Спойлери, антикрила і дефлектори. Для чого потрібні?

170

Автовласники, встановлюючи на автомобілі різні декоративні елементи і не думають, що будь-яке таке впровадження може бути марним. Поговоримо про елементи зовнішнього тюнінгу: антикрила, спойлери, накладки на капот і дефлектори.

Антикрило і спойлер для тюнінгу

Антикрило можна назвати варіацією на тему заднього спойлера. Якщо оцінити вплив на аеродинаміку автомобіля з боку різних елементів у 100%, то на частку антикрила доведеться більше 40%.

Що таке антикрило? Це крило з префіксом анти. Тобто, щоб отримати правильну конфігурацію, потрібно взяти крило літака і перевернути його. Можуть бути інші варіації, але чи можна повірити, що проста дошка з закругленими краями може ефективно працювати? А найчастіше можна зустріти мало не триповерхові антикрила.


У крайнощі вдаватися не можна. Якщо невелике антикрило і перебувати близько до кузова, воно буде нефункціональним або діяти як спойлер. Правильно спроектоване антикрило, для конкретного автомобіля, встановлене в потрібному місці, повернене під правильним кутом, може не тільки збільшувати задню притискну силу, але і перед довантажувати. А якщо це не дотримати?

Взагалі, ідеальний баланс навантаження по осях 50/50. Одним лише антикрилом таку характеристику не отримаєш. Необхідний передній бампер зі спойлером. Цей елемент так само важливий, як і антикрило, – до 40% відповідальності. Крім того, спереду знаходиться багато зайвих, з точки зору аеродинаміки, деталей – балки, буксирувальні гаки тощо, і їх треба закривати. Завдання переднього спойлера – не давати йти повітрю вниз, під днище автомобіля. І чим нижче і далі вперед витягнути нижню кромку переднього бампера, тим краще для аеродинаміки.

Чому важливо не допустити повітря під днище автомобіля? Коли повітряний потік потрапляє під днище, він, завихряясь, стикається про деталі ходової частини, а після проходження під автомобілем заповнює розріджений простір позаду нього. Цей ефект яскраво проявляється восени, коли проїжджаючі автомобілі піднімають опале листя. Швидкісні автомобілі з низьким кліренсом можуть таким чином «відкривати» каналізаційні люки.

Така поведінка повітря під днищем забирає багато енергії автомобіля і значно збільшує аеродинамічний опір. Крім того, накопичуючись під днищем, в моторному відсіку і колісних арках, повітря набуває надлишковий тиск, що сприяє зменшенню притискної сили. Чим це загрожує, пояснювати немає необхідності.

передний спойлер для бампера

Багато фірм йдуть на хитрощі. Аж до установки під днищем спеціальних профільованих панелей. Але простіше і дешевше встановити передній спойлер. Він спрямовує потік повітря вгору, в сторони, вентиляційні отвори радіатора і гальмівних механізмів. І якщо домогтися, що під днищем буде створюватися розрідження, автомобіль почне сам «прилипати» до дороги. Цей ефект називають ground effect (ефект землі).

Ще одне завдання переднього спойлера – збільшити притискну силу на передній осі. Цей факт надає безпосередній вплив на керованість автомобіля на високих швидкостях.
Існує задній спойлер. Він надає аналогічне вплив на задню вісь автомобіля, але встановлюється на кришці багажника або на задній кромці даху. Крім створення додаткової притискної сили, цей елемент використовується для кращої організації повітряного потоку, срывающегося з даху автомобіля. Таким чином вдається домогтися зниження загрязняемости заднього скла, але зазвичай для цих цілей використовуються різні дефлектори, що направляють потік на необхідну ділянку кузова.

Накладки на капот і дефлектори

Є ще один цікавий елемент – накладки на капот. Якщо говорити про декоративних, то вони скоріше погіршують аеродинамічний опір.

Поговоримо про функціональних накладках, які вимагають різання капота. Якщо розробник цього елемента знає, в якій ділянці капота створюється зона зниженого тиску, то тоді, прорізавши отвори в даному місці і встановивши спеціальну накладку, можна знизити на кілька відсотків термонагруженность, збільшити інтенсивність повітряного потоку через радіатор, поліпшити охолодження двигуна і навіть зменшити підйомну силу. Але знайти таке місце можна тільки з допомогою спеціальних досліджень.

Окремо треба сказати про «мухобойках» на капот. Своїх функцій вони не виконують, а капот можуть зіпсувати не тільки естетично, але і реально через що утворився корозії. За твердженням багатьох фахівців, це абсолютно безглуздий елемент.
Більш складна картина з дефлекторами. Встановивши таку штуку за задньою кромкою даху і організувавши обдув заднього скла, можна знизити його загрязняемость. Але ціною цього буде значне збільшення підйомної сили на задній осі.