Що таке ліфт підвіски автомобіля?

286

Любителі бездоріжжя замислюються про збільшення дорожнього просвіту. Розповімо, що таке ліфт підвіски і кузова позашляховиків і для чого він робиться.

Що таке ліфт підвіски і кузова?

Ліфт підвіски – це підняття всього кузова позашляховика за рахунок зміни підвіски. Ліфт кузова (боді-ліфт) – це підняття тільки кузова над рамою позашляховика за рахунок додаткових проставок. Який варіант вибрати? Тут питання конкретного випадку. До того ж, часом використовується і те, і інше одночасно. В цьому випадку можна поставити величезні колеса, не порушивши працездатність автомобіля в цілому.


Боді-ліфт збільшить простір в колісних арках, що дозволить поставити колеса більше заводських. Ліфт підвіски не тільки дає аналогічне збільшення, а й піднімає весь автомобіль над дорогою. Поліпшується геометрична прохідність навіть на стандартних колесах. Збільшуються кути з’їзду та виїзду поздовжня прохідність.

Великі колеса збільшують кліренс автомобіля під мостом і покращують здатність подолання вертикальних перешкод. Найпростіший спосіб установки великих коліс на позашляховик – це ліфт кузова з допомогою комплекту проставок, які містяться між кузовом і рамою автомобіля. Проставки під кузов виготовляються з металу, фторопласту або інших схожих матеріалів.

Ліфт кузова позашляховиків (боді-ліфт)

Одним з основних переваг боді-ліфта є збереження геометрії підвіски, а якщо підвіска незалежна – збереження кутів роботи приводів.
Якщо ви зібралися робити великий ліфт кузова – потрібні такі зміни: подовження рульового вала, шлангів, тросів, проводки, кронштейнів бамперів, перенесення радіатора, так як він перестане потрапляти під вентилятор. Також ручки перемикання (МКПП, АКПП, роздатки) стануть нижче. З достоїнств боді-ліфта можна відзначити його малу вартість і те, що двигун, коробка, роздатка і агрегати залишаться на своїх місцях на рамі, а центр ваги практично не зміниться.

джип с изменной подвеской и боди лифтом

На позашляховиках з несучим кузовом зробити боді-ліфт неможливо. Однак, якщо хочеться поставити великі колеса без тюнинга підвіски, можна вирізати арки, щоб колеса в них помістилися, і при повороті не затирались всередині. Єдиний можливий варіант підйому позашляховика з несучим кузовом – це ліфт підвіски. Можна використовувати готові заводські ліфт-комплекти.

Крім подібних комплектів винайдено безліч способів ліфта підвіски: виготовляються спеціальні чашки-проставки під пружини, проставки під відбійники, переносяться кріплення амортизаторів нижче на висоту ліфта, підбираються і підганяються довгі пружини, подовжуються важелі і т. д. За допомогою фірмових комплектів простіше лифтовать позашляховики з пружинною підвіскою. На деякі автомобілі випускають комплекти, піднімають їх на 15 см!

Якщо підвіска ресорна, а не пружинна, є кілька варіантів – ресори знизу і ресори зверху. Якщо ресори зверху, лифтовка схожа на підйом пружинних підвісок: посилені ресори або проставки між ресорами і мостом. Варто відзначити, що проставки під відбійники робляться так само, як і на пружинної підвісці.

З першого погляду все просто. Зверху мостів приварюються нові майданчики для кріплення ресор і готово. Машина піднята, дорожній просвіт дозволяє пересуватися по складному бездоріжжю. Однак, насправді все складніше.

Висота ліфта підвіски вийде гігантської – на ширину пакету ресор (може досягати 14-18 см). Далі доведеться врівноважити передню і задню частину машини, якщо перед не ресорний, а наприклад з незалежною підвіскою або мостовий пружинний. В довершення, треба придумати, як зробити, щоб позашляховик, який «взують» ще у великі колеса, після доопрацювань не перекидався на бік на будь-якому пристойному схилі.

Крім того, доведеться переробляти амортизатори, сошки рульового управління, гальмівні шланги і кардани.
На карданах зупинимося докладніше. Необхідно подумати про збереження допустимого кута їх нахилу, інакше будуть рватися хрестовини. Вирішити це можна поворотом мосту навколо осі. З заднім мостом все просто, а ось біля переднього моста, якщо його повернути, зміниться кут нахилу шворня, що призведе до погіршення керованості та курсової стійкості позашляховика. Це можна виправити, але набагато складніше.

самодельный биг фут с лифтом подвески и огромными колесами

Тепер розглянемо варіант, якщо автомобіль рамний, але спереду незалежна підвіска, а не нерозрізний міст. Можна підняти перед автомобіля, якщо спереду стоять торсіони трохи накрутивши їх, але тут величезна кількість нюансів. Перше – перекручений торсіон може просто луснути. Друге – кожна вибоїна на дорозі буде передаватися через відбійники, і тут питання, хто здасться першим – п’ята точка водія або торсіон.

Також при сильному накручуванні зміниться діапазон робочого ходу кульових і наконечників, амортизація пропадає або ламаються натягувачі тріснув і машина на ходу клює носом дорогу. Слід пам’ятати, що раціональна регулювання тріснув можлива і навіть вітається, проте зміна їх пружності – це не зовсім лифтовка. Крім того, торсіон з часом все одно просяде назад.

На пружинної підвісці можна використовувати посилені пружини, вони піднімуть машину на 4-5 див. Тут практично теж саме, що і з торсіонами і наслідки ті ж самі.

Хороший варіант ліфта незалежної підвіски – фірмовий комплект. Торсіони і пружини в них підібрані таким чином, щоб підняти позашляховик на ті ж 4-5 см, але при цьому зберігши допустимі кути роботи віх деталей підвіски і її ходи.

Відмінна річ – комплекти з підрамником, який встановлюється між всій підвіскою і рамою (кузовом) автомобіля. У такому разі підвіска залишається без змін, а підйом може досягати до 10 див. У нас часто для компенсації наслідків встановлення саморобних ліфт-комплектів використовують проставки під кульову опору. З ними часто застосовують і проставку під пружину замість заміни самої пружини.