Турбота про довкілля – девіз кожного автовиробника. Таке відчуття з’являється після виходу чергової новинки, що дозволяє скоротити шкідливі викиди в атмосферу і заощадити паливо. Поговоримо про систему “старт-стоп”.
Що таке система “Старт-Стоп”?
Основна ідея Start-Stop – вимкнення двигуна в ситуації, коли не потрібно його робота. Наприклад, при простої в пробках, або в очікуванні зеленого сигналу світлофора. Ясна річ, що при цьому значно збільшиться кількість запусків двигуна, що зобов’язує до встановлення посиленого стартера і акумулятора підвищеної ємності. В деяких системах в якості стартера використовується генератор, що дозволяє зробити запуск швидким і безшумним.
Система повністю базується на електронних датчиках і блоці управління двигуном, причому датчики розташовані на всіх провідних вузлах автомобіля: колесах, акумуляторі, коленвале, коробці передач і генераторі.
При зупинці машини датчик швидкості посилає ЕБУ сигнал заглушити двигун, і якщо рівень заряду батареї це дозволяє – двигун зупиняється. Автоматичний запуск двигуна відбувається тільки на нейтральній передачі. Сигналом служить натискання на педаль газу або, при автоматичній коробці передач, відпускання педалі гальма.
Принцип роботи системи Start Stop
У найбільш поширеною на даний момент системі фірми Bosch використовується посилений стартер (4) і генератор (8). Роботу системи контролює штатний блок управління двигуном (1) з доопрацьованим програмним забезпеченням. Саме він глушить двигун за сигналами від датчиків швидкості обертання коліс (6). Добро на запуск дають не показані на схемі датчики на педалях зчеплення і гальма.
Датчики положення важеля МКПП (6) і ступеня зарядки акумулятора (3) потрібні для блокування зупинки двигуна, якщо енергії в батареї мало або включена будь-яка передача, а датчик положення коленвала (7) – для точної зупинки поршнів в стані, оптимальному для подальшого пуску. Стабілізатор, що компенсує “осідання” напруги (2) під час пуску двигуна, необхідний для нормальної роботи бортових споживачів.
Принцип роботи не відрізняється великою складністю, проте особливістю системи Старт-Стоп, є частий запуск двигуна, що не може, не відіб’ється на його ресурсі, а прогнозований результат економії, який дорівнює 8-ми відсоткам, не так вже й великий. Та й взагалі, про який економії палива може йти мова, при покупці Mercedes-а преміум класу!
Зазвичай, системою автомобілі комплектують за замовчуванням, тому її реальну вартість вирахувати складно. У незалежних компаній її установка обійдеться в 30 000 рублів. Нескладно підрахувати, що для виправдання цієї суми, потрібно не один рік кататися по центральним вулицям міста в годину-пік, та простоювати в довжелезних заторах.
Система “Старт-Стоп” – дорога і низькоефективна іграшка. Якщо купили автомобіль з встановленою системою – це непогано. Можна особисто перевірити її переваги та недоліки. Однак вибирати автомобіль, орієнтуючись на наявність цієї опції немає резону.