Що робити, якщо загоряється лампа тиску масла?

303

На панелі приладів є лампочка, яка сигналізує про аварійний тиск масла в двигуні. Коли вона спалахує це явна ознака несправності. Розповімо, що робити, якщо загоряється лампа тиску масла і як усунути несправність.

Лампа не гасне тривалий час

Якщо загорілася лампочка – це означає недостатній тиск масла в двигуні. Як правило, вона спалахує лише на кілька секунд і не представляє для мотора велику загрозу. Наприклад, вона може загорятися при сильному крені машини в повороті або при холодному пуску взимку.

Першим ділом, коли загориться лампочка тиску масла – перевірте наявність моторного масла. Якщо рівень масла нижче норми, можливе загорання даної лампи. Дана проблема вирішується просто – потрібно долити масло до необхідного рівня. Якщо лампочка згасла – радіємо, і не забуваємо вчасно доливати масло, інакше це може обернутися серйозними проблемами.


Також, дана ситуація відбувається, коли міняють масло в двигуні на нове. Після першого запуску може загорітися лампочка тиску масла. Якщо масло хорошої якості, вона повинна згаснути через 10-20 секунд. Якщо не гасне – причина в бракований або непрацюючому масляний фільтр. Можливо, треба замінити його?

Винен датчик

Тиск масла на холостому ходу (приблизно 800 – 900 об/хв) не повинно бути менше 0,5 кгс/см2. Датчики для виміру аварійного тиску масла бувають з різним діапазоном спрацьовування: від 0,4 до 0,8 кгс/см2. Якщо на автомобілі встановлений датчик з величиною спрацьовування 0,7 кгс/см2, то навіть при 0,6 кгс/см2 він буде включати контрольну лампу, що сигналізує про як би аварійному тиску масла в моторі.

Щоб зрозуміти, винна в загорянні лампочки датчик тиску масла чи ні, потрібно підвищити обороти колінчастого валу до 1000 оборотів в хвилину на холостому ходу. Якщо лампочка згасне, то тиск масла в двигуні в нормі. Якщо ні – необхідно звернутися до спеціалістів, які виміряють тиск масла манометром, приєднавши його замість датчика.

Від помилкових спрацьовувань датчика допомагає прочищення. Потрібно відвернути його і ретельно прочистити всі масляні канали, адже причина помилкових спрацьовувань датчика може бути в засорениях.

Якщо рівень масла і датчик в нормі

Першим ділом, потрібно перевірити масляний щуп і переконатися чи не став більше рівень масла після останньої перевірки? Чи Не пахне від масляного щупа бензином? Можливо, потрапляє в двигун бензин або тосол. Перевірити наявність в олії бензину легко, потрібно опустити щуп у воду і подивитися залишаться бензинові плями. Якщо так, то потрібно звертатися в автосервіс, можливо належить ремонт двигуна.

Якщо несправності в двигуні, чого стало загоряння лампочки тиску масла – це легко помітити. Несправність мотора супроводжуються втратою потужності, збільшенням витратою палива, з вихлопної труби виходить чорний або синій дим.

Якщо рівень масла в нормі, то не варто побоюватися тривалої індикації низького тиску масла, наприклад при холодному пуску. Взимку, при низьких температурах, це абсолютно нормальний ефект.
Після нічної стоянки масло стікає з усіх магістралей і неминуче густіє. Насоса потрібно визначеного час, щоб заповнити магістралі і створити необхідний тиск. Масло до корінних і шатунним шийок надходить раніше, ніж до датчика тиску, тому зносу деталей двигуна виключений. Якщо лампа тиску масла не гасне близько 3 секунд – це не небезпечно.