Низькопрофільні шини – що це таке. Плюси і мінуси

829

У цій статті поговоримо, що таке низькопрофільні шини для автомобіля, розповімо про плюси і мінуси. Чи варто переходити на низькопрофільні покришки?

Якщо запитати ентузіаста тюнінга, що, на їх думку, відрізняє «круту тачку» від звичайної, то в числі перших ознак будуть названі низькопрофільні шини. Дійсно, колеса машини з великим радіусом і вузькою смужкою гуми виглядають набагато агресивніше і красивіше. Але як це відбивається на самій машині, яка повинна не тільки радувати око, але і надійно їхати?

Що таке низькопрофільна гума?


Як знаємо, стандартна маркування шини звучить так: 235/45 R20. Нагадаю, що цифра після R означає діаметр диска, на який встановлюється шина (вона вимірюється в дюймах), а група 235/45 показує, що ширина шини складає 235 міліметрів і відношення висоти профілю шини до цієї ширині дорівнює 45%.

Спочатку вважалося, що якщо це співвідношення менше 60%, то ця гума є низькопрофільною. Тим не менш, дійсно швидкісний і низькопрофільної вважається гума з показником нижче 55%.

Навіщо крім краси потрібні низькопрофільні шини?

Машини стають все потужнішими і більш швидкісними. Велика швидкість вимагає високих гальмівних якостей машини. Вони забезпечуються двома параметрами: розмірами гальмівного диска і площею контакту шини з дорогою. Відповідно, щоб поліпшити гальмівні якості, необхідно збільшити діаметр гальмівного диска, який обмежується діаметром колісного обода.

А так як збільшувати діаметр колісних дисків безкарно не можна, таке збільшення доводиться компенсувати зменшенням висоти профілю.

Для збільшення площі контакту шин з дорогою потрібно збільшувати ширину шини – це ще додатково позитивно впливає на об’єм повітря, що знаходиться в шині (який зменшився за рахунок зниження висоти профілю). Саме тому швидкісні характеристики низькопрофільних шин істотно вище звичайних, індекс швидкості у них тільки починається з «Н» (210 км/год), а стандартним вважається V (240 км/год) і цим не обмежується…

низкопрофильные шины

З високою швидкістю і підвищеними гальмівними властивостями вже розібралися, а ще завдяки низькому профілю машина істотно менше розгойдується на поворотах, що укупі з кращим зчепленням з дорогою забезпечує більш високу керованість автомобіля.

Мінуси низькопрофільних шин

За все хороше треба платити. І шикарні швидкісні характеристики низькопрофільної гуми обертаються недоліками. Особливо це актуально для неідеальних дорожніх покриттів. На них особливо помітна різниця комфортності їзди, яка відображається і на підвісці та ходовій в цілому, і на ресурсі диска – пробити таку шину або розколоти диск при в’їзді на швидкості в яму – звичайне явище.

  • Знижений ресурс самих шин – вона швидше протирається і пошкоджується;
  • Шум – зворотний бік збільшення ширини шини, так як велика площа контакту з дорогою і збільшує вироблений у ході цього контакту шум;
  • Велика схильність до аквапланування – також пов’язана зі збільшенням ширини шини, з якої складніше відводити воду;
  • Збільшення навантаження на гідропідсилювач керма – пов’язаний з більшою жорсткістю управління;
  • Проблеми при шиномонтажі – обладнання не самих сучасних станцій не пристосований до роботи з низькопрофільними шинами;
  • Підвищена увага до рівня тиску в шинах – перевіряти його потрібно частіше, так як навіть невелика втрата тиску загрожує великими неприємностями;
  • Ну і ціна – мало того, що низькопрофільні шини коштують дорожче своїх високопрофільних побратимів, так ще доведеться поміняти диски на більш широкі і з великим радіусом.

Знаючи переваги і недоліки низькопрофільних шин, оцініть їх до умов більшості поїздок, стилем водіння – і приймайте рішення, чи варто на них переходити. Також важливо, щоб з низькопрофільною гумою був красивий литий диск, а не стара штампування.