Система управління світловим потоком

152

Коли їдеш по порожній трасі, вмикаєш дальнє світло фар. Це збільшує дальність огляду. Але якщо з’явилася зустрічна машина, перемикаємо дальнє світло на ближній. Потім, коли вона проїде, знову включаємо дальнє світло. І так до нескінченності.

Як відбувається управління світлом фар?

Так іноді хочеться «переключитись» дальнє світло фар, але при цьому не заважати ні попутним, ні зустрічним водіям. Ви скажіть: це мрія і нереально? Ні, адже автомобільні вчені та інженери розробляють нові системи для полегшення життя звичайному водієві.

Вони розробили нову систему управління світловим потоком. Якщо ввімкнено ближнє світло, і ви наблизитеся до зустрічному чи попутному автомобіля, то система самостійно змінить напрямок світлового потоку. Тобто фари автомобіля будуть висвітлювати тільки ту частину дороги, на якій немає найближчих автомобілів. А зону, де знаходяться інші автомобілі, буде просто “затемнювати”. Це дозволить побачити обстановку на дорозі на декілька десятків метрів, і при цьому не осліпивши зустрічних або попутних водіїв.

Принцип дії системи управління світловим потоком:

световой поток меняет направление при приближении встречного автомобиля

при появлении попутного автомобиля световой поток также меняет свое направление

В даній системі розумних фар важливий не сам алгоритм роботи, а самі фари. Хоча звичайними фарами їх дуже важко назвати, скоріше всього це відеопроектори, які моделюють освітлення на дорозі. А стежить і подає сигнали про наближення автомобілів відеокамера, яка встановлена на дзеркалі заднього виду в салоні автомобіля.

Ще одна новинка – світлодіодні фари для автомобіля.

Подібна система знайшла застосування на автомобілях топ-класу, вона може не тільки регулювати світловий потік дальнього світла фар, але і заглядати за поворот або висвітлювати узбіччя, якщо помітить там людини. Загалом, все зроблено для зручності та безпеки водія.

Як відремонтувати генератор

Как отремонтировать генератор
Згідно інструкції, огляд на предмет несправностей або заміна генератора на Вазі потрібно після того, як машина «пробігає» близько 50 тисяч кілометрів. Однак на практиці іноді все виявляється не так. Наприклад, ви помітили, що генератор не заряджає належним чином акумулятор, іноді навіть до такої міри, що горить лампочка розряду панелі приладів. Але перш ніж ви почнете розбір деталей машини, необхідно переконатися, що саме генератор потрібно відремонтувати. Тепер увімкніть всі освітлювальні прилади (фари переведіть на дальнє світло) а також опалювач, склоочисник, «аварійку», обігрів скла. Якщо замір напруги АКБ буде нижче 13 В, можна з високою ймовірністю припустити, що є обриви або замикання в обмотках генератора. Іншою причиною може бути несправність регулятора напруги або ж просто окислилися контактні кільця обмотки збудження.

Також хочемо вам порекомендувати ремонт генератора
Різні обриви в складових генератора можна перевірити, якщо тільки зняти його. Дечого може допомогти ремонт своїми руками, однак, якщо проблема серйозна, а у вас недостатньо майстерності або водительско – слюсарного досвіду, то кращий вихід – заміна вийшов з ладу агрегату в зборі. Відвернути фіксуючу гайку разом з планкою регулювання за допомогою торцевого ключа на Витягти генератор, витягнувши перед цим довгий болт. Слідкуйте за тим, щоб не загубилася буферна втулка.

Ось, власне, розбір деталей і витяг генератора ВАЗ вироблено. Залишається ремонт своїми руками і подальша збірка або заміна. Забезпечення нормального прогину ременя дуже важливо для безвідмовної роботи. Його установка проводиться при зрушуванні генератора в бік блоку циліндрів. Потім за допомогою обертання регулювального болта потрібно привести натяг в норму. Коли щітки зносилися, або зламався регулятор напруги, розбір вузла і його ремонт краще не робити. Він йде в зборі і його установка займе кілька хвилин.
На передній кришці завальцован передній підшипник і його розбирання своїми руками неможлива. Потрібна тільки заміна кришки з підшипником. Задній підшипник (він знаходиться на валу ротора) можна зняти за допомогою знімача. Установка нового виробляється з допомогою преса.

Цілком можлива установка нового діода замість пошкодженого. Заміна виробляється так: розбирання передбачає відпаюванню висновків діода і витяг його з пластмасового держателя. Зворотна збірка включає очищення від епоксидки, припаивание нового діода (установка кольоровою міткою до загальної шині) і приклеювання його до держателя епоксидною смолою.