Паливна система інжектора. Пристрій

806

Паливна система автомобілів з електронним уприскуванням має ряд особливостей в порівнянні з карбюраторним двигуном. Поговоримо як працює паливна система інжектора, її основне завдання і пристрій.

Пристрій паливної системи інжектора

Завданням системи подачі палива є забезпечення подачі необхідної кількості палива в двигун на всіх робочих режимах. Паливо подається в двигун форсунками, встановленими у впускний трубі. В систему подачі палива інжектора входять наступні елементи:

  • електробензонасос 5;
  • паливний фільтр 6;
  • паливопроводи — подаючий 8 і зливної 7;
  • рампа форсунок з паливними форсунками 9;
  • регулятор тиску палива 4;
  • штуцер контролю тиску палива 1.


Пристрій система подачі палива інжекторного двигуна

Електробензонасос

Електробензонасос конструктивно входить в модуль электробензонасоса, встановлюваного на інжекторних автомобілях всередині паливного бака. Модуль включає в себе сам насос, датчик покажчика рівня палива, фільтр і завихритель для відділення бульбашок пари.

Електробензонасос нагнітає паливо з паливного бака в подаючий паливопровід. На інжекторних автомобілях застосовується модуль погружного типу, тобто розташовується безпосередньо в паливному баку і охолоджується за рахунок бензину. Створюване насосом тиск палива значно більше необхідного для нормальної роботи двигуна на різних режимах.

Електробензонасос управляється контролером системи через окреме реле. Реле запобігає подачу палива при включеному запалюванні і непрацюючому двигуні.

Паливний фільтр

Система паливоподачі призначена для точного регулювання кількості надходить в двигун палива. Бруд в паливі може призвести до нестійкої роботи форсунок і регулятора тиску, швидкого їх зносу. Тому до чистоти палива пред’являються особливі вимоги.

В системі паливоподачі передбачений фільтр. Основу паливного фільтра становить паперовий елемент з пористістю близько 10 мкм. Інтервал заміни фільтра залежить від об’єму фільтра і ступеня забруднення палива.

Паливопроводи

Розрізняють прямий і зворотний паливопроводи. Прямий призначений для палива, що надходить з модуля электробензонасоса в паливну рампу. Зворотний доставляє надлишок палива після регулятора тиску назад в бак.

Паливна рампа

Топливная рампа
Паливна рампа інжекторного двигуна

Паливо заповнює паливну рампу і рівномірно розподіляється на всі форсунки. На паливній рампі крім форсунок розташовуються регулятор тиску палива і штуцер контролю тиску в паливній системі. Розміри і конструктивне виконання рампи усувають локальні пульсації тиску палива внаслідок резонансів при роботі форсунок.

Регулятор тиску палива

Кількість уприскуваного палива повинно залежати лише від тривалості упорскування — часу відкритого стану форсунки. Тому різниця між тиском палива в паливній рампі і тиском у впускний трубі (перепад тиску на форсунках) повинна залишатися постійною. Для цього служить регулятор тиску палива. Він пропускає назад в бак надлишки палива.

Електромагнітна форсунка

Основний пристрій дозування палива. Електромагнітна форсунка має клапанну голку з насадженим магнітним осердям.

У спокійному стані спіральна пружина притискає клапанну голку до ущільнювального сідла розпилювача і закриває вихідний паливний отвір. При проходженні електричного струму сердечник з клапанною голкою підіймається (на 60-100 мкм), і паливо впорскується через калібрований отвір. Залежно від способу уприскування, частоти обертання і навантаження двигуна час включення становить 1,5—18 мм. Залежність кількості пройшов через форсунку палива від часу відкриття при постійній різниці тисків — найважливіший показник роботи форсунки.

Не варто міняти форсунки на своєму автомобілі на дорогі від іномарки. Як правило, хороших результатів це не дає, більш дієвий метод це промивка форсунок. З вищезазначеного бачимо, що форсунка — дуже важливий компонент системи упорскування. Тому вона вимагає до себе великої уваги.

Як працює паливна система інжектора?

Для нормальної роботи двигуна необхідно забезпечити надходження в камеру згоряння двигуна паливоповітряної суміші оптимального складу. Суміш готується у впускний трубі при змішуванні повітря і палива. Контролер подає на форсунку керуючий імпульс, який відкриває нормально закритий клапан форсунки, і паливо під тиском розпорошується у впускну трубу перед клапаном.

Оскільки перепад тиску палива підтримується постійним, кількість подаваного палива пропорційно часу, протягом якого форсунки знаходяться у відкритому стані. Контролер підтримує оптимальне співвідношення паливоповітряної суміші шляхом зміни тривалості імпульсів. Збільшення тривалості імпульсу упорскування призводить до збільшення кількості подаваного палива, збагачення суміші. Зменшення тривалості імпульсу упорскування призводить до зменшення кількості подаваного палива, тобто до збіднення.

Поряд з точним дозуванням впорскується паливної маси має важливе значення і момент впорскування. Тому кількість форсунок відповідає кількості циліндрів двигуна. Детальніше про пристрій вприскування у статті “як працює система вприскування, основні датчики”.