Перевірка рівня і заміна масла в автомобілях з АКПП

448

Щоб уникнути витрат на ремонт автоматичної коробки передач, потрібно стежити за рівнем масла в ній. Розповімо як перевірити рівень масла в автомобілі з “автоматом” і визначити що було залито.

Коли потрібно перевіряти рівень масла в АКПП?

Якщо рівень масла в АКПП нижче:

  • У олії порушиться температурний режим;
  • різко знизиться його ресурс;
  • насос разом з маслом може захопити повітря і з-за цього масло перетвориться в повітряно-масляну емульсію, стане сжимаемым, що призведе до зниження тиску в системі, а значить, пропаде передача, порушиться тепловідвід з АКПП, погіршиться змащення елементів АКПП.

Якщо рівень масла в АКПП вище:

  • Масло почне діставати до обертових деталей АКПП, які будуть його вспінювати; це матиме такі ж наслідки, як у випадку з заниженим рівнем масла;
  • спінювання олії призведе до збільшення його обсягу і викидання його через сапун АКПП – вся коробка буде в маслі

Кожні 80-120 000 км (докладніше зазначено в посібнику з експлуатації) потрібно повністю міняти масло (що потрібно заливати). У разі потемніння масла або появи горілого запаху необхідно його замінити, не чекаючи планового терміну заміни.

На деяких авто стоїть коробка-автомат без пристрою для виміру рівня масла. Тут трансмісія влаштована так, що термін служби масла дорівнює терміну служби самої коробки передач. Однак при роботі у важких умовах (їзда з причепом, рух по гірських дорогах і з високою швидкістю) виробник рекомендує міняти рідину кожні 80 000 км.

Запам’ятайте: коробка передач прослужить довше, ніж частіше міняти в ній масло – для видалення продуктів зносу. А при появі натяку на поштовхи при перемиканнях – це потрібно зробити негайно.

Як визначити, що залито в АКПП?

Трансмісійні масла відрізняються як кольором, так і запахом. Є світло-жовті масла, а є червоних відтінків. Слід відразу сказати, що колір масла визначається барвником, який додається до нього, щоб можна було відрізнити масло для АКПП від інших масел, використовуваних в автомобілі. Більше нічого колір масла не визначає.

Крім того, через деякий час роботи будь-масло набуває прозоро-коричневий колір. Враховуючи те, що при заміні масла оновлюється не весь його обсяг і що в процесі експлуатації колір і запах олії змінюються – визначити його марку, практично, неможливо, навіть якщо воно змінювалося недавно. Необхідна одноразова, а краще дворазова заміна масла.

заливаем нужное масло в АКПП

Використовувати випливає те масло, яке обумовлено в інструкції з експлуатації автомобіля. Буває, що тип рекомендованого масла вказується ще й на щупі.

Інструкція з експлуатації рекомендує використовувати певний тип масла для АКПП. Напевно, цьому є не тільки технічний, але і комерційне обґрунтування. Чому якщо справа стосується трансмісії – починаємо не шкодуючи часу і грошей шукати те саме червоне масло? Не з-за того, що АКПП більш екзотичний агрегат, ніж двигун?

Досвід ремонту автоматичних трансмісій каже, що причини поломок прозаїчніші, ніж змішання різних типів масел при заміні. Важливе значення мають умови експлуатації і навіть дорога синтетика не допоможе, якщо вони порушуються.