Обслуговування пневмосистеми вантажівки і автобуса: за чим потрібно стежити в першу чергу

20

Стиснене повітря є основним джерелом енергії для гальмівної системи вантажівок і автобусів. Чим складніше пневмосистема, тим більш дбайливого догляду вона вимагає. І важливою частиною такого догляду є періодична зміна картриджа осушувача. Сьогодні ринок пропонує велику різноманітність цих фільтруючих елементів.

Атмосферне повітря містить водяну пару. Причому його кількість сильно залежить від регіону, пори року, навколишньої температури і навіть часу доби: тільки за день в пневмосистемі з компресором середньої продуктивності з повітря може утворитися до 6-12 л конденсату.

Дуже важливо, щоб перед надходженням в систему стиснене повітря був спеціально оброблений. За цю місію відповідає блок осушувача повітря зі змінним елементом — картриджем, якому відведена ключова роль у видаленні вологи з повітря.

необхідність у позаплановій заміні осушувача визначається наявністю конденсату в ресивері.

Купуючи новий картридж або осушувач в зборі (в разі виходу його з ладу) варто звернути увагу на код запчастини і її виробника. Всі сучасні важкі вантажівки, великі і середні автобуси оснащуються приладами виробництва wabco і knorr-bremse. На думку сервісних інженерів, саме цим маркам і варто віддати перевагу, щоб не отримати більш серйозних проблем надалі. При цьому слід враховувати, що при зовнішній схожості різні моделі картриджів, навіть в рамках одного виробника, можуть відрізнятися не тільки формою, кріпленням, але і внутрішньою конструкцією. І про це варто поговорити докладніше.

білий, сріблястий, позолочений

Найпопулярніший картридж wabco, що носить назву essential (англ. “істотний”), можна відрізнити по білому кольору. Бюджетне виконання передбачає в своєму складі гранульований адсорбент і фільтруючий елемент з волокнистого матеріалу — цей набір надійно захищає гальмівну систему тільки від попадання вологи.

«золотий ” картридж wabco оснащений додатковими фільтрами для уловлювання найдрібніших частинок масла.

Також wabco пропонує картридж сріблястого кольору. У його нутрощі доданий масловіддільний фільтр, який служить додатковим кордоном для масляних аерозолів, присутніх в зоні нагнітання компресора. У сріблястому картриджі маслоотделітельний фільтр встановлений на виході з системи. Це важливий технічний нюанс: повітря спочатку проходить очищення від вологи, і лише потім видаляється масло. Спосіб досить ефективний, в установленому автовиробником сервісному інтервалі картридж успішно справляється зі своїм завданням, а далі осушувальні властивості швидко губляться, оскільки в гранулят відправляється повітря з олійними аерозолями.

найпопулярніший білий картридж wabco надійно захищає гальмівну систему тільки від попадання вологи.

Ще є картридж air system protector plus, який через характерний колір в побуті називають «золотим». Що в ньому такого особливого? у корпусі системи розміщений додатковий фільтр на вході. Він відокремлює масляні частинки або навіть краплі перед тим як повітря з компресора потрапляє в гранулят. Це дозволяє значно збільшити ресурс всіх компонентів багатоступінчастого фільтра. Для порівняння: при нормальних умовах експлуатації картридж білого кольору розрахований на 1 рік роботи, ресурс сріблястого становить 2 роки, а позолоченого — 3 роки. Зауважимо, що наведені дані носять довідковий характер. У кожному конкретному випадку важливо звірятися з інструкцією по експлуатації автомобіля.

інтеграція осушувача в блок з регулятором тиску і 4-контурним захисним клапаном покращує швидкодію системи.

Додатковий фільтр на вході-суттєва, але не єдина особливість рішення asp plus. На ринку інші виробники також пропонують картриджі з масляним фільтром, розташованим на вході. І найчастіше вони дешевше, ніж фільтри wabco. Багато хто помилково вважає, що вони ідентичні» золотому ” картриджу wabco. Схожі, але не однакові! оскільки в картридж був додатково встановлений масляний фільтр на вході, а габаритні розміри картриджа не змінилися, то в свою чергу це спричинило за собою зменшення обсягу грануляту, що негативно позначається на осушувальних властивостях, тобто картридж при тих же розмірах зможе через себе пропустити і осушити меншу кількість повітря. У» золотому «картриджі wabco прийнято наступне рішення: у картриджа є купольна частина, де розташовується притискна пружина, у білого, сріблястого і картриджів інших виробників вона порожня, у» золотого ” картриджа wabco вона заповнена гранулятом, і тим самим в ньому збільшений загальний обсяг грануляту. Крім того, wabco застосовує гранулят двох фракцій — великої і дрібної, що дозволяє краще вбирати вологу і працювати з великою кількістю повітря; відповідно, осушувальні властивості його набагато вище, ніж у всіх аналогів.

регулятор тиску задає періодичність регенерації осушувача.

Варто додати, що «золотий» картридж здатний захистити гальмівну систему навіть при наднормативних викидах масла. Експлуатувати транспортний засіб в таких умовах не можна, але це може дати час водієві доїхати до сервісу і поставити машину на ремонт.

як замінити картридж

Заміна фільтруючого елемента здійснюється досить просто. Спочатку необхідно вивернути патрон (зазвичай досить зусилля рук) і видалити стару прокладку. Далі потрібно уважно оглянути відпрацьований картридж на предмет наявності в ньому масла і твердих частинок — все це вкаже на необхідність ремонту компресора або блоку підготовки. Якщо ремонт не зробити, новий картридж прослужить зовсім недовго. Також при обслуговуванні варто відразу перевірити працездатність нагрівального елементу осушувача. У російських умовах він часто виходить з ладу через окислення контактів термодатчика і підвідної електропроводки.