Плюси і мінуси установки ГБО



Плюси і мінуси установки ГБО на авто Газ в якості палива для автомобіля завойовує все більшу популярність. Але одночасно з цим стосовно газового обладнання існує чимала кількість самих різних упереджень, далеко не завжди обґрунтованих, а часто і зовсім помилкових. Велика частина водіїв авто робить свій вибір на користь газобалонних систем виключно заради економії, не розглядаючи інших його переваг https://pegas.kiev.ua/repair-gbo Та й на недоліки увагу в таких випадках, як правило, теж ніхто не звертає. Але для початку все-таки розглянемо всі переваги газового палива. Звичайно ж, головною перевагою установки ГБО на автомобіль є економія — те, заради чого все і затівається. Якщо порівнювати з бензином стандарту АІ-95, то витрати на 1 кілометр пробігу у разі використання газу в 2 рази менше. Газ відрізняється високим октановим числом, а це означає менше навантаження на поршневу групу двигуна. Газове паливо є більш «чистим», завдяки чому на поршнях, свічках і клапанах відсутня нагар. На газі двигун працює м’якше і має плавну реакцію на педаль газу. Газове паливо набагато екологічніше бензину. До того ж газобалонне обладнання виступає в якості дубляжу стандартної бензинової системи автомобіля. Завдяки цьому зберігається можливість експлуатації авто на звичайному бензині. Для цієї мети в салоні встановлюється простий перемикач, що дозволяє за кілька секунд змінити тип використовуваного палива. Отже, ризику залишитися в нерухомою машині при виході з ладу, наприклад, системи живлення газової системи, практично не існує. Слід відзначити ще один позитивний аспект газового обладнання на інжекторних автомобілях. Він полягає в додатковій протиугінної можливості, адже завдяки від’єднання легкосъемного комутатора блокується подача палива в разі несанкціонованого пуску двигуна. Власники сучасних іномарок також дадуть газобаллонному обладнання позитивну оцінку. Адже для них це не тільки економія на самому паливі, але і на ремонті, так як газ продовжує термін служби каталізаторів. Та й взагалі, газобалонні системи відрізняються мінімальною амортизацією, тобто втратою вартості за рахунок ремонту. Детальне обслуговування і заміна всіх гумотехнічних складових системи проводиться один раз у п’ять років. Єдиним винятком тут, мабуть, будуть газові форсунки, чий знос залежить від якості самого газового палива. Але поряд з цими, досить істотними перевагами, в газобалонного обладнання можна виділити кілька недоліків. приблизно на 5% знижується максимальна швидкість автомобіля і його динаміка розгону; газовий балон у будь-якому випадку позначається на корисному обсязі багажника; з-за втрати герметичній вихлопної системи в салоні автомобіля можлива поява запаху газу. Також є один технічний недолік системи, на якому варто зупинитися докладніше. При використанні газового обладнання у двигуна немає можливості швидко змінювати подачу палива, з-за чого суміш може або переобогащаться, або навпаки – обедняться. У свою чергу, при згорянні збідненої змести незмінно збільшується температура двигуна, а в разі переобогащенной суміші не згорілі в циліндрі догорають залишки при випуску. І той і інший випадок веде до термічних перевантажень, позначається на стані двигуна. В результаті такого інтенсивного зносу відбувається просідання клапанів, з’являються тріщини. Але такі явища, як правило, виникають при неправильній експлуатації: різких стартах, довгій роботі двигуна на вкрай високих обертах, русі з великими навантаженнями і так далі. У нормальних же умовах подібні проблеми зводяться до мінімуму. З приводу сумісності бензинової і газової системи у багатьох водіїв також є ряд заперечень. І вони, до речі, дійсно мають місце. В першу чергу, в якості аргументів наводяться приклади поломки бензонасосів і бензинових форсунок у разі інжекторного двигуна і пересихання ущільнювачів з засміченням жиклерів в карбюраторних. Але в інструкції з експлуатації такі випадки розглядаються і щоб подібного не відбувалося, необхідно запускати двигун на бензині і лише потім переключатися на газове паливо. Тому повністю відмовлятися від бензину для надійності системи не варто ні в якому разі. Але який же висновок можна зробити у підсумку? Чи варто взагалі переходити на газове паливо? Відповісти на це питання насправді дуже просто – чим значніше у середньорічний пробіг автомобіля і, отже, витрата палива, тим перехід на газ буде більш економічно виправданий. Наприклад, якщо автомобіль «намотує» в рік більше двадцяти тисяч кілометрів, не відрізняючись при цьому низьким витратою, то установка газобалонного обладнання окупиться дуже швидко. Точно так само установка окупається на автобусах і вантажівках. Але от якщо мова йде про малолітражці, яка не тільки сама по собі витрачає мало палива, та ще використовується для поїздок в магазин або на дачу тільки по вихідних, то переводити її на газ абсолютно невиправдано.