Модернізація гальмівної системи автомобіля

444

Багато аварії відбуваються з-за втрати контролю над управлінням машиною. Модернізація гальмівної системи необхідна при збільшенні потужності двигуна і в разі постійних рухів на високій швидкості.

C чого починається модернізація гальм?

Перед початком модернізації бажано ознайомитися з пристроєм гальмівної системи. Почнемо з заміни колодок і дисків на спортивні. Колодки купуємо з посиленим фрикційним складом, які призначені для тюнінга. Вони трохи гірше працюють при звичайному русі, т. к. вимагає попереднього прогріву, але краще зберігають свої властивості при інтенсивному гальмуванні. Під час швидкісної їзди з частими і різкими гальмуваннями вони не перегріваються і показують стабільне гальмування.


З гальмівними дисками ситуація аналогічна. Якщо з заводу йшли вентильовані диски, то ставимо вентильовані. Купуємо гальмівні диски з насічками і додатковими отворами. При інтенсивному гальмуванні вони не будуть перегріватися, а значить збільшиться термін служби. Для більш ефективної роботи гальм бажано встановити збільшені гальмівні диски від іншої моделі. Чим більша площа контакту гальмівної колодки і диски – тим краще працюють гальма.

Купивши дорогі гальмівні диски з перфорацією і заощадивши на колодках, можна швидко «вбити» диски. Фахівці рекомендують користуватися дисками і колодками одного виробника, оскільки в цьому випадку матеріал обох елементів володіє збалансованими властивостями, а саме максимальний коефіцієнт тертя при мінімальному зносі.
Ставимо більш потужний вакуумний підсилювач. Чим могутніше підсилювач, тим швидше будуть спрацьовувати гальма. Можна підібрати з інших авто або купити модернізований “вакуумник” збільшеного розміру. Його установка необхідна при заміні гальмівних систем на більш досконалі і робота відчувається при гальмуванні з високої швидкості. Адже щоб ефективно гальмувати потрібно менше зусилля на гальмовій педалі.

Тепер замінимо задні барабанні гальма на дискові.

Переваги дискових гальм:
  • При підвищенні температури характеристики дискових гальм досить стабільні, тоді як у барабанних знижується ефективність.
  • Температурна стійкість дисків вище, вони краще охолоджуються.
  • Більш висока ефективність гальмування дозволяє зменшити гальмівний шлях.
  • Меншу вагу і розміри.
  • Підвищується чутливість гальм.
  • Час спрацьовування зменшується.
  • Близько 70% кінетичної енергії автомобіля гаситься передніми гальмами, задні дискові гальма дозволяють знизити навантаження на передні диски.

У більшості випадків, якщо у вас не задньопривідний автомобіль, це досить проста процедура. Єдиний мінус: доведеться подумати над переробкою ручного гальма. Знадобитися змінити маточину, поставити супорт, замінити трубки на шланги, поставити диск, і перенастроювати регулятор тиску. Якщо машина із заднім приводом, то все складніше. В більшості випадків доведеться замінити задній міст. Простіше підібрати міст від іншої машини.

Одними дисками тюнінг гальмівної системи не обмежується. Виявляється, гумові гальмівні шланги можуть розтягуватися, здуватися. Оскільки вони злегка «грають», дію гальм дещо знижується, доводиться тиснути на педаль сильніше. Щоб уникнути цього ефекту, «гуму» змінюють на армовані шланги.

Заміна супортів – більш висока ступінь тюнінгу. Передбачає встановлення спеціальних многопоршневых гальмівних механізмів. Ці операції вимагають серйозних переробок, але проводиться повна заміна гальмівного механізму, тобто і диска, скоби, супорта і т. д. В такому разі результат може бути дуже помітним.

Попередження: втручання в роботу заводських гальмівних систем ЗАБОРОНЕНО, можете забути про чесному техогляді. Це може бути небезпечно для вашого життя.