Що таке система уприскування FSI?

605

Технологію FSI (пошарове впорскування палива) називають передовій. Чи це Правда? Про те, що таке система уприскування FSI і принцип її роботи, розповімо в даній статті.

Цю систему ще багато років тому розробили японські конструктори і впровадили у виробництво. Правда, вона називається GDI – безпосереднє уприскування бензину. А європейські виробники, зокрема концерн VW ,просто перейняв цю технологію і відповідно змінив назву. І випускає двигуни сімейства FSI з безпосереднім уприскуванням.

Знайомство з системою FSI почнемо з найскладнішого, з паливного насоса високого тиску, а вже потім перейдемо безпосередньо до самої системи уприскування: що це таке і як вона працює.

Паливний насос високого тиску FSI

Паливний насос високого тиску (ТНВД), встановлений на корпусі розподільних валів і приводиться в дію від подвійного кулачка на впускному розподільному валу. Цей ТНВД створює тиск в паливній системі близько 100 Бар.


Конструкція ТНВД: одноплунжерный насос високого тиску, що має регулювання по подачі палива. Тобто, ТНВД подає в систему тільки таку кількість палива, яке потрібне в даний момент або в той момент, який належить через певний проміжок часу.

Принцип роботи двигуна FSI

Конструкція системи двигуна FSI має два контури – низького і високого тиску. Контур низького тиску об’єднує паливний бак, паливний насос, паливний фільтр, а також датчик низького тиску.

Основним елементом контуру низького тиску є паливний насос, який служить для подачі палива в контур низького тиску. Паливний насос вбудований в паливний бак. Насос створює тиск приблизно 0,05-0,5 МПа. Управління продуктивністю насоса здійснюється відповідним блоком управління, об’єднаним з паливним насосом. Паливний насос забезпечує подачу строго певної кількості палива в систему, необхідного для роботи двигуна. Це досягається за рахунок постійного виміру тиску палива в контурі датчиком низького тиску.

Сигнал від датчика надходить до блоку управління двигуном. Значення сигналу порівнюється зі стандартним значенням для конкретного режиму роботи двигуна. При відміну тиску від стандартного значення, блок управління двигуном подає сигнал блоку керування паливним насосом.

Блок керування паливним насосом змінює обороти обертання насоса, тим самим змінює його продуктивність і тиск в контурі. Контур високого тиску утворює систему безпосереднього вприскування палива.