Притирання клапанів. Як правильно зробити?

1300

Притирання клапанів відповідальний етап ремонту двигуна. Розповімо які інструменти необхідні і як правильно зробити притирання клапанів і перевірити якість.

Інструменти для притирання клапанів

Притиральна паста для клапанів.

Основне, що потрібно купити – це притиральна паста. Вона в процесі роботи наноситися на крайку клапана і служить дрібна шкірка, яка притирает клапан до його гнізда. Існує безліч варіантів притиральної пасти. Наприклад, такі як на малюнку в формі клапанів. Її слід вибирати зі своїх фінансів і улюбленого виробника.

Притиральна паста відрізняється за ступенем обробки: від грубозернистим (для первісної обробки) до дрібнозернистої (для остаточної обробки). Останню рекомендують фахівці з ремонту двигунів, т. к. з нею процес піде швидше. Все залежить не від самої пасти, а від стану клапанів і фасок і правильності процесу. Для кого-то звичайний тюбик притиральної пасти за 100 рублів зійде, іншим подавай тільки професійну.

Якщо робите самостійно, то краще почати з звичайної притиральної пасти, не з самою дорогою. Якщо щось піде не так, то докупити потрібну в процесі.

“Шарошка” для зняття металу на клапанному гнізді.

дедовские шарошки для ремонта ГБЦДаний інструмент застосовується для відновлення сідел клапанів. Вона являє насадку для клапанного гнізда, зроблену за формою посадки клапана. Закріплюється як правило у дрилі як свердло і має малі розміри.

Потрібні шарошки для притирання клапанів? Дивимося на сідла, які запресовані в голівці. Якщо вони не пошкоджені, то можна приступати до притирання, але якщо пошкоджені (прогаром), тоді потрібно обробити спеціальними шарошками. Загалом, технологія така – спершу краще поміняти направляючі клапанів, далі притирання.

Нові клапана.

Нові клапана не завжди потрібні. Якщо виявили, що вони трохи вигнуті, то спроба їх випрямити ні до чого не призведе, за винятком витрачених сил і часу. Більш правильним буде податися в «авто запчастини» і придбати новий комплект клапанів для двигуна.

При заміні клапанів зверніть увагу на їх якість. Висота всіх клапанів повинна бути однаковою, на стрижнях, торцях і робочих ущільнюючих фасках не допускається рисок і шорсткостей. Краще перед установкою відполірувати стрижні до дзеркального блиску. Поліровці варто піддати площину тарілки і “чорну” шийку клапана, так він буде менше нагріватися і обростати нагаром. Ущільнюючу фаску не чіпайте, її треба тільки притерти до сідла.

Інструмент для притирання клапанів.

притирка клапанов с помощью дрелиМожна використовувати для цих цілей дриль і гумовий шланг. Процес виглядає наступним чином: одягаємо на дриль шланг (можна з допомогою свердла, а закріплюємо хомутами), а на цей шланг одягається клапан двигуна (кріпимо за допомогою хомутів) з нанесеною притиральної пастою.

Далі вставляємо клапан в гніздо і починаємо процес притирання. Головне не давати максимальних обертів дрилі, процес повинен відбуватися на малих обертах (400-500 об/хв). Якщо більше обертів, є ризик перегріти сідла або пояски клапанів. Головне, в процесі притирання не здійснювати кругові рухи, а імітувати роботу клапана вперед і назад.

Даний спосіб притирання клапанів за допомогою дриля не дуже хороший, і займає багато часу.

Процес притирання клапанів двигуна

У клапанів і сідел зустрічаються два види дефектів: робочі фаски покриті черепашками та нальотом нагару, але мають правильну форму; робочі фаски покриті черепашками і нагаром, але їх правильна конічна форма порушена — на конічній поверхні утворилася ступінчаста поверхня, а конічна фаска закруглилась.

У першому випадку клапан досить притерти, у другому — перед притиранням робочу фаску протачивают на токарному верстаті, а сідло клапана обробляють конічними шарошками. Обробку сідла починають шарошкой з кутом 45°, потім зрізують верхній поясок сідла шарошкой з кутом 15°, після чого шарошкой з кутом 75° знімають фаску в нижній частині сідла або шліфуванням робочої поверхні сідла абразивними кругами з кутами 45, 15 і 75° з допомогою ручного дриля.

Притирають з допомогою дрилі, при обертанні якої клапан автоматично повертає в ту і іншу сторону і поступово обертається по колу. Можна притирати ручним дрилем або викруткою, але це займе більше часу.
На фаску клапана і сідла для грубої притирання наносять шар притиральної пасти для клапанів. Клапан повертають на 120° і в протилежну сторону при легкому натисканні на головку клапана на 90…100°.

Грубу притирання продовжують, поки не будуть усунені всі раковини і подряпини, потім витирають клапан і сідло серветкою. Після остаточно притирають пастою до придбання робочими поверхнями рівномірного матового кольору. Ширина притертою поверхні повинна бути 1-1.5 мм.

Методи перевірки якості притирання

Щоб дізнатися, виконана притирання чи ні – зверніть увагу на поверхню клапана – на ній утворюється доріжка сірого кольору шириною близько двох міліметрів. Якщо така є, значить, процес притирання завершений.

нанесение пасты на клапана для притирки

Ще однією деталь – є використання масла, як фінальної пасти. Його потрібно нанести, попередньо змив пасти всіх шарів. Дана процедура дозволяє визначити ступінь притирання, оскільки всі раковини, якщо вони будуть, будуть видні.

Як би не притирали клапана, двигун все одно “доведе його під себе”. Можна витратити багато сил, забезпечити абсолютну герметичність, проте через пару годин роботи мотора ущільнення клапанів погіршиться. Можна притерти клапани недбало, наприклад гас буде виступати з-під клапана, але не річкою. І через кілька днів роботи мотора герметичність клапанів покращиться.

Якщо почати вимірювати їх на протікання, то виявиться що в обох випадках мотор приработал клапани до якогось оптимального стану. Тому “виписування” з натугою різними пастами, фінішної доведенням пастою ГОІ можна назвати зайвою витратою часу.

Розумно обробляти клапана до появи виразною смужки притира посередині робочої фаски. Такий клапан будучи притиснутий пальцем майже не потіє гасом під час перевірки на герметичність. Цього достатньо, щоб двигун менше витрачав масло і стабільно працював.