Поставили на» ларгус ” систему контролю водія montrans dvr за 80 000 рублів. Розповідаємо, навіщо вона потрібна

109

Нову розробку представила група компаній «монтранс». Встановлена в кабіні автомобіля система мdvr попереджає засинання за кермом, а також збирає і передає дані про стан і дії пілота. Яку вигоду може отримати перевізник, впроваджуючи це рішення, і наскільки надійно обладнання?

Ми почали спостереження за роботою системи montrans dvr (mdvr), встановленої на lada largus. Власником автомобіля є сервісний підрозділ найбільшого розробника і виробника бізнес-рішень для автопарків. Вантажний фургон використовується для виїздів інженерів компанії до клієнтів. Географія поїздок-вся росія.

Проблема контролю втоми водія за кермом виходить на урядовий рівень. І це правильно, адже сонливість і втома пілотів входять в число основних причин серйозних дорожньо-транспортних пригод. У серпні мінтранс запропонував обладнати транспортні засоби системою, здатною по ряду критеріїв визначити ступінь втоми водіїв. Про наявні на ринку рішення ми вже детально розповіли (див. «автопарк» № 5/2021). Тепер познайомимося з одним з них у справі.

опціонально передбачена передача потокового відео з автомобіля.

Система mdvr складається з п’яти компонентів: центральний блок adas, спрямована на водія відеокамера dms, інформаційний дисплей, ip-відеокамера і антена. Центральний блок adas поміщений на вітровому склі — вбудована камера дивиться на дорожнє полотно і контролює з’їзд зі смуги руху або наближення до попереду йде транспортному засобу, пішоходу або іншому об’єкту. Відеокамера dms закріплена на стійці вітрового скла з водійського боку. При запуску двигуна апаратура автоматично ідентифікує обличчя водія. За його міміці, руху очей і поворотів голови обладнання фіксує, що водій засинає або відволікається від дороги, і включає звуковий і світловий сигнали на інформаційному дисплеї — він закріплений на передній панелі. Пристрій спрацьовує, коли водій закриває очі, розмовляє по телефону, курить, відстібає ремінь безпеки або відволікається від дороги — всі ці дії визначаються при обробці зображення за спеціальними алгоритмами. Ще дисплей “оживає” (можна запрограмувати голосове повідомлення) при зближенні з попереду йде машиною або появі на дорозі пішохода.

у центральному блоці adas розташований головний процесор системи. вміщена поблизу водія камера dms здатна розпізнавати міміку обличчя. ширококутна ip-відеокамера бере зображення з кабіни. дисплей інформує водія про небезпечну ситуацію.

Система mdvr виконує дві ключові завдання. По-перше, вона надає допомогу водієві, сповіщаючи його про нештатну ситуацію на дорозі, втрату уваги і застерігає від невірних дій. Причому все це працює в офлайн-режимі, навіть у разі відсутності підключення до мережі стільникового зв’язку. Друге завдання-це робота з інформацією. Вся інформація про стан водія і його дії передається в центр моніторингу — хмарний сервіс montrans online, який інтегрований в платформу montrans analytics. В особистому кабінеті клієнт може відстежувати в реальному часі переміщення підключених до системи тз і отримувати статистику по водіям. Файли зберігаються на» хмарі ” до півтора років.

всі компоненти обладнання компактно розміщені в кабіні.

“перші п’ять показників для цієї статистики система отримує з базових терміналів моніторингу, – розповідає керівник відділу аналітики гк “монтранс” ігор єлсуков. – тут ключовим елементом апаратної частини є акселерометр-датчик, що вимірює прискорення по трьох осях, відстежує крени, розгони, гальмування та інші фактори, що підвищують ризик аварії. Ще п’ять показників (відсутність водія, втома, розмова по телефону, куріння і відволікання уваги) додаються безпосередньо з системи mdvr, тобто з відео-камер, встановлених в кабіні. Таким чином, система формує профіль конкретного водія за стилем водіння, безпеки та економічності. Система передбачає гнучке налаштування параметрів по автоматично визначеним подіям. Наприклад, вводиться заборона куріння тільки в певних геозонах-на азс, складських терміналах, нафтобазах». Чим акуратніше водій експлуатує техніку, тим менше витрати на те і ремонт.

Вартість системи mdvr в стандартній конфігурації на “ларгус”становить близько 80 000 руб. З монтажем. Абонентська плата від 2200 руб.в місяць (включаючи трафік). Згідно зі звітами montrans analytics, за три місяці з початку спостережень автомобіль проїхав 12 100 км.встановлене обладнання відпрацювало без зауважень. Чекаємо поповнення бази даних і детальної статистики.

У нашому автопарку 45 автомобілів lada largus обладнано системою mdvr. Ці автомобілі використовуються для виїзду інженерів на монтаж обладнання, техобслуговування та гарантійний ремонт. Наші пристрої експлуатують клієнти по всій росії, аж до крайньої півночі.

Встановлення системи mdvr на наші фургони має два завдання. По-перше, практичний досвід для кожного інженера-потрібно самостійно змонтувати систему на ввірений автомобіль і налаштувати її. В такому випадку не виникне труднощів при установці обладнання клієнту. По-друге, керівництво регулярно стежить за цільовим використанням автомобіля і акуратністю водіння. Сервісний інженер в “монтрансі” – це обличчя компанії.

постачальник

Група компаній “монтранс” – лідер в області цифровізації автопарку. Компанія працює на російському it-ринку з 2003 року і є розробником і виробником комплексних бізнес-рішень для автоматизації транспортних компаній, а також виробником і постачальником телематичного обладнання та програмного забезпечення.

Новини змі2