Поїздка на авто при поганих погодних умовах взимку

160

Часто трапляється, що взимку на вулиці йде сильний сніг, на дорозі лід, погана видимість, а їхати треба. Перед автовласником постає питання, як доїхати до місця призначення та не потрапити дорогою в ДТП. Мета: постаратися дістатися до потрібного місця без пригод.

Поради з водіння взимку

Перші два ради побиті до нескінченності – це дотримуватися дистанції і дотримувати швидкісний режим (з особистого досвіду при такій “потворної” погоди, середня швидкість по місту (щоб не вбитися”) становить близько 30-40 км/год). Хоч ці речі знають всі, але багато хто їх не дотримуються з-за чого, часто можна спостерігати ситуацію: машина на узбіччі в заметі, не встигає загальмувати і легке зіткнення, або найгірше виліт на зустрічну смугу.

Йдемо далі. Ви дотримуєтеся два вищевикладених ради, але от нещастя, машину все одно «тягає» і погано гальмує. Найоптимальніше, це їхати по наїждженій колії (скрізь сніг і дві смужки асфальту). Пов’язано це з тим, що Ви їдете хоча б вже по асфальту і зчеплення з дорогою набагато вище, ніж при їзді по снігу, але у цих «колею» є й істотний недолік: у місцях гальмування (перед світлофором, на поворотах) – ожеледиця!

Якщо у Вас є ABS (як працює ABS), то при вимушеному різкому гальмуванні Вас не забере у кювет і АБС буде спрацьовувати дуже часто. Якщо ж його немає, то на гальма потрібно натискати короткими «ривками».

На центральних вулицях дуже часто можна помітити більш одного «колії» у кожну сторону. На мій особистий погляд, краще рухатися по крайній лівій смузі. Пов’язано це з тим, що зазвичай між зустрічними потоками залишається смуга на один автомобіль запорошенная снігом (з-за чого по ній ніхто не їздить), та у випадку, коли, наприклад на світлофорі перед Вами стоїть автомобіль, Ви намагаєтеся гальмувати, а машина котиться як на ковзанці, у Вас є можливість загорнути на цю центральну смугу і уникнути зіткнення.

Звичайно при цьому Ви виїжджаєте приблизно на пів машини на зустрічну смугу, але співробітники ДПС теж люди і розуміють такі ситуації, а якщо не розуміють, то завжди можна сказати, що розділювальної смуги не видно і відповідно Ви поділяєте дорожнє полотно на «око».

Якщо нещастя сталося, а саме якщо заїхали в замет або просто загрузли в снігу. Якщо не сильно загрузла, то плавно натискаємо на педаль газу і намагаємося їхати в бік, звідки заїхали, при цьому вивертаючи руль на максимум вправо або вліво (плавно пов’язано з тим, що чим більше тисніть на газ, тим менше зчеплення коліс з дорогою). Якщо ж це не допомогло, то Ваш вірний друг – це саперна лопата або міцні руки людей. Коли є кому допомогти Вам все дуже просто, якщо ж Ви один з’являються проблеми.

Перше, що треба зробити, це прибрати сніг з-під коліс, зробити ще хоча б метр очищеного простору в бік куди збираєтеся їхати, і підкласти під колеса, що-небудь на чому колеса не будуть ковзати (наприклад дошки). Якщо немає нічого підходящого, то автоковрики для цього незамінна річ, єдина проблема їх потім треба чистити.