Шини Run Flat, які не бояться проколу

754

Багато компаній роблять акцент на шини, які не бояться проколу. Дані шини, названі Run Flat, здатні долати значну відстань, навіть коли колесо спущене. Також існують альтернативні шини “без проколів”.

Для чого потрібні шини Run Flat?

Шини Run Flat потрібні, щоб позбутися від запаски і у випадку проколу була можливість дістатися до найближчого шиномонтажа на спущеному колесі без наслідків для шини і диска. Для Run Flat потрібна наявність в автомобілі системи, яка буде контролювати тиск у шинах. Деякі виробники також вимагають наявності системи ESP.


У багатьох автовиробників свій погляд на безпечні шини. Mercedes-Benz побоюється, що новомодні шини здатні знизити рівень комфорту, адже дані покришки мають жорсткими боковинами. BMW, навпаки, турбуватися тільки про зносостійкості і є прихильником безпечних шин. Вони застосовуються на автомобілях першої і третьої серії.

Переваги і недоліки Run Flat

Переваги шин Run Flat очевидні. Кожен автолюбитель стикався з проколоті колесом, а безпечні шини позбавлять від клопоту. З проколеної шини Run Flat головне підтримувати безпечну швидкість руху (не більше 80 км/год) і рухатися в найближчий шиномонтаж. Вони дозволяють проїхати на проколотом колесі до 80 км. Плюс: немає запаски в багажнику (замість неї ремкомплект для ремонту), хоча для деяких автолюбителів це може бути недоліком.

Рекомендую до прочитання: що робити, якщо пробито і спускає колесо автомобіля?

Мінус Run Flat – висока вартість покришки порівняно із звичайною (у 2-3 рази дорожче) і збільшена жорсткість боковини. Внаслідок останнього, шина при проїзді поганих доріг не амортизує удар і утворюються грижі на покришці. Багато автолюбителів відзначають надмірну жорсткість шин, з ними не відчуває робота підвіски, кожна нерівність віддається на диск і кузов машини.

Шини Run Flat створені для їзди по хороших дорогах. На розбитих дорогах їздити з даними покришками не комфортно, зате можна не турбуватися про прокол колеса. Ран флет ставлять на догоду можливості їхати без докатки, а не для зручності.

Альтернатива Run Flat – спеціальний герметик

Произодители пропонують покришки з внутрішнім шаром герметика, який затягував проколи в протекторі діаметром до п’яти міліметрів.

Будь-яка безкамерна шина має герметизуючий шар, уповільнює втрату повітря у разі проколу. Але цей склад не такий еластичний, щоб затікати в отвори. А додатково нанесений склад — більш в’язкий і липкий. При проколі компаунд обволікає цвях, не даючи повітрю виходити назовні. А якщо цвях витягти, то під дією надлишкового тиску повітря герметик заповнює отвір, утворюючи імпровізовану пробку.

внутренний слой герметика с внутренней стороны шины

За статистикою, 90 відсотків проколів — отвори діаметром менше п’яти міліметрів в області протектора. Нова технологія допускає експлуатацію шин після десятків таких ушкоджень. У той час як покришки з посиленими боковинами Run-flat, після доїзду «без тиску» до шиномонтажу рекомендується міняти на нові. До того ж посилені покришки Run-flat жорсткіше і відсотків на 30 важче звичайних.

Шини новою технологією “без проколів” поки не отримали широкого застосування. Але, швидше за все, доплата за «непрокалываемость» складе 20-25% у порівнянні зі звичайною покришкою.