Один раз заплатити, і не думати: чому міняти шини краще разом з дисками

88

Пояснюємо, чому мати два комплекти змонтованих коліс на літо і зиму, набагато правильніше, ніж обходитися одним, змінюючи шини кожен сезон

Сезонні черги на шиномонтаж – картина звична. Цілком зрозуміло, чому багато автовласників обзаводяться двома комплектами змонтованих коліс-літнім і зимовим. Процес перевзування помітно скорочується, а при належній вправності можна і самому впоратися. Та й балансування при кожному перевзуванні скасовується за непотрібністю, якщо вдається їздити без проколів. Але, все-таки, що краще: обзавестися двома комплектами змонтованих коліс або перекидати гуму на одні диски кожен сезон? розберемо детально плюси і мінуси першого варіанту.

Мінус у двох комплектів коліс зима / літо по суті тільки один-це ціна. Хороші диски вдарять по кишені, але, оскільки трата ця одноразова, за кілька сезонів ці гроші (хоча б частково) відіб’ються на шиномонтажах. Ну і ще транспортувати шини на дисках до місця їх сезонного зберігання не так зручніше, так як важать вони чимало. Особливо якщо ви тримаєте шини на балконі п’ятиповерхівки без ліфта. Але це теж не часта маніпуляція, та й сервіси по сезонному зберіганню шин, де вам не потрібно нічого робити самому, тільки доїхати до складу, зараз пропонують свої послуги повсюдно.

Ну а далі підуть плюси. Перший і найголовніший з них-це щорічна економія на шиномонтажі. А так як шини за рік змінюють як мінімум два рази, з урахуванням обов’язкового балансування, яку змушений робити кожен, хто перебортує колеса, набігає пристойна сума. Чи не краще витратити ці гроші з більшою користю? до того ж замінити шини на дисках можна самому, уникнувши тим самим сезонного ажіотажу в майстернях, коли записуватися доводиться мало не за кілька днів.

Далі, важливий факт – це те, що часті зсмикування шини з диска не йдуть гумотехнічному виробу на користь. Одна справа, якщо ви багато їздите і намотуєте по кілька десятків тисяч кілометрів за рік. При серйозних кілометражах шин вистачає приблизно на пару сезонів: їх довговічність від декількох перебортіровок не постраждає. А ось при скромних пробігах шину очікує приблизно десяток відвідувань монтажного верстата: бортові кільця при цьому можуть постраждати.

Так що наш вердикт-мати два змонтованих комплекти коліс вигідніше з будь-якої точки зору. І навіть, ви не плануєте їздити на одній і тій же машині багато років, все одно беріть комплект. Якщо ці колеса за типорозміром або посадковим отворам в диску не підійдуть до вашого наступного автомобіля, їх ви завжди зможете продати на “авіто” або дати в якості бонусу покупцеві вашої машини.

Ну і наостанок, не зайве буде відзначити, що довговічність колеса в зборі в основному визначає шина, а не диск. Згідно гост 4754-97 експлуатаційний термін служби шин легкових автомобілів становить 5 років з моменту виготовлення. Втім, фірми рівня continental вважають, що шини автомобіля повинні бути замінені після 10 років з дати виробництва. Але надмірності тут все-таки недоречні: характеристики беушних шин істотно поступаються новим. Тому водієві, що їздить на стареньких шинах, потрібно проявлятися додаткову обережність-тримати, по можливості, дистанцію з запасом, уникати різких переставок на дорозі і т. П.