Що таке комплект грм

2-24-2021

Привід грм недорога і проста на вигляд деталь авто, яка виконує серйозну функцію. Також хочемо вам порекомендувати купити Комплект ГРМ на FIAT DOBLO на сайті по найкращій ціні , тут тільки найкращі спеціалісти та високоякісні товари. Від його якості залежать працездатність двигуна і системи запалювання. Порив деталі веде до серйозної поломки деталей мотора. Давайте більш детально розберемося в питанні призначення, заміни і зносу важливої деталі механізму газорозподілу.

Для чого в машині ремінь грм

Ремінь грм потрібен в машині, щоб синхронізувати роботу системи запалювання з тактом поршнів і клапанів. Крутячись на шківах колінчастого і розподільного валів, він приводить в дію водяний насос.

Читайте обов’язково: що робити якщо машина не заводиться або заводиться не з першого разу

Ця деталь має складну багатошарову структуру. Для її виготовлення використовують гуму і нейлон. Нормальний натяг ременя забезпечується особливим роликом.

Розрив деталі веде до серйозної поломки двигуна. Її складність і наслідки залежать від того, в якому становищі були клапани і поршні в момент обриву.

5 ознак, що пора змінити ремінь газорозподілу

Своєчасно виявити і замінити привід грм, значить запобігти серйозну поломку. На деяких моделях машин доступ до ременя утруднений кожухами, які при діагностиці стану ременя потрібно демонтувати.

Періодично потрібно перевіряти стан приводу грм.

Деталь потрібно терміново замінити, якщо при візуальному огляді виявлено, що:

  • задня сторона деталі покрилася тріщинами;
  • бічні краї виробу втратили рівність і гладкість, на них видно обірвані нитки корду;
  • на внутрішній стороні між зубцями з’явилися розтріскування;
  • зуби розшаровуються;
  • кожух і дотичні з ременем деталі покриті чорним гумовим порошком.

Не всі автовласники в змозі самостійно провести демонтаж захисного кожуха, щоб оглянути стан ременя.

Автомобілісти можуть зрозуміти, що привід пора міняти за такими ознаками:

Знос виробу через тривалу експлуатацію. Виробники радять міняти привід через кожні 50-120 тисяч кілометрів пробігу. Навіть коли машина мало їздила, ремінь потрібно міняти не рідше одного разу на 5 років.

Гума, з якої він зроблений, втрачає свої властивості, грубіє, втрачає еластичність. Коли машина куплена з рук, відразу слід замінити привід грм. Не відомо, скільки років тому деталь була встановлена колишнім власником.

Падіння потужності, мотор заводиться з перебоями. Двигун став заводитися гірше, ніж раніше, машина на дорозі насилу набирає швидкість. Зношений ремінь грм розтягується, починає перескакувати через кілька зубців. В результаті порушення в його роботі, відбувається збій системи запалювання.

При русі відчуваються провали в тязі, вібрації двигуна. Якщо не усунути неполадку, виникнуть кілька додаткових поломок деталей системи запалювання і мотора.

Дим з вихлопної труби. Коли робота двигуна і системи запалювання не синхронізована, горюча суміш згорає в моторі в повному обсязі. З цієї причини відбувається руйнування каталізатора.

При попаданні частини палива з двигуна в систему випуску, відбувається підвищення температури вище допустимої норми. Вихлоп з труби може супроводжуватися хлопками, дим пофарбований в чорний колір. Причиною такого порушення може стати несправність (провисання) ременя грм.

Цокає звук від мотора. Привід грм при сильному зносі починає тріскатися, провисати, разлохмачиваться. З-під кожуха під час руху машини виходять всілякі клацають, клацають звуки. Їх характер залежить від швидкості руху авто. Чим вона вища, тим сильніше і частіше лунає стукіт.

Подібні звуки може видавати не тільки привід, схожі симптоми у несправного ролика водяної помпи. У будь-якому випадку, поява сторонніх звуків під капотом, це сигнал автовласникові, що машину потрібно терміново показати майстру.

Поява маслянистих плям на деталях, розташованих поруч з ременем грм. Текти з-під захисного кожуха можуть масло або антифриз. Потрапляючи на привід, агресивні рідини роз’їдають його поверхню.

Під їх впливом ремінь може почати тріскатися. Перед заміною приводу потрібно знайти і усунути причину течі.

Через скільки кілометрів потрібно міняти ремінь грм

В інструкції з експлуатації автомобіля вказані рекомендовані терміни експлуатації кожної деталі. Заміну ременя потрібно проводити не за прописаним регламентом, а за фактом його зносу.

Це корисно знати: чи потрібна обкатка нового автомобіля і як правильно її зробити

Наприклад, деякі вітчизняні виробники вказують в керівництві, що ремінь на виробах автопрому розрахований на 180 тис.км. Пробігу. Автомобіліст з великим досвідом засумнівається в правдивості таких даних.

Термін експлуатації авто деталі залежить від декількох факторів:

  • якості доріг;
  • марки ременя;
  • моделі машини.

Так, привід грм від відомих виробників, встановлений на автомобілі renault при експлуатації в росії, підлягає заміні після пробігу 60 тис. Км., а при їзді по дорогах європи, через 120 тис. Км.

Важливо! проводити заміну деталі рекомендується разом з натяжним роликом, шківами і водяною помпою.

Що буде, якщо грм порветься

Коли ремінь порвався, стартер працює без колишньої напруги, але двигун при цьому не заводиться. Причиною відсутності компресії стає загин клапанів. У момент пориву часто відбувається їх зіткнення з поршнями. Вал під час виходу приводу з ладу зупиняється, а поршні продовжують рух.

Коли клапани завмирають в “повністю відкритому положенні”, удару поршнями по ним не уникнути. Замість заміни недорогий деталі автовласникові доводиться лагодити двигун. Витрати тим більше, чим дорожче авто. Крім клапанів, може бути пошкоджений і поршень.

Чи реально замінити газорозподільний механізм своїми руками

Самостійно провести ремонт газорозподільного механізму можна тільки в тому випадку, коли автовласник знайомий з пристроєм авто, має необхідні інструменти, пристосування. Складність процесу заміни ременя грм залежить від моделі машини.

Під час заміни приводу, не можна збивати налаштовані фази газорозподілу.

Для правильної роботи системи поєднують мітки:

  • на шестернях;
  • маховику коленвала;
  • корпусі двигуна.

Робота проводиться за стандартною схемою.

Майстер діє по порядку:

  • демонтує вузол;
  • знімає зношений привід;
  • оглядає деталі, що стикаються з ременем;
  • чистить внутрішню порожнину від забруднень;
  • встановлює новий ремінь грм і ролик;
  • перевіряє і регулює натяг.

Якщо людина не знайомий з пристроєм машини і не володіє потрібними навичками, заміну ременя краще довірити фахівцеві. Зробити це потрібно завчасно, не чекаючи, коли розрив гумового виробу стане причиною поломки двигуна.