Система Start-Stop і її ефективність

182

Турбота про довкілля – девіз кожного автовиробника. Таке відчуття з’являється після виходу чергової новинки, що дозволяє скоротити шкідливі викиди в атмосферу і заощадити паливо. Поговоримо про систему “старт-стоп”.

Що таке система “Старт-Стоп”?

Основна ідея Start-Stop – вимкнення двигуна в ситуації, коли не потрібно його робота. Наприклад, при простої в пробках, або в очікуванні зеленого сигналу світлофора. Ясна річ, що при цьому значно збільшиться кількість запусків двигуна, що зобов’язує до встановлення посиленого стартера і акумулятора підвищеної ємності. В деяких системах в якості стартера використовується генератор, що дозволяє зробити запуск швидким і безшумним.

Система повністю базується на електронних датчиках і блоці управління двигуном, причому датчики розташовані на всіх провідних вузлах автомобіля: колесах, акумуляторі, коленвале, коробці передач і генераторі.

При зупинці машини датчик швидкості посилає ЕБУ сигнал заглушити двигун, і якщо рівень заряду батареї це дозволяє – двигун зупиняється. Автоматичний запуск двигуна відбувається тільки на нейтральній передачі. Сигналом служить натискання на педаль газу або, при автоматичній коробці передач, відпускання педалі гальма.

Принцип роботи системи Start Stop

принцип работы системы старт-стоп

У найбільш поширеною на даний момент системі фірми Bosch використовується посилений стартер (4) і генератор (8). Роботу системи контролює штатний блок управління двигуном (1) з доопрацьованим програмним забезпеченням. Саме він глушить двигун за сигналами від датчиків швидкості обертання коліс (6). Добро на запуск дають не показані на схемі датчики на педалях зчеплення і гальма.

Датчики положення важеля МКПП (6) і ступеня зарядки акумулятора (3) потрібні для блокування зупинки двигуна, якщо енергії в батареї мало або включена будь-яка передача, а датчик положення коленвала (7) – для точної зупинки поршнів в стані, оптимальному для подальшого пуску. Стабілізатор, що компенсує “осідання” напруги (2) під час пуску двигуна, необхідний для нормальної роботи бортових споживачів.

Принцип роботи не відрізняється великою складністю, проте особливістю системи Старт-Стоп, є частий запуск двигуна, що не може, не відіб’ється на його ресурсі, а прогнозований результат економії, який дорівнює 8-ми відсоткам, не так вже й великий. Та й взагалі, про який економії палива може йти мова, при покупці Mercedes-а преміум класу!

Зазвичай, системою автомобілі комплектують за замовчуванням, тому її реальну вартість вирахувати складно. У незалежних компаній її установка обійдеться в 30 000 рублів. Нескладно підрахувати, що для виправдання цієї суми, потрібно не один рік кататися по центральним вулицям міста в годину-пік, та простоювати в довжелезних заторах.

Система “Старт-Стоп” – дорога і низькоефективна іграшка. Якщо купили автомобіль з встановленою системою – це непогано. Можна особисто перевірити її переваги та недоліки. Однак вибирати автомобіль, орієнтуючись на наявність цієї опції немає резону.