Присадки для двигуна. Чи є толк?

1006

Автомобільні присадки обіцяють підвищений ресурс мотора, економію палива і обіцяють повернути старий і зношений двигун до первісного стану. Чи є толк від присадок до моторних олив?

Присадки для двигуна — це речовина за типом мастила, яке додається в моторне масло для досягнення різних цілей. За метою призначення присадки можна розділити на кілька типів.

Види присадок для двигуна

Реставрирующие або антифрикційні присадки. Призначені для реставрації внутрішньої поверхні двигуна, який має великий пробіг. Вони покликані закрити дрібні тріщини в стінках циліндра і тим самим підвищити компресію і потужність двигуна. Виробники обіцяють, що присадка допоможе видалити бруд та нагар всередині двигуна і підтримувати його в чистому стані.


В процесі роботи двигуна будь-яке моторне масло неминуче втрачає свої властивості. Найбільш інтенсивно це відбувається у початковий період після зміни масла, особливо при міському циклі їзди. Присадки компенсують старіння компонентів пакету присадок моторного масла. Вони зменшують втрати на тертя, знижують витрату палива і токсичність вихлопних газів.

Не варто вірити рекламним матеріалам і вірити в зниження витрати палива до 20%. Насправді, вони дають економію палива в межах 3-7% – і це теж хороший результат. Найбільша економія буде при роботі двигуна на холостому ходу і при малих навантаженнях. У режимі номінальної потужності ефект практично зникає. Тому в міському циклі їзди можна спиратися на ці цифри, а ось на трасі економія складе не більше 3%.

Присадки в двигун здатні збільшити потужність і, найцікавіше, збільшити крутний момент в зоні середніх і низьких оборотів. Це позначиться на динаміці, що може відчути будь-який автоаматор. Це відбувається за рахунок зниження тертя і зменшення механічних втрат двигуна.

Присадки позитивно впливають на компресію двигуна. Для двигунів з малим пробігом вони можуть вирівняти значення компресії у всіх циліндрах. Для двигунів з пробігом – відновити компресію додатково до 1,0-1,5 бар. Вони згладжують робочі поверхні мотора, зменшуючи висоту і розмір мікронерівностей. Пояснення просте: у складі препаратів є “будівельний матеріал”, який закладає пошкоджені поверхні.

Рекомендую до прочитання: перевірка компресії двигуна – результати вимірювання

Для нових моторів немає сенсу в застосуванні присадок, кращим засобом для продовження терміну служби двигуна буде своєчасна заміна масла. Міняйте частіше масло і фільтри – і тоді присадки не потрібні. Для моторів з великим пробігом можуть знадобляться присадки для підвищення надійності двигуна і відновлення колишнього ресурсу.
Топливосберегающие присадки. Служать для очищення паливної системи автомобіля, що містяться в паливі бруду. Дані присадки потрібні, коли відчувається зниження потужності двигуна, тобто машина починає “тупити”. Якщо часто заправляєтесь на перевірених АЗС, то і в цьому випадку може потрапити бруд в паливну систему. Застосовувати не варто часто, одного разу в один-два роки цілком вистачить.

Також існують присадки, які додаються в бензобак. Вони видаляють воду і конденсат, які поступово накопичуються в бензобаку.

Стабілізатор олії. Антідимная присадка. Призначена для стабілізації масла при високих температурах і відновлення пакету присадок. Пригнічує утворення нагару на стінках камери згоряння, що виникає внаслідок зносу циліндропоршневої групи і маслозйомних ковпачків. Стабілізуючи в’язкість масла при нагріванні, запобігає падіння тиску в системі змащення. Даний вид присадок знижує угар масла, димність і шумність роботи двигуна.

Якщо двигун почав диміти і з’явився білий або синій дим то ніяка присадка не допоможе позбутися від проблеми. Присадки тільки зменшують кількість диму, наприклад коли треба терміново продати авто.

Яку присадку в двигун заливати?

Як показує особистий досвід, автомобільні присадки в двигун полегшують життя мотору. А який склад застосовувати залежить від початкового стану двигуна. Якщо автомобіль новий або з малим пробігом, то підійдуть присадки з групи геомодификаторов. Вони покращують характеристики двигуна і збільшують його ресурс. Їх перевага – можна залити один раз при заміні масла і більше нічого не робити. Вони дають довгостроковий ефект.

Якщо двигун з великим пробігом і є перші ознаки ремонту, то слід вибирати сильнодіючі присадки, у складі яких є “микрокерамика” або інші металізовані добавки. Вони можуть зменшити витрату масла на чад, знизити витрати палива, відновити компресію, тим самим відновивши надійність мотора. Слід пам’ятати, що їх доведеться застосовувати постійно при кожній заміні масла.