Перепускний клапан для контролю тиску турбіни

640

Перепускний клапан турбіни обертається за рахунок вихлопних газів, що призводить до створення тиску у впускному колекторі. Рівень цього тиску визначається кількістю повітря, що проходить через турбіну.

Як контролювати тиск турбіни?

Кількість і швидкість вихлопних газів залежать від частоти обертання двигуна (об/хв), тобто чим більше потужність на виході – і більше об/хв здійснює двигун, тим більше вихлопних газів проходить через турбіну, отже створюється більший тиск. Якщо їсте швидко, вихлопного газу багато, турбіна створює все більше тиску, вихлопного газу стає ще більше, і мотор помер від надлишку тиску – приїхали.

Потік вихлопних газів на крильчатку турбіни повинен бути зменшений тобто вихлопні гази повинні контрольовано йти або до турбіни або безпосередньо з неї. У стокових машинах практикується внутрішній перепускний клапан, тобто вихлопні гази виводяться безпосередньо з корпусу турбіни. Однак багато встановлюють зовнішній перепускний клапан до входу в турбіну.

Як працює перепускний клапан?

Внутрішній перепускний клапан має отвір, через яке вихлопні гази виходить з турбіни і спеціальну заслінку, яка закриває цей отвір в момент роботи турбіни (коли набирається необхідний тиск). Заслінка має проміжні положення – часткову відкритість і з’єднана з важелем активатора. Активатор – це пневматичний пристрій, який перетворює тиск в лінійне рух, використовуючи діафрагму і пружину. Активатор приводить в дію важелем заслінку, аж до її повного відкриття при тиску в 10-12 psi.


Сам по собі важіль вільно переміщається, гойдаючись на кріпленні. Якщо це не так, і він не рухається вільно, коли від’єднаний від тяги перепускного клапана, значить є якась проблема і щось йому заважає. Іноді важіль рухається ривками, особливо при нагріванні. Довжина самої тяги активатора може змінюватись, таким чином регулюючи ступінь відкритості/закритості перепускного клапана. Якщо тяга коротше, клапан більш щільно закритий і активатора потрібно більший тиск, щоб відкрити клапан. Результат – більший тиск, швидке розкручування турбіни і перепускний клапан не відкривається так сильно і так швидко.

Якщо використовуєте контролер з зворотним зв’язком, який сам міряє і контролює тиск, то регулювання тяги перепускного клапана – не дасть ефекту, як вона дає при відсутності зворотного зв’язку. Це відбувається тому, що контролер “бере до уваги”, що відбулися зміни, тому таке регулювання позначатися незначно. Крім того, хороший електронний контролер тримає перепускний клапан закритим (тиск на активаторі 0 psi), поки не буде набраний потрібний рівень – і набір тиску відбувається набагато швидше.

Зовнішній перепускний клапан – окремий пристрій, який створено для роботи окремо від корпусу турбіни. Зовнішні перепускні клапани зазвичай розраховані на набагато більший потік повітря, ніж внутрішні. Більшість з них має подвійний активатор, це сприяє більш швидкому відкриттю клапана і забезпечує кращий контроль за раскручиваемостью турбіни.

Якщо будуєте потужний автомобіль (500 л. с. і вище), то зовнішній перепускний клапан – це єдиний правильний шлях. Вихід від зовнішнього перепускного клапан може направлятися назад у вихлоп або в атмосферу.