Несправності зчеплення авто. Методи усунення

583

Несправності зчеплення можуть проявлятися у вигляді занадто великого чи малого вільного ходу педалі, різкого включення трансмісії, шумів. Поговоримо про основні несправності зчеплення і як їх усунути.

Основні несправності

Неправильне регулювання зчеплення може призвести, що передачі будуть включатися з величезним зусиллям або взагалі не включатимуться. І якщо, при повністю натиснутій педалі зчеплення, вдасться «впихнути» першу передачу, то автомобіль мимоволі почне повільне рух, хоча в даний момент двигун відділений від провідних коліс.

Як це може статися? Вище описана неприємність називається – зчеплення веде. Суть наступна. В той час коли ведений диск зчеплення не повинен мати контакту з маховиком, він за нього трохи чіпляється, і відповідно частина крутного моменту передається на вал коробки передач і далі на провідні колеса. Які причини, що диск не повністю відходить від маховика? Їх кілька і майже всі потребують ремонту зчеплення.


На цьому проблеми зі зчепленням не закінчуються. Кожен раз, відпускаючи педаль зчеплення, ми змушуємо поверхні веденого диска сильно тертися про маховик і натискний диск, тому бічні поверхні веденого диска зношуються. Це нормальний процес, передбачений конструкцією автомобіля, і ведений диск є витратним матеріалом.

Однак буває, і перша передача ввімкнено й педаль зчеплення нагорі, і «газуєте». Але знос накладок веденого диска настільки великий, що тепер він не затискається між маховиком і натискним диском, і пробуксовуючи не передає крутний момент від двигуна до трансмісії. Описане явище називається – зчеплення пробуксовує.

Машина «попереджає», що може відбутися в майбутньому. Ще раніше, ведений диск почав пробуксовувати, спочатку на четвертій передачі, потім на третій і так далі. При нормальній експлуатації, заміна веденого диска зчеплення потрібно після 80 тис. км. пробігу.
Однак знос диска може наступити раніше. Початок критичного зносу легко визначити, рухаючись на четвертій передачі зі швидкістю 40 км/ч. Якщо при активному натисканні на педаль газу обороти двигуна починають збільшуватися, а машина продовжує рух з постійною швидкістю, а ще помічаєте специфічний запах «подгорающих» накладок диска. Значить, пора думати про заміну зчеплення.

Якщо що-то «шелестить» і перестає при повністю натиснутій педалі зчеплення – це означає, що потрібно готуватися до заміни вижимного підшипника.

Різкі старти і прискорення, постійне «тримання» ноги на педалі зчеплення ведуть до його зносу. Скорочує термін служби зчеплення ще одна звичка. Коли водій утримує педаль зчеплення в натиснутому стані на час зупинки перед червоним сигналом світлофора. Грамотним очікуванні дозволяючого сигналу світлофора – нейтральна передача і повністю відпущений зчеплення.