Система випуску призначена для відведення відпрацьованих газів від двигуна і для зменшення шуму при викиді в атмосферу. Поговоримо про пристрій системи випуску автомобіля і розглянемо основні несправності.
Пристрій системи випуску відпрацьованих газів
Система випуску автомобіля складається з:
- випускного клапана;
- випускного каналу;
- приймальної труби глушника;
- додаткового глушника (резонатора);
- основного глушника;
- з’єднувальних хомутів.
Труби – це труби, а в додатковому і основному глушниках, відбувається «обробка» вихлопних газів перед їх випуском в атмосферу. Всередині глушників є численні отвори і розташовані в шаховому порядку камери. При проходженні газів з такого лабіринту, вони втрачають свою швидкість і як наслідок цього – зменшується їх гучність. Далі «заспокоєні» гази виходять з вихлопної труби і розчиняються в повітрі.
Основними шкідливими компонентами відпрацьованих газів, що викидаються в атмосферу, є: оксид вуглецю, вуглеводні і оксиди азоту (CO, CH, NOx). А насправді, при роботі двигуна в трубу «вилітає» майже вся таблиця Менделєєва. Щоб зменшити концентрацію шкідливих речовин, які містяться в продуктах згоряння, в системі випуску застосовується каталізатор відпрацьованих газів..
Несправності системи випуску
Підвищений рівень шуму вихлопних газів може вийти з-за пошкодження основного або додаткового глушника, втрати щільності з’єднань, пошкодження прокладок.
Для усунення цієї несправності пошкоджені елементи системи випуску відпрацьованих газів слід замінити на нові. При наявності зварювального обладнання, можна спробувати заварити ті дірки у трубах і глушниках, які ще можна заварити.
Основний і додатковий глушники, а також з’єднувальні труби не повинні доторкатися до металевих частин кузова, амортизаторам і троса ручного гальма. Наприклад, «ручник» часто виходить з ладу із-за того, що гаряча труба пропалила або оплавила оболонку троса. Тому основний глушник повинен надійно «висіти» на гумових амортизаторах, підтримуючи при цьому в підвішеному стані і додатковий глушник з трубами.
При необережному водінні машини або після проїзду ділянки поганої дороги, часто відбувається пошкодження елементів вихлопної системи. Кращий ремонт при пошкодженні – це заміна пошкоджених елементів системи випуску. Спроби «заліпити» дірки в глушнику клейкою стрічкою, як правило, не дають очікуваного ефекту. А через пару тижнів все таки доводиться міняти «залатанную» трубу.