Повітряний фільтр. Навіщо потрібен і коли міняти?

192

Повітряний фільтр — простий вузол. У цій статті розповімо про повітряний фільтр двигуна, навіщо він потрібен і коли необхідно змінювати.

Навіщо потрібен повітряний фільтр?

Середньостатистичний автомобіль за стокілометровий пробіг споживає від 12 до 15 кубічних метрів атмосферного повітря. Якщо не очищати повітря, що знаходиться в ньому пил і бруд з дороги потрапить всередину двигуна. Це призведе до погіршення роботи двигуна і в кінцевому рахунку — до передчасного ремонту.

Захистом від подібних неприємностей служить пристрій для очищення повітря – повітряний фільтр. Він виконує також функцію глушника шуму, що поширюється по впускного тракту, а в бензинових двигунах — ще і регулятора температури горючої суміші.


У міру засмічення повітряного фільтру його опір повітряному потоку зростає і, отже, зменшується кількість повітря, що надходить у двигун. У певних режимах це веде до збагачення суміші, а значить, до неповного згоряння. Відповідно, знижуються потужностні показники двигуна, збільшується витрата палива і концентрація токсичних речовин у вихлопних газах.

Завчасна заміна повітряного фільтра – запорука збереження ресурсу двигуна без виникнення проблем. Адже засмітився фільтр фільтрує пил з дороги, а навпаки ускладнює роботу двигуна.

Які бувають типи повітряних фільтрів?

Фільтруючі елементи випускаються трьох конструктивних типів: циліндричні, панельні і безкаркасні. Відзначимо деякі особливості, що мають безпосереднє відношення до експлуатації.

Картон — поширений матеріал для повітряних фільтрів. Але в деяких країнах змінні елементи роблять із синтетичних волокон. Експлуатація таких елементів вимагає суворого дотримання інтервалів заміни.

стандартный и спортивный воздушный фильтр

На спортивних авто встановлюють фільтри з пятислойной марлі, просоченої “фірмовим” маслом. Порівняно з картонними у них набагато менше початковий опір. Крім того, після спеціальної обробки вони можуть застосовуватися повторно. Докладніше в статті: “нульовий фільтр, чи є толк”.

Коли пора міняти повітряний фільтр?

Водієві не обов’язково знати коли потрібно міняти повітряний фільтр, це можна зробити візуально. Для цього дістаньте фільтруючий елемент повітряного фільтра і огляньте. Якщо він чистий – їздити можна далі без проблем. Якщо фільтруючий елемент брудний або в маслі – це говорить про необхідність його заміни. Кожен автолюбитель може відрізнити брудний фільтр від нового і чистого.

разница между новым и старым воздушным фильтром

Термін заміни повітряного фільтра двигуна залежить від виробника, на більшості машин він становить 15 – 30 тисяч км. Так що, якщо ви зібралися міняти повітряний фільтр, загляньте в техпаспорт машини і там буде вказано точний термін його заміни. Або скористайтеся порадою вище і огляньте фільтр візуально, якщо не знаєте коли в останній раз він змінювався.

Рада про заміну повітряного фільтра з власного досвіду. Його заміну можна поєднати з заміною масла, що виробляється приблизно через 10-15 тисяч кілометрів. Можна міняти повітряний фільтр кожну заміну масла або через раз. Це залежить від конкретних умов, в яких експлуатується автомобіль. Як правило, змінюють через раз.

У дизельних двигунів з турбонаддувом до очищення повітря пред’являються більш жорсткі вимоги. Це пов’язано з особливостями їх експлуатації. Так що, у дизелів і у машин з турбіною, термін заміни повітряного фільтра повинен бути скорочений.

Не варто економити на заміні повітряного фільтра, вартість його порівняти з можливим ремонтом двигуна. А їздити без фільтра категорично заборонено, це призведе до ремонту двигуна, що було перевірено на досвіді багатьох автолюбителів.