Що таке сайлентблок? Навіщо його треба міняти?

270

Уявімо ситуацію, Ви приїжджаєте на діагностику та майстер каже, що пора міняти сайлентблоки. Але ви не знаєте що це. У цій статті розповімо: що таке сайлентблок, для чого потрібен і навіщо його потрібно міняти.

Що таке сайлентблок і його призначення

Сайлентблок, або по-іншому резинометаллический шарнір, представляє дві металеві втулки, між якими є гумова вставка. Вони служать для з’єднання деталей підвіски і за рахунок пружної вставки між втулками (гума або поліуретан) гасить коливання, що передаються від одного вузла до іншого.


Де встановлений сайлентблок? Сайлентблоки зустрічаються як в передній підвісці автомобіля, для кріплення важелів, стабілізатора поперечної стійкості, так і для з’єднань задньої підвіски. Також вони застосовують для кріплення коробки передач і двигуна.

Як перевірити сайлентблоки?

Як зрозуміти, коли пора міняти сайлентблоки? Зазвичай, вони служать до 100 000 км пробігу, але в російських умовах, слід робити огляд через кожні 50 000 км пробігу. Зрозуміти, зносився сайлентблок підвіски можна за своїми відчуттями. Якщо автомобіль став гірше управлятися або реакції на поворот керма стали “ватяними” з великою затримкою, – це вірна ознака зношеного шарніра. Для більшої впевненості потрібно звернутися в сервіс або зробити контроль гумометалевих шарнірів самостійно.

Візуальний огляд відбувається наступним чином: потрібно заїхати на яму і подивитися на чистий від бруду сайлентблок. У гумової частини не повинно бути тріщин і розривів. При цьому бажано представляти як виглядає новий сайлентблок. Непрямим ознакою вважається кривий розвал/сходження, якщо раніше був правильний. Коли сайлентблоки рвуться, важелі стають трохи криво.

Слід перевірити люфт у сайлентблоках і при надмірній величиною – замінити в терміновому порядку.

До чого призводить несвоєчасна заміна сайлентблоків? При їхньому сильному зносі може з’явитися відведення автомобіля на швидкості. Тобто машину буде кидати з боку в бік. Ще одна ознака зносу гумометалевих шарнірів – це нерівномірний знос покришок. Не варто зволікати із заміною, оскільки вони можуть зруйнувати посадочні місця кріплення шарнірів, і тоді, наприклад, доведеться міняти передній важіль підвіски у зборі.

Поліуретанові або гумові сайлентблоки, які краще?

Якщо автомобіль має в підвісці гумові втулки та сайлентблоки, які можна замінити поліуретановими деталями, то Ви тільки покращите характеристики підвіски і її роботу. Поліуретанові сайлентблоки прослужать як мінімум в 5 разів довше, ніж гумові деталі. Єдиний недолік у поліуретану – більш висока вартість в порівнянні з гумовими виробами (більш ніж у 5 разів), але можна заощадити на заміні.

сайлентблоки из полиуретана в подвеске авто

Поліуретанові сайлентблоки поліпшують поведінку автомобіля на дорозі, знижуючи небажані деформації в підвісці і усуваючи ефект “витискання”, властивий гумових деталей. Це означає, що підвіска завжди працює в передбаченому конструкторами режимі. Правильно встановлені і підібрані поліуретанові деталі працюють краще, поглинаючи удари, вібрацію і знижуючи шум у порівнянні з гумою.

Якщо бажаєте поліпшити керованість – поліуретанові сайлентблоки це те, що потрібно. Якщо спокійно переміщується з однієї точки в іншу, то вибір на користь звичайних сайлентблоків.