Що таке чорна пятниця

Всесвітній день грандіозних знижок “чорна п’ятниця” цього року пройде 23 листопада.

І хоча до цієї події залишилося ще півтора місяці, багато українських ритейлерів вже анонсували свої акції. “Сегодня” дізналася, що чекає українців цього року і як не попастися на маркетингові хитрощі. Хочемо порекомендувати вибрати товари https://blackfriday-russian.ru

Згідно з даними найбільшої пошукової системи Google, протягом останніх п’яти років інтерес інтернет-користувачів до цієї події виріс більш ніж в два рази. Це і не дивно, адже, згідно з дослідженнями платформи Black Friday Global, знижки часом перевищують 70%, і люди з усіх куточків світу витрачають в цей день пристойні суми. Щоб зібрати такі дані, платформа провела опитування серед 12 тис. осіб в 55 країнах. В Україні про традиції Black Friday чули 88% українців, хоча вітчизняні магазини почали масово підтримувати подія тільки з 2014 року. При цьому наші співвітчизники нарівні з жителями західних країн готові взяти участь в активному “чернопятничном” шопінг – за покупками в цей день відправляться 30,09% українців (у 2017-му цифра склала 18,58%).

“Більшість покупців (68,62%) виявилося досить заповзятливими і вирішило здійснювати покупки в онлайн і офлайн режимах. На пошуки вигідних пропозицій в інтернет відправиться 17,65% опитаних, а 13,73% вирішило віддати перевагу традиційним торговим центрам, – говорять автори дослідження. – Наші мисливці за знижками планують витратити під час “чорної п’ятниці” в середньому 2975 грн ($113). Це менше, ніж поляки і білоруси ($175 і $150 відповідно), але більше, ніж турки і казахи ($97 і $64)”, – говорять автори дослідження.

При цьому, за даними Black Friday Global, в топі світових продажів: одяг, електроніка, взуття та косметика.

Результати дослідження підтверджують і українські ритейлери.

“З досвіду розпродажів минулих років на Prom.ua, Bigl.ua в середньому нові покупці купують в “чорну п’ятницю” в 2-3 рази більше товарів, ніж у звичайну . При цьому і витрачають вони значно значно більше-середній чек виростає в середньому в 1,5 – 2 рази. Традиційно найбільше купують в цей час ті ж товари, що по всьому світу: одяг, взуття, косметику, дитячі товари, техніку і електроніку. Максимальні знижки завжди на одяг, взуття та аксесуари-до 80%. Менш щедрі акційні пропозиції продавці роблять на техніку та електроніку. В середньому ціну знижують на 15-20%. Більш суттєві знижки на популярні товари в цьому сегменті-велика рідкість.

Як магазини обманюють на акціях

За словами ритейлерів, найбільш популярні виверти магазинів в ТРЦ: завищити ціни, щоб потім зробити “знижку”, прибрати з залу речі ходових моделей або розмірів, анонсувати величезну знижку в магазині і поставити її на мінімальну (всього кілька одиниць) кількість товару. У мережі схем обману ще більше.

“Незалежно від того, акційний товар чи ні, завжди потрібно дотримуватися чотирьох головних правил. Перше – адекватно оцінюйте вартість товару. Невиправдано велика знижка на дорогий товар повинна викликати сумніви. Друге-звертайте увагу на рейтинг продавця та відгуки покупців. При можливості вибирайте варіант доставки кур’єром з оплатою після або доставку на поштове відділення і післяплата”, – говорить Новаченко.