Що таке хонінгування циліндрів двигуна?

402

Хонінгування циліндрів двигуна – це остаточна обробка поверхні за допомогою спеціальних інструментів і є фінішної операцією при капітальному ремонті двигуна.

Для чого потрібно хонінгування двигуна?

Хониногование виробляють для зменшення шорсткості стінок циліндрів і щоб поліпшити роботу поршневих кілець і самим поршнів. Воно збільшує термін служби відремонтованого двигуна.

В процесі експлуатації двигун сильно зношується і втрачає свою первісну форму. Це, в головній мірі, ставитися до циліндрів двигуна. Якщо вони спочатку були круглими, то з часом вони приймають овальну форму (ефект конусності). Також на стінках циліндрів двигуна утворюються задираки і подряпини. Всі ці причини ведуть тільки до одного – до капітального ремонту двигуна.


При “капиталке” фахівці розточують циліндри до першого ремонтного розміру. Щоб зберегти правильну форму циліндрів двигуна і досягти оптимальної шорсткості застосовують хонінгування. Хонінгування циліндрів – це фінішний етап в обробці та капітальний ремонт мотора. Порівняно з традиційними доводочными операціями, такими як полірування або притирання необхідної поверхні, хонінгування володіє точністю і більшою ефективністю.

Плосковершинне хонінгування має ряд переваг. Його завдання – ця ретельна обробка циліндрів двигуна для подальшої роботи. В результаті хонінгування циліндри двигуна і поршневі кільця швидше підлаштовуються, а значить менший знос деталей двигуна і підвищення ефективності роботи. За рахунок швидкої припрацювання деталей підвищується компресія в циліндрах і збільшується термін служби двигуна до наступного капітального ремонту. Також, значно зменшується витрата моторного масла і скорочується прорив газів у картер.

Особливість хонінгування – освіта на циліндрах сітки, яку можна помітити при ретельному огляді. Вона потрібна, щоб утримувати масло на стінках циліндрів двигуна, в результаті чого підвищується рясна змащення тертьових деталей двигуна.

Як відбувається процес хонінгування двигуна?

до и после хонингования цилиндровЗазвичай процес хонінгування двигуна відбувається в два етапи. Перший етап – це чорнова обробка циліндрів, для якої застосовують великий абразив.

Другий етап – це остаточна або фінішна обробка. У справу вступає дрібнозернистий абразив, який дає високу точність обробки. В якості абразивів для хонінгування циліндрів використовують алмазні та керамічні бруски. Останні поступилися місцем алмазним абразивів з ряду причин: це довговічність і менша підсумкова ціна алмазного хонінгування.

Після процесу хонінгування потрібно вимити двигун. Це дозволить видалити металеві стружки і залишки полірувальних паст.

Деякі фахівці, після хонінгування виконує ще одну операцію – це фінішна чистка абразивною пастою. Вона видаляє гострі кути і западини, що залишилися після процесу хонінгування. В результаті досягається гладка поверхня циліндрів двигуна.