |
ВАЗ 1111 | Білий | Зелений | Без маркування |
Які пружини краще ставити?
Велика частина встановлюються на автомобілі пружин мітяться або зеленої (жорсткі), або жовтою фарбою (м’які). Цілком резонно виникає питання: які пружини краще ставити?
Звичайно, як пружини класу А, так і пружини класу В мають рівне право на існування. Поділ на класи прийнято для того, щоб зменшити різницю в довжині пружин правого і лівого бортів автомобіля — а це неминуче при масовому виробництві, що негативно позначається на керованості і стійкості.
На автомобіль рекомендується ставити тільки пружини одного класу. Звичайно, в деяких випадках, допускається встановлювати в передню підвіску пружини класу А, а в задню підвіску автомобіля – пружини класу Ст. Але, навпаки не можна. Якщо ви часто їздите з повним навантаженням, вам слід вибрати пружини класу А, так як вони витримують мало велике навантаження. Але при цьому слід мати на увазі, що різниця незначна і може скласти від 0 до 25 кілограм.
Якщо пружини передньої підвіски класу, пружини задньої підвіски повинні бути теж класу Ст. В цьому випадку, категорично забороняється встановлювати на “зад” пружини класу “А”. У будь-якому випадку, на лівому і правих бортах однієї осі автомобіля повинні бути встановлені пружини тільки одного класу.