Що таке антифриз G12? Який потрібно заливати?

648

З’явилося нове покоління антифризу, яке називається карбоксилатный. Розповімо, що таке антифриз G12, в чому його відмінність від G11, G12+ G12++ і G13, і що потрібно заливати або доливати в автомобіль?

Типи антифризів – чим вони відрізняються

Всі антифризи складаються з базових компонентів – води та етиленгліколю, а також доданих до них функціональних присадок. За складом присадок антифризи поділяють на чотири основні типи: традиційні, карбоксилатні, гібридні і лобридные. У чому їх відмінність один від одного?

Традиційні. Інгібіторами корозії в цих антифризах служать неорганічні речовини – силікати, нітрати фосфати, бораты і їх комбінації. Охолоджуючі рідини цього типу при заливці в систему вступають в реакцію з металом і утворюють на них оксидну плівку – саме вона захищає деталі від корозії. Але з іншого боку вона утруднює тепловіддачу, а компоненти присадок починають дуже швидко витрачатися.

Традиційні антифризи вважаються застарілими, тому майже не використовуються для первинної заливки на авто конвеєрі. Термін заміни – 2-3 роки або 60-120 тисяч кілометрів. По специфікації групи Volkswagen (яка стала загальноприйнятою і використовується у всьому світі) носять позначення як G11. Також на каністрах іменують їх як “Traditional”, “Classic” і “IAT”. До даної категорії відносять антифризи під маркою “Тосол”.

Карбоксилатні. Містять інгібітори корозії на основі органічних (карбонових) кислот. Такі інгібітори не утворюють захисного шару по всій поверхні системи – вони адсорбуються лише в осередках виникнення корозії. Інші, здорові елементи системи охолодження не покриваються плівкою, а значить рідина відводить тепло ефективніше. Легше переносять високі температури, що особливо важливо для сучасних моторів з алюмінію.


Термін служби – більше 5 років або 250 000 кілометрів. За класифікацією Volkswagen раніше позначалися як G12, але з 2005 року стали іменуватися як G12+. Або на каністрі зустрічається позначення “OAT”.

Гібридні. Крім органічних (карбоксилатных) містять також неорганічні інгібітори корозії – силікати або фосфати або те й інше, в залежності від виробника. Стали застосовувати з-за недоліків карбоксилатных антифризів, коли з додаванням класичних неорганічних присадок система охолодження перестала боятися кавітації. Цей процес здатний “вигризати” крильчатку насоса і проробляти “дірки” в блоці циліндрів двигуна.

Термін служби гібридних антифризів повністю аналогічний карбоксилатным. Застосовують при первинній заправці на заводах BMW, Volvo, Daimler і Mercedes-Benz. Іменуються як “HOAT” або “hybrid”.

Лобридные. Абсолютно новий тип антифризу, з’явився в 2008 році. Органічна основа доповнено невеликою кількістю мінеральних інгібіторів. Вони утворюють надтонку захисну плівку на поверхні матеріалів системи охолодження і витрачаються тільки в разі виникнення вогнищ корозії.

Термін служби лобридных антифризів складає до півмільйона кілометрів, а за деякими даними вони мають необмежений термін служби, за умови заливки в новий двигун. За класифікацією Volkswagen мають маркування G12++ або G13 (лобридный з додаванням гліцерину). Також може зустрічатися позначення “lobrid”, що складається з 2 слів: “low” (низький) і “hybrid” – виходить “низкогибридный”.

Який антифриз потрібно заливати?

Найголовніше, відкрити інструкцію з експлуатації і знайти перелік рекомендованих охолоджуючих рідин. Або зайти на офіційний сайт автовиробника і ознайомитися зі списком фірм, які отримали його офіційне схвалення. Але оригінальний антифриз рідко продають в магазинах автозапчастин. Доведеться купувати у офіційного дилера або через інтернет-магазин.

Слід пам’ятати, що імпортні охолоджуючі рідини зазвичай продаються у вигляді концентрату, який потрібно розбавляти водою. У ньому міститься близько 95 % етиленгліколю, а решта – необхідні присадки (3-5%) і вода. Заливати концентрат в систему охолодження не можна! Спочатку необхідно розбавити його дистильованою водою, а співвідношення води і концентрату власник обирає сам. Наприклад, 50% концентрату і 50% води відповідають температурі замерзання -37оС.

Якщо оригінальний антифриз не вдалося знайти, вибираємо його по допуску автовиробника (термін approved). Важливо, не нарватися на підробку і купувати саме той, який рекомендував завод виробник. Якщо на упаковці написано щось на зразок “відповідає вимогам заводу-виробника” або “Recommended for”, то це означає лише те, що його склад аналогічний характеристиками антифризу заводу виробника. Але ніяких тестів він не проходили і його не відчували авто виробники.

рекомендации изготовителя антифриза

Краще зайти на сайт виробника антифризу і подивитися наявність заводських допусків – а після перевірити цю інформацію на офіційній сторінці відповідного автомобільного бренду.

Якщо машина не нова, то можете заливати сучасну охолоджуючу рідину – карбоксилатный антифриз G12+ вважається універсальним і підходить для більшості машин. Але перед заміною антифризу, потрібно повністю злити стару охолоджуючу рідину і промити систему охолодження двигуна.

У магазинах чимало різних охолоджуючих рідин з написами G11 або G12 – так виробники повідомляють покупцям про тип антифризу, проте не факт, що він відповідає вимогам авто виробника. Тому завжди перевіряйте наявність допусків. Застосування якісного продовжить термін служби двигуна.