Роботизована коробка передач. Як працює?

837

Роботизована коробка передач – різновид напівавтоматичних КПП, яка поєднує риси механічної коробки і автоматичною. Як і в механічній коробці, переключення швидкостей в роботизовану коробку передач відбувається на вимогу водія.

Що таке роботизована коробка?

Замість третьої педалі, яку потрібно вичавити для перемикання швидкостей з механічною коробкою передач, в авто з роботизованою коробкою передач дві педалі. Роль третьої педалі грає ціла система сенсорів, передавачів і виконавчих механізмів, які за допомогою бортового комп’ютера перемикають коробку без участі водія і зчеплення.


Комп’ютер синхронізує роботу деталей коробки, а деякі електронні системи здатні навчитися розпізнавати стиль водіння водія і передбачати його дії. У роботизованою КПП ручка перемикання швидкостей знаходиться там же, де і ручка механічної коробки, але замість З-образного перемикання, ручка перемикається тільки вперед або назад.

Як працює роботизована КПП?

Роботизована коробка передач працює наступним чином. При перемиканні ручки передач і натисканні педалі газу сенсори передають інформацію в блок управління, який в свою чергу передає сигнал в коробку передач. Сенсори коробки передач також повідомляють в блок інформацію про чинної швидкості і новій вимозі перемикання швидкостей.

Блок управління синхронізує інформацію, отриману від сенсорів, і вибирає оптимальну швидкість і час перемикання швидкостей і забезпечує злагодженість роботи механізмів коробки передач. При цьому приймається до уваги швидкість обертання двигуна, робота кондиціонера, показники спідометра.

общий вид роботизированной коробки передач

Бортовий комп’ютер роботизованою КПП управляє гидромеханикой, який змикає або розмикає зчеплення. Цей процес відбувається синхронно з дією водія, перемикаючого ручку швидкостей. Гідромеханічний блок використовує гальмівну рідину з гальмівної системи для запуску гідравлічного циліндра, що забезпечує рух актуатора.

Перевага системи в тому, що електроніка реагує швидше і більш точно, тому “вичавити” зчеплення можна без участі водія. Для парковки автомобіля, зворотного ходу або нейтрального положення трансмісії водій повинен попередньо вичавити обидві педалі одночасно, після цього можна вибрати один з трьох варіантів.

Зчеплення потрібно тільки, щоб машина прийшла в рух. Для швидкого перемикання швидкості на більш високу необхідно прибрати ногу з педалі газу, щоб двигун зменшив оберти для відповідної швидкості. Для цього ручка передачі швидкостей повинна стояти на потрібній позиції.